• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان : آموزش و پرورش از نهادهای بسیار تاثیرگذار در توسعه کشور است

  • 20 شهریور 1393 - 0:04
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان : آموزش و پرورش از نهادهای بسیار تاثیرگذار در توسعه کشور است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان انار، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مدیران مدارس شهرستان انار گفت :آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیربنایی ترین عرصه های فرهنگی جامعه، ویکی از نهادهای بسیار تاثیرگذار در توسعه کشور است .
ابراهیم جهانگیری با بیان اینکه آموزش و  پرورش به عنوان نهادی که در همه ی نقاط کشور حضوری فعال دارد و به لحاظ کمیت بزرگترین دستگاه اجرایی در کشور است، افزود: تصمیم دولت بر این است که هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از ایران اسلامی از نعمت تحصیل محروم نماند.

 جهانگیری همچنین در رابطه با دانشگاه فرهنگیان گفت : نخستین بار در کنکور سراسری پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان بر اساس بوم و منطقه انجام شد و با فارغ التحصیل شدن دانشجویان این دانشگاه ها بعد از ۴ سال مشکل توزیع  نیروی انسانی آموزش و پرورش برطرف خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  در رابطه نامگذار امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت :آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیربنایی ترین عرصه های فرهنگی جامعه، بازویی توانمند در تحقق  این شعار است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش، گفت: این نهاد مقدس بیشترین نقش را در شکل دهی فرهنگ جامعه بر عهده دارد و باید تمامی توان خود را در جهت اعتلای فرهنگ عمومی معطوف کند.

افضل السادات رضوی مشاور مدیر کل و کارشناس امور بانوان در سخنانی ضمن مقایسه آموزش و پرورش کشور ایران با کشورهای دیگر و نقش بانوان در پیشرفت کشور گفت : بانوان در پیشرفت کشور و بالابردن سطحی علمی دانش آموزان و تربیت نسلهای آینده  نقش مهمی ایفا می کنند ونیاز به حمایت مردان دارند .

همچنین حسین ناجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار  گفت : خیرین در امر مدرسه سازی حمایت های ویژه ای از آموزش و پرورش و دولت داشته اند و باید در حمایت از نخبگان علمی و حوزه فکر و اندیشه نیز گام های موثری بردارند. 
وی  بیان کرد: افراد زیادی هستند که حاضر به سرمایه گذاری برای تعالی علم و دانش در شهرستان انار هستند که شناسایی آنان امری ضروری است.

ثبت دیدگاه