• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

موبایل، همراه ما یا عامل تنهایی!

  • 09 مهر 1393 - 0:02
موبایل، همراه ما یا عامل تنهایی!

موبایل، همراه ما یا عامل تنهایی!
ایرنا – موبایل که به همراه غیر قابل جدایی اعضای جامعه بویژه جوانان و نوجوانان تبدیل شده؛ کودکان را نیز گرفتار کرده و با قابلیت گیم، خردسالان را نیز مسخ کرده است.
طبق بررسی های متعدد، تلفن همراه معایب و محاسن بسیاری دارد، اما ظاهرا معایب بر مزایای پیشی گرفته و زمینه آسیب های زیادی را فراهم آورده است.
وسیله ای که برای آسایش و رفاه انسان طراحی شده، اکنون بلای جان و آسایش شده است.
اگر چه نمی توان واقعیت ضرورت استفاده از این تکنولوژی مدرن را کتمان کرد، ولی نحوه استفاده از این وسیله ضروری همیشه مورد انتقاد بسیاری از جامعه شناسان بوده است و واقعیت این است که از هر جنبه ای به مساله بنگریم با موضوعی بغرنج مواجه ایم.
اعتیاد به استفاده لحظه به لحظه از موبایل، صحبت کردن مداوم و پیامک زدن های پیاپی و سرگرم بودن با بازی های موبایلی، کاربران را از جمع دوستان، اقوام و خصوصا خانواده ها غافل کرده و آنها را تبدیل به یک روبات کرده است.
علاوه بر آسیب های اجتماعی از لحاظ سلامت جسمی نیز کاربران مورد هجوم امواج گوشی های موبایل و تاثیرات منفی آن بر سیستم عصبی و شنوایی بدن می باشند.
از طرفی گوشی های موبایل محل تجمع باکتریها و ویروس ها بوده و دست به دست شدن و استفاده مداوم از آن برای سلامتی انسانها مضر و دارای تبعات مخرب است.
علاوه بر درنظر داشتن مزایای این وسیله کوچک می بایست از آثار منفی آن غفلت نکرده و در صدد بهبود طریقه استفاده از آن برآییم.
گزارشگران اداره کل اخبار چند رسانه ای در گزارشی به تبعات و آثار منفی موبایل ، این فناوری همگیر در جامعه پرداخته اند که در  زیر قابل دسترسی است:

گزارش تبعات و آثار منفی موبایل

ثبت دیدگاه