• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

رئیس‌جمهور: نفت را بردند و خوردند و ملت را دور زدند/ زن‌های ما اهل عفاف هستند

  • 18 مرداد 1393 - 0:05
رئیس‌جمهور: نفت را بردند و خوردند و ملت را دور زدند/ زن‌های ما اهل عفاف هستند

رئیس‌جمهور  با انتقاد شدید از سوءمدیریت‌های فراوان در سال‌های قبل، گفت: با بی‌عقلی‌ها چه کردیم؟ می‌گویند “چه دارد آن کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد؟” با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  وی با بیان اینکه “تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند”، افزود: بازی‌هایی که برخی این روزها درمی‌آورند و می‌گویند فلان‌جا رانت شد، برای پوشاندن این رسوایی‌ها است. ما قصد دعوا با کسی نداریم ولی مردم باید بدانند در سال‌های گذشته چه بر سر آنها گذشته است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: مردم بدانند همه‌چیز ما باید مقاومتی بشود؛ اقتصاد،‌ سیاست، فرهنگ و حتی مسایل امنیتی ما باید مقاومتی و استقامتی شود و روی پای خود بایستیم.

 وی معنای اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند. اگر پیوند اقتصاد ما با اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا درآورد، تحریم کند و به ما آزار برساند.

 روحانی تاکید کرد: برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هرکس شایسته‌تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می‌شود ۵۰ درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه‌های مختلف به کار گرفته نشوند. زن‌های ما اهل عفافند و این جامعه اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مفاسد صورت گرفته در چند سال اخیر و برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت یازدهم، گفت: مگر برخی می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند؟ فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست؟ باید بیایند و جواب بدهند.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی افراط‌گری‌ها، بر لزوم ایجاد آرامش در کشور تاکید کرد و گفت: جامعه ما آرامش می‌خواهد؛ چراکه افراط‌گری و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند و باید برای خدمت به مردم به صحنه بیاییم.

ثبت دیدگاه