• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

عزاداری بدون آسیب، مطالبه جدی رهبری و مراجع است

  • 28 مهر 1393 - 0:01
عزاداری بدون آسیب، مطالبه جدی رهبری و مراجع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر برخی آسیب‌های موجود در هیئت‌های مذهبی، عزاداری و سوگواری بدون آسیب را مطالبه جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دوره آموزشی معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشور، جایگزین‌شدن شور و هیجان به جای شکل سنتی عزاداری را یکی از آسیب‌های عزاداری ذکر کرد و گفت: این آسیب که از دهه ۷۰ به بعد بیشتر شده، بهره‌مندی فرهنگی از هیئت‌های مذهبی را کمرنگ می‌کند.

وی تصریح کرد: احساس می‌شود از وقت و عمر مردم و جوانانی که در این مجالس شرکت می‌کنند استفاده عمیق نمی‌شود، در این شیوه عزاداری ممکن است رضایت مقطعی نسل جوان جلب شود ولی قطعا رضایتمندی خداوند و اهل بیت(ع) و بزرگان دین محقق نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که «آنچه در محافل صرفا هیجانی بیان می‌شود منطبق با ادبیات آئینی نیست» تصریح کرد: به دلیل همین هیجانات، گاهی خواسته یا ناخواسته واژه‌های کفرآلود به زبان آورده می‌شود.

اسکندری، ایجاد شک و تردید در ذهن‌های مخاطبان و عدم رعایت حرمت اهل بیت(ع) را از آسیب‌های دیگر محافل صرفا هیجانی ذکر کرد و در بررسی راهکار عمق‌بخشی به محافل عزاداری، گفت: با برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی و کلاس‌های اخلاقی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی می‌توان آنها را اقناع کرد که از آسیب‌های عزاداری دوری کنند.

ثبت دیدگاه