• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آرسنیک آب شهرستان‌های رفسنجان و انار بیش از حد مجاز است

  • 25 شهریور 1393 - 0:04
آرسنیک آب شهرستان‌های رفسنجان و انار بیش از حد مجاز است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آرسنیک موجود در آب شهرستان‌های رفسنجان و انار بسیار بالا است،گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن آن از سوی نهادهای مرتبط نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین آذین در نشست شورای حفاظت آب استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، اظهار کرد: در دشت رفسنجان و منطقه انار بحرانی‌ترین وضعیت آبی استان را داریم.

وی بیان کرد: در آب شهرستان‌های رفسنجان و انار بالای ۱۰۵ ppm آرسنیک وجود دارد که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن آن از سوی نهادهای مرتبط  نشده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارزش‌گذاری آب کار صحیحی است که باید انجام شود و تنها راه اجرای این گونه طرح‌ها از طریق کمک بخش خصوصی است.

آب در کشاورزی باید کنترل شود

در این نشست نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار هدایت آب استان کرمان به سمت صنعت شد و گفت: برای هر۱۰ شغل در بخش کشاورزی ۴۰لیتر در ثانیه آب مصرف می‌شود.

حسین فتاحی با بیان اینکه آب در کشاورزی باید کنترل شود، خاطرنشان کرد: در صنعت از مصرف هر یک لیتر آب در ثانیه برای ۹ نفر ایجاد شغل می‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف آب نیاز امروز استان کرمان است

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود میزان قابل توجه مصرف آب شرب در نخلستان‌های بم گفت: در اجرای انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان، شهرستان‌های شرق استان نیز مدنظر باشند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی، افزود: موضوعی که در برنامه‌های صرفه جویی آب مغفول مانده، سیاست کشت است.

وی با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب نیاز امروز استان کرمان است، خاطرنشان کرد: انتقال آب به استان کرمان برای نسل‌های آینده ضروری است.

ثبت دیدگاه