سخنان بحث‌برانگیز امام جمعه انار درباره آرایش زنان

سخنان بحث‌برانگیز امام جمعه انار درباره آرایش زنان

حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند،  اگر به همسرانشان گفته شود “دی…ث”، حق‌شان است.

هر چند این سخن امام جمعه انار مستند به روایات اسلامی است اما امام جمعه می‌توانست در نماز جمعه که جمعی از زنان و مردان حضور داشتند و یک مکان عمومی است، به جای کلمه “دی…ث” به دلیل بار معنایی بسیار ناپسندی که دارد، از کلمه دیگری استفاده کند تا منظور را برساند اما به این عریانی نباشد.

از سوی دیگر در حال حاضر اکثر زنان جامعه، کم یا زیاد آرایش می‌کنند. آرایش جزوی از زیبایی زن تلقی می‌شود و حکومت جمهوری اسلامی نیز آرایش زنان را ممنوع نکرده. بر همین اساس و با توجه به اینکه نظر حکومت بر ممنوعیت آرایش زنان نیست، به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت از نظر حاکم شرع، مردان این جامعه را به دلیل اینکه زنان‌شان آرایش می‌کنند، نمی‌توان “دی…ث” خطاب کرد. بر همین اساس بهتر بود در بیان  موضوع آرایش زنان، ظرافت بیشتری به خرج داده می‌شد.

۲۳,۲۶۷ بازدید

موافق(۷)مخالف(۱۱)

مطالب پیشنهادی :

۱۳۲ نظر on “سخنان بحث‌برانگیز امام جمعه انار درباره آرایش زنان”

  • روحانی مچکریم wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۰۹

    یعنی از وقتی روحانی رئیس جمهور شده ....هم ازادی بیان پیدا کرده
    روحانی مچکریم

    موافق(۳)مخالف(۲)
  • راوی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۱۴

    هیچ حرفی برای گفتن ندارم جوابم سکوت است

    موافق(۲)مخالف(۱)
  • بهار wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۱۶

    واقعا بعیده

    موافق(۳)مخالف(۳)
  • علی دایی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۱۷

    سلام دی...ث یعنی چه؟

    موافق(۹)مخالف(۲)
  • راوی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۲۷

    واویلا هیچی ندارم بگم جز سکوت و سکوت و سکوت

    موافق(۱)مخالف(۲)
  • hk wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۳۵

    کاش حداقل برای شهیدمفقوداثرمون سید مهدی مرتضوی یادی میشد

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • hk wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۴۰

    فقط میتونم بگم عجبا وا

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • پونه wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۴۴

    میشد به جای این کلمه از کلماتی نظیر کم غیرت و بی خیال استفاده کرد یا به شکلی گفت که این معنای زشت را در جامعه نداشته باشد

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • صالحی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۴۷

    فکر کن اگه والدین بچه هاشون رو به نمازجمعه همراه خود ببرند بچه ها با شنیدن این حرفها و تکرار آن در منزل ... وا مصیبتها

    موافق(۱)مخالف(۲)
  • عشقم روحانی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۵۷

    منتظری چ باکیش بود اقایان لطفا جواب بدین

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • بهنام wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱:۰۱

    اینقدر گرفتند و خواستند با برخورد فیزیکی حجاب را درست کنند نشد . تعجب است با این طرز گفتن درست نخواهد شد بلکه لج میکنند .

    موافق(۳)مخالف(۰)
  • محسنی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱:۲۴

    سلام براشون ...

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • ادوین wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱:۴۹

    در رو یتو پاشنه نمیگرده درست میشه روزهای خوب در پیشه

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ابانی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲:۴۸

    بیخیال مردم دیگه ..........

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • احسان wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۸:۳۳

    از چن روز پیش این واژه رو در بین جامعه به طنز یا جدی میشنویم۰
    خودم در نماز جمعه بودم شاید امام جمعه نمیدونسته امکان داره تکه کلام بچه و جوون بشه.

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • انار شهر بی تپش wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۸:۳۵

    دیگه چی .....واقعا که

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • م wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۸:۴۰

    ﺭﻓﺘﻢ ﺩﺍﺭﻭﺧﻮﻧﻪ، ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﭼﺴﺐ ﺯﺧﻢ ﺑﻘﯿﻪ
    ﭘﻮﻟﻢ ﺭﻭ ﺩﺍﺩ ((:
    ﺍﯾﻨﺠﺎﺱ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻦ :
    ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ مچکریم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • DG wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۰۱

    حـــــــــــــــــــــــل وای مــــــــــــــــــــــن

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • حسین25 wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۰۲

    سکوتم از رضایت نیست

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ادب wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۵۱

    واقعا بعیده که از پشت تریبون جلوی انبوهی از زن و مرد از چنین کلماتی استفاده کند اینکه این واژه بدآموزی دارد بماند از روز جمعه این کلمه شده تکه کلام و متلک جوانان؛ در ماه رمضان بهتره به مردم حرفها و سخنان مفید را بیاموزیم نه این کلمات را واقعا که بعیده

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • اناری اصیل wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۰۳

    خداوند در قرآن مجید، نرم گویى و نرم خویى رسول گرامى (ص) را، که از عوامل جلب قلوب و جذب نفوس بود، به حساب رحمت واسعه خود گذارده و فرموده است:
    فبما رحمع من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک.
    (سوره آل عمران ، آیه ۱۵۹)
    اى پیامبر، در پرتو رحمت خداوند، با مردم برخورد نرم و ملایم دارى. اگر تندخو و سخت‏ دل باشى، مردم از اطرافت پراکنده مى‏ شوند.
    متکلم فصیح باید مراقبت کند که در کرسی خطابه، سخنانش به لغات زشت و الفاظ قبیح، آلوده نشود،زیرا، این گونه سخن گفتن، ازمنزلت اجتماعی انسان می کاهد.
    و
    بکار بردن کلمات زشت ، به فرمایش حضرت علی(ع): افرادشریف را از انسان دور می کند و فرومایه گان را در گرداگرد او جمع می کند.

    موافق(۳)مخالف(۰)
  • اناری wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۱۲

    به نظر من هر کس دارای اختیار هست زن و مرد یکی دوست داره ارایش کنه اونی فکر میکنه درست نیست انجام نده

    موافق(۲)مخالف(۱)
  • کمند wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۳۲

    حالا دی ....ث یعنی چه یه نفر جای خالیه نقطه هار و ر فقط بنویسه خودم پازل رو حل میکنم

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • حسین wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۵۰

    امام جمعه قبل از اینکه این حدیث رو بیان کنند، گفتند:
    در این حدیث واژه‌ای زشت به کار رفته ولی نص کلام پیامبر (ص) است، چون پیامبر بزرگ اسلام (ص) هم می‌خواهد اهمیت و حساسیت این موضوع را برساند...
    سپس این حدیث که این واژه در آن به کار رفته را بیان کردند.

    موافق(۰)مخالف(۲)
  • ای هی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۰۱

    چی بگا والا من هیچ زنی ندیدا آرایش نکرده باشه کمیش ضد افتاب خو میزنه یعنی همه مردا....

    موافق(۱)مخالف(۲)
  • غلونزا wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۲۱

    وای واقعا ....
    ......
    خدا رحم کنه

    موافق(۰)مخالف(۲)
  • YAS wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۲:۲۵

    اره وقتی تو مصلی این حرفو زد همه سکوت کردن و به هم نگاه کردن.هنگ کرده بودیم

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • مریم77 wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۳:۳۶

    فقط وفقط منتظری

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • امیر wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۳:۳۷

    بابا ...........

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ایلار wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۳:۴۳

    سلام یکیتون بگید این دی...ت چیه دی

    موافق(۲)مخالف(۱)
  • صابری wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۴:۰۹

    این چی بود . بچه های ماهم یاد گرفتند.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • علیزاده wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۴:۵۴

    واقعا جای تاسف دارد اینجانب یک فرهنگی هستم و همیشه سعی در تربیت صحیح فرزندم داشته و دارم اما پسر کوچکم از روز جمعه یکسره از این لفظ زشت .... استفاده میکنه

    موافق(۳)مخالف(۰)
  • رضا تیپ توپ wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۶:۰۷

    شاید خیلی از همین خانوم هایی که حجاب نمره A رو رعایت نمیکنند هم نزد خدا مقرب ترند و هم از لحاظ علمی نسبت به خیلی ها که حجاب کاملی دارند برترند..
    این دوره مردم اینقد مشکل دارند که کسی به فکر اینجور مسائل نیست.. خدا کنه اون خانوم خودش آدم درستی باشه و الا صرفاً از روی حجاب نمیشه در مورد آدم ها قضاوت کرد..
    این ضرب المثل رو هم که حتماً شنیدین " کرم از خود درخته"

    موافق(۴)مخالف(۲)
  • پورگنجی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۶:۳۱

    خطاب به سردبیر انار پرس.

    در توضیح گفته های امام جمعه محترم پیرامون حجاب

    که حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام راجع به این نوع حرکت از طرف بعضی از زنان و مردان این زنان است که قبح و زشتی این کار را رسانده و بنده یا هر شخص دیگر نیز نمی تواند توجیح یا برداشت خود را از این حدیث نورانی با بزرگنمایی از شخص خواننده این حدیث و یا انتقاد از او زشتی این کار را پوشانده و حتی با ورود در مسائل دینی و اعتقادی که در حوزه نظر و کار امثال ماها نیست عواقب دنیایی و آخرتی جبران ناپذیری برای خود و یا حتی پدر و مادر خود با یک لحظه فکر نکردن و عمری ندامت و حسرت با انتشار این اخبار بخریم . به هر حال از ما گفتن و انشاءلله اول خودم عمل کردن

    موافق(۱)مخالف(۳)
  • فاطمه سادات wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۶:۳۷

    فقط کمی ....آور است و دیگر هیچ !!!

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • محمد wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۷:۰۶

    حرفهای اناری اصیل رو قبول دارم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • تارا wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۷:۲۶

    عالی =)))))))))))))))))))))))

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۷:۳۲

    کسانی که در مورد کلمه ابهامی دارند به جای نقطه چین یه دونه "و" بگذارند

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۷:۳۸

    از دفتر مقام معظم رهبری خواستاریم هرچه سریعتر ....................

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • hojjat 1000 wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۰۹

    از ناشناس ممنون. میشه درمورد نقطه چین بیشتر راهنمایی کنی؟!

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • سعید wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۱۴

    !!!!!!!!!!

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • مریم11 wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۳۹

    (دلم اهل شکایت نیست)
    اتفاقا اهل شکایت هست ولی چ کنیم که.....

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • جلگه wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۵۹

    در لغت دی...ث به مردی میگویند که همسر او تن به کار خلاف می دهد ،شوهرش می داند ولی او را منع نمی کند.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • منتقد wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۰:۱۴

    سلام یکی نیست بگه کلنگ ساختمان کنار کاروانسرا را مگه صالحی و منتظری نزدند و وقتی نماینده میراث فرهنگی اعتراض کرد از انار بیرونشان کردند ببیایید انصاف را رعایت کنیم ااینها همه ببهانه ای

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • محمود رضا wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۱:۲۹

    از همه اناریها میخواهم سایت تابناک را ببینند.

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • غلام wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۲:۲۸

    تو گوگل میزنم د..ث ، صفحه فیلترینگ رو میاره! چرا عایا؟!!؟
    یکی معنیشو به ما هم بگه! خوبه یا بده؟
    فردا روزی ملت رو شیشه ماشیناشون ننویسن؟!
    خدایا توبه!

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • بانو wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۳:۰۱

    گاهی تنها کاری که از دستتان بر میاید این است که نه تعجب کنید نه تفکر نه تصور و نه تحیر..
    ...فقط نفسی عمیق بکشید و ایمان داشته باشید که همه چیز انطور که باید درست خواهد شد...روزهای خوب خواهند امد...فقط کافیست صبور باشید....

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • علی wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۳:۲۸

    سلام.کسی هست اون حدیث پیغمبر رو بذاره ببینیم اصل حدیث چی بوده؟

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • kavir wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۳:۲۸

    من دیگه حرفی ندارم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • همسایه wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۳:۲۸

    راست میگوید چرا بدحجابی. چرا

    موافق(۱)مخالف(۲)
  • سید حسن wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۲, ۲۳:۴۰

    پورگنجی:
    ماله نکش آقا جان
    این چه لفظی که تو نماز جمعه بکار برده بشه ، جایی که از همه سنین هستن

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • بنده خدا wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱:۳۵

    بنام آنکه گل را رنگ و بو داد

    «از امام جعفر صادق علیه السّلام نقل شده که فرمودند: خداوند به یقین زیبایی و آراستگی را دوست می دارد. و بدحالی و بدبخت نمایی را(خود را بدبخت و نادار و بیچاره و ضعیف نشان دادن) زشت می دارد. زیرا هنگامی که خداوند به بنده ای نعمتی داد؛ دوست دارد اثر آن نعمت را در زندگی او ببیند. پرسیدند: این ظهور نعمت خدا در زندگی چگونه است؟ فرمود:
    ۱- لباس­های تمیز بپوشد.
    ۲- از عطر و بوهای خوش استفاده کند(و خود را معطر و خوشبو سازد).
    ۳- خانه اش را نیکو بدارد(سفید کاری، رنگ آمیزی، دکوربندی کند).
    ۴- حیاط خانه و در خانه(و همه فضاهای مربوط به خانه را) جارو کند و تمیز نگاه دارد.
    ۵ حتی روشن کردن چراغ پیش از غروب آفتاب، فقر را از بین می برد و روزی را فراوان می کند»

    «مسعدة بن صدقه از امام صادق علیه السّلام و آن حضرت از پدران بزرگوارش نقل کرده اند که رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: خداوند بر جوانی که زیاد در آئینه نگاه کند و با هر نگاهی سپاس خداوندی را به جای آورد؛ بهشت خود را واجب کرده است»

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • پارسا wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۵:۵۷

    این حدیثی که از امام جعفر صادق علیه السّلام آوردید چیزی راجع به بد حجابی (که عین بی حجایبه) نگفته.
    من هدف شمارو از ذکر این حدیث نمی دونم ولی اعتقاد دارم آراستگی و زیبایی از هم جدا هستن و
    یک خانم حق داره در جامعه با آراستگی ظاهر بشه ولی نباید زیبایی اش رو به نمایش بزاره برای آقایون هم همینطوره.

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۷:۴۷

    :)

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • سعید wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۸:۵۰

    .هر کسی باید مواظب رفتار و اخلاق خودش و تاثیر آن روی دیگران باشد

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • پشیمان wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۰۲

    اولا منظور امام جمعه آرایش بیرون از خانه بوده که حکومت،شرع و دین هیچگاه موافق آن نیست ثانیا سخن شما کاملا تناقض با حدیث پیامبر دارد.واین که جای این سخن در نماز جمعه بوده یا نه جای بحث دارد.ضمنا چرا وقتی که یک حدیث مخالف رفتار و کردار ماست سعی در کتمان کردن آن داریم.

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • حسین زاده wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۲۸

    سکوت بالاترین صداست .

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • AbaLaM wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۱۷

    khodaYa man cheRa iran be donyA uMadam ! :|

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • صادق wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۵۵

    برای خودمون متاسف هستم چون توی چندتا سایت رفتم عکس امام جمعه انار را زدند و همین مطالب را نوشتند.برای پیشرفت انار که کاری انجام نمیدهیم کاش بجای این حرفها حرف پیشرفت انار را میزدیم بازم فقط میتونم بگم متاسفم

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • کارمند wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۱۶

    به نظر من اگر از این لفظ در نماز جمعه استفاده نمی کردند بهتر بود گر چه ایشان متن حدیث را خواندند ولی بدحجابی و آرایش زنان بیرون از خانه هیچ توجیهی ندارد و باطن خوب خودش را در ظاهر نشان میدهد ممکن است کسی باطن خوب نداشته باشد ولی ظاهرش را حفظ کند ولی کسیکه باطن خوب دارد محالش ظاهرش بد باشد.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • بابووووووووووو wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۲۰

    حرفهای امام جمعه محترم توی سایتا منتشر شده. خبر تابناک ۵۶ هزار تا بازدید داشته بابوووووووو

    http://www.tabnak.ir/fa/news/332135

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • صالح wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۵۲

    بابوووووووو چه قدر این مطلب بازدید داشته

    ۴,۴۷۸ بازدید
    توی بیشتر شبکه های اجتماعی و بعضی از سایتها این خبر اومده امام جمعه انار معروف شد

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • داوود wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۲:۵۷

    غیرت وناموس پرستی برای من و همسر مهربانم تعریفی متفاوت تر و گسترده تر دارد
    غیرت ومردانگی یعنی مقاومت در برابر وسوسه مال وثروت و ندادن ونگرفتن رشوه ((لعنت الله علی الراشی والمرتشی والمعاشی بینهما))
    غیرت و مردانگی یعنی ابراز علاقه و عشق به میهن و هم میهنان با هر سلیقه و مذهب و اعتقادی
    غیرت و مردانگی یعنی نانی برای بیوه زنی فقیر پخت کنی بدون آنکه او را متعه کنیم
    غیرت ومردانگی یعنی کمتر حرف بزنی و بیشتر عمل کنی
    غیرت ومردانگی یعنی طرفداری از کسی که هیج پناهی جز خدا را ندارد
    غیرت ومردانگی یعنی خندیدن با فقرا و اخم کردن بر حاکمان و قدرتمندان و ثروتمندان

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • گلی wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۳:۴۰

    احساس میکنم قبلا این حدیث رو شنیده بودم ولی اینکه هر حرفی کی و کجا باید بیان بشه درایت میخواد

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • علی wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۴:۵۴

    این حدیث چه ربطی به احوالات مردم انار دارد، حتی بسیاری از علمایی که ماههای رمضان برای تبلیغ انار می آیند از نظر حجاب، انار را قم دوم ذکر می کنند

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • mohammad wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۶:۴۷

    یعنی باید این .....

    یه سری به این سایت های مختلف بزنید عمق فاجعه رو می بینید

    از مقام معظم رهبری تقاضا داریم ...............

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • حسن wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۲۴

    این حرف ها را که امام جمعه محترم إز خودشان در نیاورده اند که میگویید اشتباه گفته. این إز فرمایشات پیامبر إسلام است. اگر مسلمان هستید باید جلوی زنهایتان را بگیرید. اگر هم نمیتوانید جلوشان را بگیرید مرد نیستید. معلومه مردی که اونقدر قدرت نداره جلوی زنش رو بگیره زنش خودش رو بزک میکنه......

    اگر این بچه سوسول ها از زنشان نمی ترسند پس چرا جلوی آنها را نمی گیرند. انسان قدرتمند که نمی گذراه که غریبه به مالش نظر داشته باشه. افرین به این امام جمعه که شهامتش را داشت . من خودم زن ندارم اگر داشتم میزدم همه لوازم آرایشش رو خورد میکر دم تا دیگه از این کارها نکنه.

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • احمد wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۱۹:۰۱

    از اون روزی که امام جمعه اون حرف را زده من هر جا نگاه میکنم توی تلویزیون توی خیابون و هر جای دیگه میبینم که همه یکم ارایش دارند پس ........

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • فوری wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۲۰:۰۳

    در جواب به (((حسن)))

    مگه میشه با احساسات زن بازی کرد/وقتی خواستی زن بگیری روز خریدت حتما بگو تا منم بیام
    ببینم فقط جعبه لوازم آرایشی که برا عروس خانم میخری چند میشه
    قول میدم که بالای۳۰۰هزار تومان پول بدی

    بازم اگه یه روزی دوماد شدی و زن دار شدی خبری بده تا باهات یه گف گوفتی داشته باشیم

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • اناری ساکن تهران wrote on ۲۵ تیر, ۱۳۹۲, ۲۰:۰۵

    همه جا با هنر و علم و ... معروف میشه انارم با این حرف ....

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • مهدی wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۲, ۸:۲۸

    انارپرس عزیز حالا که بحث اعتقادی و دینی رو وسط کشیدی لطفا این نظر رو هم درج کن شاید راهگشا باشه.ممنون
    دوستانی که رگ ادبشون بالا زده این روایت رو بخونن .لطفا از ظرف زمان و مکان هم صحبت نکنین که این ایرادا دیگه قدیمی شده و حالا هر عاقلی میدونه که غالب قریب به اتفاق روایات صحیح و تمام آیات قرآن همیشه و همه جا اعتبار دارن و اینو متخصصای دین یعنی مراجع تقلید میگن.لطفا بخونین:
    قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
    أَیُّمَا رَجُلٍ تَتَزَیَّنُ امْرَأَتُهُ وَ تَخْرُجُ مِنْ بَابِ دَارِهَا فَهُوَ دَیُّوثٌ‏ وَ لَا یَأْثَمُ مَنْ یُسَمِّیهِ دَیُّوثاً وَ الْمَرْأَةُ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ بَابِ دَارِهَا مُتَزَیِّنَةً مُتَعَطِّرَةً وَ الزَّوْجُ بِذَلِکَ رَاضٍ یُبْنَى لِزَوْجِهَا بِکُلِّ قَدَمٍ بَیْتٌ فِی النَّارِ ...
    پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند:
    هر مردیکه زینت کند زن او و بیرون رود  از در خانه او پس آن مرد دی...ث است و بر شما گناهی نیست که او را دی...ث  بنامید
    و زن چون بیرون رود از در خانه خود ؛ و زینت کند و بوى خوش به خود زده و شوهر به این راضى باشد بنا شود از براى شوهر وى به هر قدم (همسرش) خانه ای در دوزخ ...
    منبع :بحارالانوار-جلد ۱۰۳-صفحه ۲۴۹
    ضمنا اینکه دی...ث به هر فرد بی غیرتی که ناموس خودش رو به هر شکلی در معرض استفاده بدنی یا بصری یا ... مردان غریبه قرار میده میگن در فرهنگ دهخدا و فرهنگ معین هم اومده پس لطفا بحث ادب و ... رو دیگه کنار بگذارین.بی ادبی اینه که آدم جامعه رو بی حرمت کنه(با انواع فسق و فجورهای جنسی) یا اینکه یک مجتهد بیاد و واقعیت رو بی پرده بگه(حتما میدونین که امام جمعه باید مجتهد باشه).این هم صحبت شیخ حسین انصاریان که حتما همه تون میشناسینش و کسی هم تا حالا نتونسته انگی بهش بچسبونه :
    به خانم‏ها مى‏گوید: شما آن طورى نشوید. شما کالاى شهوتران‏ها و دیّ....ث‏ها نشوید. کلمه دی....ث در روایات ما آمده است. یک وقت حمل بر بى‏احترامى نشود. شما کالاى چشم ناپاکان، کسانى که قلب مریض دارند، و دی.....ث‏ها که به هیچ عنوان غیرتى نسبت به زن خود ندارند، نشوید. کلمه دی....ث عربى است، یعنى مردى که نسبت به زن خود و حتى به دختر خودش، غیرت ندارد.

    براى درآمد پول، دختران خود را به فروش مى‏گذاشتند. اصلاً اعلام مى‏کردند، به مردم مى‏گفتند: ما دو تا دختر داریم، وقت فروش آنها شده است، مى‏توانید بیایید و با ما قرارداد ببندید. پولى به ما بدهید و بیاید در خانه خود ما و با دختران ما زنا کنید.
    حالا اگر پاى زنا هم در کار نباشد، این که دختر یا زنش را آرایش کند و بیرون بیاورد، بعد به تمام مردم بگوید: ما یک کالاى زیبا داریم بیرون آوردیم، هر کس مى‏خواهد بیاید و تماشایش کند. ببیند و لذتش را ببرد که غروب او را به خانه ببریم. این شخص را دین مى‏گوید: دیوث.
    استاد حسین انصاریان

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۲, ۹:۵۸

    ما هم از وضعیت حجاب در جامعه ناراحتیم. اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. اللهم عجل لولیک الفرج

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • پشیمان wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۲, ۱۲:۴۷

    در پاسخ به حسن:عزیزم آرایش در خانه برای شوهر نه تنها اشکالی ندارد بلکه سفارش هم شده پس نیازی به شکستن آنها نیست فقط درست و بجا یعنی فقط در خانه استفاده شود.ضمنا احسنت به غیرت شما کاش همه ایرانیها مثل شما غیرت داشتند.

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • قدیری wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۲, ۱۹:۳۴

    قابل توجه رضا تیب توب ; کسی که حجاب دارد و باطن پاک ; همچون کوزه ای است پر از آب گوارا / کسی که حجاب دارد و باطن ناپاک ; همچون کوزه ای است از آب آلوده و کثیف / کسی که حجاب ندارد ولی باطن پاک دارد ; همچون کوزه ای است که شکسته و آبش بر زمین ریخته.......حالا یک انسان عاقل کدام را بیشتر میپسندد...؟ برای پرواز یک بانو به سمت سعادت دو بال لازم است یک بال حجاب و بال دیگر سرشت پاک...آیا با یک بال میشود پرواز کرد...؟

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • مهدی ج wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۲, ۰:۰۸

    کاش انار رو این جوری معرفی نمی کردین - انار پرس در معرفی انار بد عمل کرد.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • داوود wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۲, ۱۰:۵۶

    با استدلال(( حسن )) یک پسر تا وقتی سن زن گرفتنش نرسیده مرد نیست وقتی هم زن گرفت هنوز هم مرد نیست!!مگر آنکه جعبه آرایش زنش را بشکند که در این موقع مرد میشود
    زمانی مرد است که با حس طبیعی و زنانه گی که خدادادی به زن و دختر داده است مقابله کند
    ---اگر دختری در خانه داشته باشید میل به آرایش را از همان کودکی در او میبینید که همیشه پای ثابت آیینه آرایش مادران هستند در حالیکه فرزندان پسر میل به بازیهایی مثل فوتبال و توپ بازیهای پسرانه دارند---این گونه برخورد مثل این است که به حسن بگوییم هر زنی که به پسرش اجازه فوتبال بازی کردن یا کشتی گرفتن میدهد بی ...است!آیا حسن و امثال آنها این حرف را میپسندند؟

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۲, ۱۲:۰۴

    افرین بر مهدی با بیان کامل حدیث و توضیح ان وقتی فجایع به بار امده بخاطر بدحجابی را مبینیم چرا باز نسبت به ارایش در کوچه و خیابان دختران و زنانمان بی توجه ایم در نزدیکی دانشگاه ازاد کرمان سال ۱۳۷۵ به دیواری بزرگ نوشته بو دبی حجابی زن دلیل بی غیرتی مر د ش است واین عین واقعیت است یک خانم شهروند

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • ن12 wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۲, ۱۸:۳۰

    ایا هر زنی که ارایش کرد با ید گفت که ان زن فلاناست یا ان مرد د ی س

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • علیرضا wrote on ۳۱ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۱۱

    در ماه رمضان فقط شکم نباید روزه باشد زبان،گوش، چشم و ... باید روزه باشد

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • علیرضا wrote on ۳۱ تیر, ۱۳۹۲, ۱۱:۱۵

    آقای مهدی اصلا کل حرف شما درست آیا امام جمعه یه شهرستان باید اینطوری صحبت بکنه ?

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • hojjat 1000 wrote on ۳۱ تیر, ۱۳۹۲, ۱۶:۲۴

    ۷۱۹۱ بازدید؟؟؟؟

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • زنی رنجور wrote on ۳۱ تیر, ۱۳۹۲, ۱۷:۱۲

    کاش همه مردها مثل داوود بودند

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • غزل wrote on ۱ مرداد, ۱۳۹۲, ۹:۲۵

    راستی همین الان رفتم تو سایت تابناک ۱۰۰۶۱۷نفر بازدید کننده داشت سخنرانی امام جمعمون گفتم امار جدید بدم.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • محمد wrote on ۲ مرداد, ۱۳۹۲, ۹:۰۴

    مشکل جامعه ما بی حجابی زنان است مشکل فقر و بیکاری وگرانی دارو نیست

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • سید حسن اجلالی wrote on ۳ مرداد, ۱۳۹۲, ۵:۳۶

    دیّ...ث = مردی که زنش را در اختیار دیگران میگذارد.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • غریبه wrote on ۹ مرداد, ۱۳۹۲, ۵:۴۲

    خب بنده خدا راست میگه دیگه بلکه ما کمی به خودمون بیایم
    بابا دیگه مگه آدم چقدر میتونه چشمشو کنترل کنه خب جوونه 
    بخدا نمیدونین بخاطر همین یه رژ ساده چقدر زندگیا پاشیده
    بابا شما خانمام یکم جلو این میل به زیباییتونو بگیرین

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • محمد wrote on ۱۰ مرداد, ۱۳۹۲, ۹:۵۳

    غریبه دهنتو ببند

    موافق(۱)مخالف(۱)
  • غلامحسین wrote on ۱۳ مرداد, ۱۳۹۲, ۱۴:۲۸

    وای وایی وای

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۱۹ مرداد, ۱۳۹۲, ۲۱:۰۱

    بابوووووووووووووو چقد آدم بیکار تو انر پیدا میشه!بابووووووووووووووووو..........

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • علی بی غم wrote on ۲۷ مرداد, ۱۳۹۲, ۱۳:۲۱

    زن هستو یه ارایش انو ازش بگیری دیگه چی داره این بنده خدا...مشکل اصلی حسادت خود خانوما به همدیکس.اگه حسادتی نباشه  ارایش خانوما ساده تر میشه

    موافق(۰)مخالف(۲)
  • یک طلبه اناری wrote on ۲۸ مرداد, ۱۳۹۲, ۱۸:۲۹

    سلام
    . من یک طلبه ام که خیلی قبل از این جریان به یک حدیث موثق برخوردم که معصوم (ع) فرمودند ۵ دسته به جهنم می روند که یک دسته ی آنان دیوسین نام دارند. سوال شد دیوسین کیایند؟ حضرت فرمودند کسانی که با بی غیرتی اجازه می دهند زنانشان در جامعه با اشوه گری حضور پیدا کنند. امام جمعه عزیزمان حرف بی موردی نزدند این کلمه که امروزه به عنوان ناسزا به کار می رود می تواند با پشتوانه این حدیث معنای پر مفهومی را برساند. من زیاد انار نیستم آن روز هم نبودم ولی بعید می دانم ایشان بی حرف پس و پیش این لفظ را به کار برده باشند.. حتما ایشان سعی در اشاره به این حدیث داشته اند... حدس من این است واقعیت دست خوش بازی های مطبوعاتی شده است.

    موافق(۲)مخالف(۱)
  • حسین 2013 wrote on ۳۱ مرداد, ۱۳۹۲, ۱۳:۱۵

    سلام طلبه درست من اونجا بودم و قشنگ با لفظ عالی کلمه دی....ث را به کار برد که من شرمم شد پاشدم رفتم و من از امام جمعه انار توقع نداشتم شما طلبه ها که هیچی.

    اول فکر کنید ببینید میشه اینطور حرفی زد بعد بزنه یعنی اقای .......

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • قلی wrote on ۳ شهریور, ۱۳۹۲, ۱۴:۳۵

    امید وارم ازادی بیان دیگه تا این حد نباشه

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • رضا wrote on ۴ شهریور, ۱۳۹۲, ۱۲:۵۴

    به نظرمن حرف حاج آقاکاملااشتباه می باشدو....است چراکه دی.....ث یعنی کسی که زنش زنامی کندوخودش هم می داند.دیگه بقیه شوخودتون تاآخرش برید...

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۱۷ شهریور, ۱۳۹۲, ۹:۱۸

    سلام . من با مهدی موافقم.
    به نظر من ما باید در مورد اینکه چرا پوشش صحیح تو جامعه کمرنگ شده بحث کنیم، نه اینکه امام جمعه این لفظ رو نباید به کار می برد و یا ایرادی نداره و...
    پوششی که قدمت اون حتی به پیش از اسلام می رسه. در زمان مادها که اولین حکومت رو تو فلات ایران به وجود آوردن، تا زمان ساسانیان و بعد از اون اسلام حجاب و پوشش وجود داشته. نکته اینجاست که چرا غرب سعی داره این فرهنگ تاریخی رو از ایران بگیره چون فرهنگ بی فرهنگی اونا مخالف ماست.

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۱۷ شهریور, ۱۳۹۲, ۹:۳۳

    سلام. من با مهدی موافقم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ... wrote on ۱۰ مهر, ۱۳۹۲, ۱۲:۲۷

    حجاب برای مدیریت جلوه گری زن و مسایل دیگر هست که ساعتها میشه راجع بهش صحبت کرد در ضمن یادمون رفته که حجاب رو خدا دستور داده وچون خداوندمتعال عادل و حکیم و عالمه قبول میکنم قابل توجه اونایی که .....

    اونهایی که ماهواره نگاه میکنن نگران اثار مخرب اون نیستن حالا غیرتی شدن............ الان راجع به مسایل جنسی و آموزش به کودکان صحبت میشه حالا این حدیث.......بگذریم حدیث از بحارالانوار بود از زبان ومجرای حق بوده ونشاندهنده ی اهمیت و جایگاه حجاب رو میرسونه . نگران نباشید حق نگهدار خودتون و بچه هاتون. همیشه قران بخوانید

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • shaghayegh wrote on ۱۰ آبان, ۱۳۹۲, ۲۳:۵۴

    با سلام. من میخوام  بدونم اقای منتظری  که اناری هم بودند برای جی رفتند .خود کرده را تدبیر نیست

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ساسی wrote on ۲۱ آبان, ۱۳۹۲, ۲۰:۰۹

    راس میگه خوووووووووووووووووووووووووووووو

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • مریم wrote on ۲۹ آبان, ۱۳۹۲, ۱۸:۵۶

    این جمله که «حکومت جمهوری اسلامی نیز آرایش زنان را ممنوع نکرده» بسیار ناشیانه بود.
    موضع حکومت جمهوری اسلامی در برابر این مسایل، یه موضع اجتماعیه نه الزاما اسلامی.
    کاملا حرف درستی زده ایشون، فقط زیادی اصطلاحش برهنه و نامناسبه، وگرنه معنیش کاملا همینه.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • الناز wrote on ۱۴ آذر, ۱۳۹۲, ۱۶:۱۴

    اصلن هرکی نظری داره واسه خودش.حقم نداره نطرشو به کسی تحمیل کنه.بعدشم هرکسیو تو قبر خودش میذارن.بهتره هرکسی حواسش به کار خودش باشه.نه اینکه در مورد مردم اطهارنظر کنه وتوهین کنه.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • راوی wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۲, ۸:۴۴

    درجواب علی دایی برو ازپدرت یا همان بزرگان شهرتان بپرس کجا زندگی میکنی

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۱۳ دی, ۱۳۹۲, ۱۰:۲۷

    آفرین به این امام جمعه
    خیلی خوشم اومد
    عین واقعیته
    پس ما هم از این به بعد هر کی رو توی خیابونا ببینیم که زنش آرایش کرده بهش می گیم دیوث تا حالش جا بیاد
    اگه اینو یه مدتی مردم اجرایی کنن دیگه هیچ مردی جرات نمی کنه اجازه بده زن و دخترش با آرایش از خونه بیاد بیرون

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • کماندو wrote on ۱۹ دی, ۱۳۹۲, ۱۱:۴۸

    واقعا از شما بعید

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • احمد wrote on ۲۳ دی, ۱۳۹۲, ۱۹:۳۹

    جز سکوت حرفی ندارم برای امامجمع متاسفم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • شهروند wrote on ۲۳ دی, ۱۳۹۲, ۲۲:۳۱

    زنان بایدبرایشوهرخودارایش کنندتامرداگرزنی زیباترازهمسرخوددیدنخواهدنگاه به نامحرم کندومرتکب گناه شود

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ﺑﻤﺎﻧﺪ wrote on ۲۴ دی, ۱۳۹۲, ۱۵:۴۷

    ...ﺁﺭﺍﻳﺶ ﺯﻧﺎﻥ  ﺣﺮﻑ ﺣﻖ ﺳﻨﮕﻴﻨﻬﻨﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺯﻥ ﻣﺸﮑﻞ ﺳﺎﺯﺍﺳﺖ  ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭﺣﺘﻲ ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺍﻓﺘﺪ.ﺑﺪ ﺣﺠﺎﺑﻲ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺯﻳﺎﻧﺒﺎﺭﻱ ﺩﺍﺭﺩ ~ﺱ ﭼﺮﺍﭼﺸﻤﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍﺑﻪ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﻫﺎﺑﺴﺘﻪ ﺍﻳﻢ.ﺳﻌﻲ ﮐﻨﻴﻢ ﺯﻭﺩ ﻣﻮﺿﻊ ﻧﮕﻴﺮﻳﻢ ﻭﺍﻭﻻﺯﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﻢ.ﭼﺮﺍﮐﻪ ﺷﺎﻳﺪﺧﻮﺩﻣﺎﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭﺍﺯﺍﻳﻦ ﮐﻠﻤﺎﺕ  ﻭﺣﺘﻲ ﺑﺪﺗﺮﺍﺯﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﻢ.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • عماد wrote on ۲۹ دی, ۱۳۹۲, ۲۰:۴۶

    اقامهدی همه چیزراگفت افرین من هم این رااضاف میکنم۰عزیزان اگه ازاخوند خوشتان نمیادعیبی نداره ولی دلیل نمیشه که ازحرفشون هم بدتان
    بیایدچون حرفشان براساس ایات قران وروایات معصومین است اگر حرفی ازخوددراوردن قبول نکنید ولی اگر قران راقبول نداشته باشید حسابتان باکرام الکاتبین است۰۰۰۰باعرض بوزش از عزیزان

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • محمد رنجبر wrote on ۳ بهمن, ۱۳۹۲, ۸:۴۲

    آخه در جایی که صد دانه یاقوت دسته به دسته با نظم و ترتیب منتظر نماز جمعه نشستن چرا باید این حرفها را زد.
    دوست عزیزی که اینقدر به این موضوع زوم کردی و اینهمه هم کامنت گرفتی واقعا هدفت از درج این مطلب که اصلا ارزش تکرار و دامن زدن نداره چیه؟ بعضی اوقات خیلی از بزرگان حرفهایی را می زنن که باید از کنارش گذشت و این گوش را در و آن گوش را دروازه کرد. امام جمعه انارجان هم انسان است و ممکن الخطا پس نباید به ایشان خرده گرفت. دامن نزن عزیزم دامن نزن

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ﻋﺰﯾﺰ wrote on ۲۸ بهمن, ۱۳۹۲, ۱۴:۳۸

    ﺁﻗﺎﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺯﺣﻤﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻬﺮﻣﺎﮐﺸﯿﺪﻥ  ﻣﻨﻈﻮﺭﺵ ﺧﯿﺮﺑﻮﺩﻩ

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • ح.ر. ٱگاه wrote on ۷ اسفند, ۱۳۹۲, ۲۲:۲۵

    سلام.
    به نظر بنده اینکه این کلمه نباید از تریبون گفته میشد، هم درسته هم غلط!!!
    درسته، چون کلام اهل بیت بلاخره باید گفته بشه. حالا بعضی ها به مزاقشون خوش نمیاد، یه مراجعه ایی به درونشون بکنن.
    اما غلطه از این جهت که با زبان لینّتر ،زیباتر، و به روز باید گفته میشد.
    اما سخنی با اهل وجدان:
    حقیقتا اینکه همه چی رو به پای جمهوری اسلامی میندازیم،اون هم به خاطر عملکرد غیر اسلامی برخی از مردم و مسئولین که دم از مسلمون بودن میزنن، انصافه!!!!! خودت کلاتو قاضی کن.

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • مهسا اناری wrote on ۲۵ اسفند, ۱۳۹۲, ۲۳:۲۱

    زن باید ازاد باشه همیییییییییییییییییین

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • حسن wrote on ۶ فروردین, ۱۳۹۳, ۰:۴۲

    پس فحش دادن خوب؟؟؟؟؟

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • دردمندمظلومیت مردان باعفت وباغیرت wrote on ۱۵ فروردین, ۱۳۹۳, ۱۱:۱۸

    تواین مملکت اسلامی که قران می فرماید: ورجالون قوامون علی النساء پس کوعزت برباد رفته مردان ؟ زن اگرظرفیت نداشته باشد ومستقل وقدرتمندشد العیاذ باالله ....راهم ازعرش به فرش میکشد پس زیادی هم نگران صحبت های حاج اقا نباشید . قصه اندلس رابخوانید شکوه قدرت مسلمین رازنان درهم شکستند.چون مهریه ها رنگ سکه وطلا گرفت طلاق هم درجامعه بالاگرفت. اعوذبالله من شرور النساءپناه برخدا ازشر زنان.

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • طرفدارمظلومیت مردان wrote on ۱۵ فروردین, ۱۳۹۳, ۱۱:۲۰

    زبان حاج اقادردنکنه ، حتماازوضعیت زنان جامعه امروزی کاردبه استخوانشان رسیده، زنان ازبس مورد حمایت قانون قرار گرفته اند ...در اوردند. فاطمه زهرا س کجا وزنهای امروز کجا؟ تفاوت اززمین تا کهکشان است.

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • ملووووسک wrote on ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۳, ۱۳:۳۲

    چرا هی میگوییم خواهرم حجابت؟؟؟ یکبار نمیگوییم برادرم نگاهت؟؟؟

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • آیدا wrote on ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۳, ۲۰:۳۵

    حجاب فقط برای خانمها نیست,آقایونم بعضیاشون بااین لباسای کوتاه وقتی ....میشن صحنه بدی داره,حجاب رعایت حد هر چیز زن ومرد نداره,آقای امام جمعه هم حد رو بیشتر وبهتر باید رعایت میکرد تا به دل همه می نشست.واثرگذار بود.

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • استدلال wrote on ۱۲ خرداد, ۱۳۹۳, ۱۲:۲۴

    هر انسانی مسول رفتار و افکار خودشه. نتایج اون هم در اخرت گریبانگیر خودشه.کسی حق نداره دیگران رو مجبور به انجام کاری کنه . خودش هم در نهایت میمیره و باید جوابگوی عملکرد خودش باشه نه پاسخگوی رِژ لب زن مردم. شما نگران اون نباش خدا خودش جواب اونو میده شما کلاه خودتو بچسب که اون دنیا رستگار شی . لازم نکرده کاری بکنی خداوند عادل و قادره نیازی به تو و ....نداره. کسی هم با حرفای ...تو که نشانگر شخصیتته نه بهشت میره نه جهنم . شاید یکی دوس داره بره جهنم به شما چه. تقوا پیشه کن نه دخالت. .

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • محمدرضا wrote on ۱۴ تیر, ۱۳۹۳, ۱۳:۴۵

    به نظرمن امام جمعه حاج اقا ابراهیمی حرف بسیار مناسبی درمورد حجاب زدند ومن تایید میکنم

    موافق(۲)مخالف(۰)
  • ارش67 wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۳, ۱۰:۲۲

    من فکر میکنم ارایش مردان داره زنان رو اذیت میکنه.....

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • دختر خوشکله....یسناااا wrote on ۳۰ تیر, ۱۳۹۳, ۲۲:۴۸

    منم با نظر همهی دوستان موافقم

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • علی wrote on ۱۳ مرداد, ۱۳۹۳, ۱۳:۳۳

    اسلام با زیبایی و تمیزی مخالف نیست

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • یک گلشنی به نام مهرابی wrote on ۲ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۶:۳۰

    واقعا که انار چه.... داره

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • امیر wrote on ۲۶ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۸:۲۵

    تو رو به خدا بی خیال

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • امیر wrote on ۲۶ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۸:۲۸

    واویلا واویلا واویلا واویلا

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • مخالف wrote on ۹ مهر, ۱۳۹۳, ۰:۴۷

    منم با محمد رضا موافقم اصلا زن نباید وقتی میاد بیرون خونه آرایش کنه توی خونه هم ارایش نکنه بهتره

    موافق(۰)مخالف(۱)
  • مهدی wrote on ۲۲ مهر, ۱۳۹۳, ۹:۵۷

    خودت.... ترین آدمی مرتیکه ...

    موافق(۱)مخالف(۰)
  • کدباکس wrote on ۲۵ آبان, ۱۳۹۳, ۱۹:۴۰

    ای کاش همه ی آدم ها در هر جایگاهی که هستند انسان بودن را فراموش نکنند و یادشان باشد انسان جایزالخطاست. پس باید قبل هر حرفی فکر کرد. آرایش در زمان پیامبر نیز بوده است. تقریبا ۹۰% جامعه آرایش میکنند. این یک توهین به همه ی ایرانیان است

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناهید wrote on ۱۱ آذر, ۱۳۹۳, ۲۳:۱۳

    من به عنوان یه اناری اصلا رفتار امام جمعه رو نمیپسندم/ایشون.... اگه جواب سلام یه زن با ارایش و بدن د...ث خونده میشن

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • ناشناس wrote on ۱۲ آذر, ۱۳۹۳, ۱۵:۱۵

    حالا این د..ث یعنی چی؟

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • رهگذر wrote on ۱۵ آذر, ۱۳۹۳, ۲۰:۳۵

    استدلال جان خودتم نفهمیدی چی گفتی  مگه مسلمون نیستی مگه ابه امر به معروف  اعتقاد نداری کجای اسلام نوشته زن باید آرایش کنه ولی آرایش میکنن هیج جای اسلام هم ننوشته که درمورد کسی بد بگی حالا گفته  پس یک یک مساوی...

    موافق(۰)مخالف(۰)
  • همشهری wrote on ۲۳ آذر, ۱۳۹۳, ۱۰:۳۹

    با عرض سلام  خدمت  سردبیر میشه اگه امکان داره این بخش رو کلا حذف کنید واقعا این نظر هایی که بعضی ها میذارن خوبیت نداره در ضمن من هیچ اشنایی با امام جمعه ندارم واگه فوق فوقش پشت سرش نماز خونده باشم  چهار پنج بار.

    موافق(۱)مخالف(۰)

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .