• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مدارس کرمان به شبکه اینترنت و اینترانت متصل می شوند

  • 16 آذر 1393 - 0:01
مدارس کرمان به شبکه اینترنت و اینترانت متصل می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس استان تا یک سال آینده با تعیین اولویت به شبکه های اینترنت و اینترانت متصل می شوند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، ابراهیم جهانگیری در نشست شورای راهبری فناوری اطلاعات با بیان اهمیت و لزوم اولویت اتصال اینترنت ملی به مدارس متوسطه اول و دوم افزود: در ضرب العجل مشخص، اکثر مدارس در دیگر پایه ها نیز به این فناوری تجهیز می شوند.
وی بیان کرد: این اتصال موجب نزدیکی هرچه بیشتر اولیا و مسوولان با دانش آموزان می شود.
وی بر رعایت ضوابط و قوانین در این زمینه تاکید کرد و گفت: اتصال به اینترنت ملی یک الزام است که نیاز به بسترسازی و فرهنگ سازی مناسب دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر لزوم نیازسنجی مناسب برای بسترسازی در این زمینه تاکید کرد و افزود: مدیریت صحیح و قاطع در این بسترسازی مورد توجه جدی مدیران قرار می گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع، مجهز بودن به فناوری روز را عامل مهمی برای مبارزه با هجمه های بیگانگان برشمرد و گفت: تعیین اولویت ها بر اساس ضرورت ها یک اصل است تا به تدریج آحاد مردم بتوانند با فرهنگ سازی مناسب از محتوا بهره مند شوند.
مسعود الهامی اظهار کرد: استفاده از برخی امکانات همچون ویدیو کنفرانس در دورافتاده ترین روستاها موجب رشد و ترقی تحصیلی می شود.
وی افزود: بخش های خصوصی برخوردار از منابع، پتانسیل ها و شرایط لازم هم می توانند در این زمینه پاسخگوی بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش باشند.

ثبت دیدگاه