• خانه
  • اجتماعی
  • فرهنگ
  • سیاسی
  • کشاورزی-اقتصاد
  • عکس
  • ورزشی
  • دانش
  • درباره ما
    • ورود به پنل کاربری
    • ثبت نام
  • گالری ویدئو
  • جستجوی پیشرفته
۳۱۵ نظر ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

نظرسنجی: انار جزو یزد باشد یا کرمان؟

 مردم انار را فرا می‌خوانیم که حتما در این نظرسنجی شرکت و رای خود را درباره پیوستن انار به یزد اعلام کنند.

شهرستان انار از چند ویژگی مهم برخوردار است اما متاسفانه به دلیل اینکه کرمان در حق انار مانند یک “ناپدری” رفتار کرده، این موقعیت‌ها و ویژگی‌ها به درستی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

یکم- انار دارای بهترین نوع پسته کشور یعنی “پسته اکبری” است که درآمد بسیار خوبی برای مملکت دارد اما عوارض این پسته کجا هزینه می‌شود؟ چرا پسته اکبری انار باید به عنوان پسته رفسنجان در بازارها عرضه شود؟ تا کی پسته اکبری انار باید در سایه پسته رفسنجان بماند؟

دوم- انار دارای موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی در دو راهی تهران- بندرعباس – کرمان است که می‌توانست انار را به عنوان یک شهر صنعتی مطرح کند. انار با این موقعیت می‌توانست دارای منطقه ویژه تجاری باشد اما برای ناپدری مهم نبود که انار چنین موقیعت ویژه‌ای دارد.

سوم- انار دارای معادن بسیار خوبی است اما چه حاصلی برای مردم و شهرستان داشته است؟

چهارم- انار دارای املاک موقوفه فراوان است اما درآمد این موقوفه کجا هزینه می‌شود؟

پنجم- برای ناپدری مهم نبود که انار بیمارستان ندارد و مردم این منطقه برای مسائل درمانی دچار مشکل هستند.

ششم- انار از جاذبه‌های طبیعی مهمی مانند تالاب فرهنگ‌آباد برخوردار است. ناپدری دلش به حال تالاب نسوخت و این تالاب رو به مرگ است.

هفتم- انار دارای آثار تاریخی فراوانی است. ناپدری توجه ندارد که این آثار یا تخریب شده‌اند یا در هر حال تخریب هستند.

هشتم- فرهنگ مردم انار بیشترین شباهت را به یزد دارد و کمترین شباهت را به مردم استان کرمان.

نهم- مردم انار کارهای خود از جمله خرید، درمان و خیلی دیگر از نیازهای خود را در شهر یزد رفع و رجوع می‌کنند. مردم انار مایل نیستند به طرف رفسنجان یا کرمان بروند مگر آنکه ناچار شوند.

دهم- ناپدری به جای اینکه کاری کند که انار رونق بیشتری بگیرد، اجازه داد یک کمربندی غیراستاندارد در انار اجرا شود که روی انار تاثیر منفی داشت. ناپدری حتی دلش نسوخت که این کمربندی دارای ورودی و خروجی‌های استاندارد نیست.

یازدهم- انار حدود ۹۰ سال پیش بخش بود و بخشدار داشت اما ناپدری به دلیل اینکه می‌خواست مانع توسعه انار شود و زمینه را برای توسعه رفسنجان فراهم کند، بخش انار را حدود ۷۰ سال پیش به دهستان انار تبدیل کرد تا روند توسعه انار از رفسنجان عبور نکند. این اقدام خیانت‌کارانه ناپدری در حدود ۷۰ سال پیش ضربه بسیار بزرگی به انار زد.

همه این موارد نشان می‌دهد که انار در استان کرمان هیچگاه روی پیشرفت و توسعه را نمی‌بیند و چاره‌ای جز پیوستن به یزد نیست.

از همه شما مردم تقاضا داریم حتما در این نظرسنجی که در ستون سمت چپ سایت قرار داده شده، شرکت کنید.

برای این کار در ستون سمت چپ، در کادر نظرسنجی با انتخاب یکی از شهرها روی گزینه نظر دهید، کلیک کنید تا رای شما ثبت شود.

۳۱۵ دیدگاه برای “نظرسنجی: انار جزو یزد باشد یا کرمان؟”

  1. م-ا گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۰ بعد از ظهر

    واقعا حرفهای شما صحیح است این دلایل شما و دلایل دیگری نیز وجود دارد که نشان میدهد چقدر در حق انار ظلم شده است ۲۰ سال قبل شهر رفسنجان به اندازه یک شهر کوچک مانند انار امروز توسعه و جمعیت نداشت اما حالا جزو شهرستانهای وی‍‍ژه قرار دارد و فرمانداری ویژ‍ه دارد در طول این چند سال تمام بودجه انار و بخش های دیگر مثل نوق در رفسنجان هزینه شد و حالاحالاها ولکن نیستند کاش میشد که انار جزو استان یزد باشد با تشکر از شما این مسیله را همیشه پیگیر باشید و یادآوری کنید مردم هم حمایت میکنند شاید در آینده این رویای دیرین محقق شود

    پاسخ
  2. دانیال گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۲ بعد از ظهر

    سلام از دست اداره اب یاری راهت میشیم درصورتی که هرچی داریم از رفسنجون بگیریم

    پاسخ
  3. حسین گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ بعد از ظهر

    ای بابا کی دلش بنده ما اناریست ما که بیشتر از ۲۰ ساله داریم داد میزنیم چند طومار بلند بالا فرستادیم اما کو توجه

    پاسخ
  4. یاس سفید گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ بعد از ظهر

    خدا کنه نتیجه بده وگرنه سالهاست این موضوع در حد یه حرف مونده.مگرانارپرس حمتی در اجرایی شدنش بکنه

    پاسخ
  5. گله از یک مسئول گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۰ بعد از ظهر

    می خواستم بگم تاریخ ۹۲/۱/۲۸روز چهارشنبه ورزش گاه آزادی جهت تجلیل از دست اندر کاران تهسیلات سفرهای کشور طلبید ومارفتیم .اماچه رفتنی آقای ……..نماینده میراث فرهنگی انار که به عنوان مسئول بوده فقط شب امام زاده خود رانشان دادوباماشین شخصی جلوتررفت
    دیگه الحمدلله کسی اورا ندید.ظهرپنجشنبه هم بدون نهار تا شب برگشتیم قم بادعوا شام خوردیم این هم خداخیر رئیس اداره ارشاد بده هرچند اومسئول نبود اما از نماینده میراث به بچه ها دلسوزتر بود .نیروی دیگری از میراث همراه ما بود فقط هرجا میز غذایی یا پذیرایی بود اولین نفر خودرا میرساند . اگر کسی درباره نهار روز پنجشنبه می پرسید میگفت من گفتم می خواستید بروید بگیریدمعلوم نیست شاید باخودش حرف می زده .آقای عبدالهی دلم میخواد این موضوع را درقالب هرچیز که خودتان تشخیص می دهید از بچه های اورژانس ،شهرداری،آموزش وپرورش و….. بپرسیدوبه گوش مسئولین بالاتر برسانیدتا شاید ترتیب اثری داده شود

    پاسخ
  6. دوست گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ بعد از ظهر

    یزد

    پاسخ
  7. اناري گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱:۱۳ بعد از ظهر

    واقعا حرفهای قشنگی زدی اگر این کوته نظران در مورد انار کار شکنی نمی کردند الان انار با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادیش جزو شهرستانهای مهم کشور به حساب می امد

    پاسخ
  8. جواد گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱:۴۶ بعد از ظهر

    پیشرفت اناروبخصوص مردمش فقط با یزدبودن میسرمیشود

    پاسخ
  9. راوی گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۰۰ بعد از ظهر

    اینکه در حق انار بسیار ظلم شده جای هیچ شکی نیست حال باید سعی کنیم زیر چتر یزد بریم شاید مددی شد که اگه نشد چیزی از دست نداده ایم

    پاسخ
  10. علی گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۰۴ بعد از ظهر

    بهترین گزینه برای انار این که رفسنجون استان بشه انار هم بیاد زیر نظر چون که اگه دلتون می خواد برین زیر نظر یزد یزد این قدر شهرستان داره که به انار توجهی نمیکنه شما با ما هم فکر باشید برای تاسیس سه استا جدید یا علی هرکی موافقه بیاد وبلاگ استان رفسنگان نظر بده دست در دست هم دهیم شهرمان را اباد سازیم

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۶ بعد از ظهر

      پاسخی به علی از رفسنجان: همین مانده که انار بشه جزو استان رفسنجان. رفسنجان ۸۰ سال است که به انار ستم کرده. مردم دیگر اجازه نخواهند داد که انار جزو رفسنجان شود.

      پاسخ
  11. funny گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۰۵ بعد از ظهر

    اونایی ک میگن کرمان هیچی سرشون نمیشه اصلا مطمئن باشید مخالف پیشرفت انارن

    پاسخ
  12. دلسوز گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۱۱ بعد از ظهر

    فقط یزد . حالا با جدا شدن طبس از یزد امیدمان برای الحاق به یزد بیشتر شد باشد که این امر هرچه سریعتر محقق شود. به امید آنروز

    پاسخ
  13. ali گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۳۶ بعد از ظهر

    دفعه قبل که نظرسنجی الحاق انار به استان یزد جایی منعکس نشد. امید است در این مرحله به اطلاع سازمانهای ذیربط رسانده و در رسانه های کشوری انعکاس داده شود.

    پاسخ
  14. حسین گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۵۶ بعد از ظهر

    یزد یعنی پیشرفت انار

    پاسخ
  15. قديمي گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۵۷ بعد از ظهر

    نظر سنجی کار خیلی خوبیه . ولی با توجه به اینکه بیشتر کارمندان ادارات انار شهر بابکی و رفسنجانی هستند واین قشر کارمندی هم دسترسی بیشتری به اینترنت دارند در جواب نظرسنجی کرمان را انتخاب می کنند. و امکان دارد که ازشهر های کرمان و رفسنجان بدلیل مخالفت با انار به نفع کرمان رای بدهند تا نتیجه را عوض کنند.

    انتخابات درست اینست که بوسیله صندوق در انار انتخابات برگزار شود تا قشر کشاورز و کارگر و پیرمردها که همه خواهان یزد هستند شرکت کنند تا رای واقعی بدین صورت معلوم شود. و افراد غیر بومی نتوانند در این رای گیری شرکت کنند.

    پاسخ
  16. اناری گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۵۷ بعد از ظهر

    یزد . یزد . یزد .یزد .یزد .یزد . یزد

    پاسخ
  17. قدیری گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۲:۵۹ بعد از ظهر

    از هر نظر که فکر کنیم یزد بهتره

    پاسخ
  18. احمد251 گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۰۰ بعد از ظهر

    هههه حقتونه میخواستین نرین تهران واجب که نبود بود؟؟ خیلی ها دعوت بودن ولی نرفتن

    پاسخ
  19. مردی از دیار انار (bs2) گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۳۳ بعد از ظهر

    به حول و قوه الهی انشاالله با همت مردم انار و مسئولین بومی انار پیروز این نبرد ۲۰ ساله میشویم.. از هر جهت به این موضوع نگاه کنیم اجهاف در حق شهرمان را میبینیم.
    ۱.پزشکی: خداکنه هیچکدوم از همشهریامون براشون اتفاقی نیفته وگرنه تو مسیر و بیمارستان رفسنجان فقط خدا به دادش برسه. ۲:اقتصادی: با این که انار قطب پسته ایران و جهانه این وضع صادرات و وارداتشه.. همش به رفسنجان وابسته ایم…. ۳:تفریحی: نمیفهمم چرا با این همه سرمایه تفریح جوانان انار موتور سواری اونم روز پنجشنبه هست. ۴:سیاسی: چرا با وجود نخبگان متععد در شهرمان مسئولین اصلی شهرمان از خودمتن نیستن؟

    پاسخ
  20. .. گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۳۴ بعد از ظهر

    ما یزدو میخوایم

    پاسخ
  21. علی گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۳۵ بعد از ظهر

    در ضمن استان خوب یافتنی نیست ساختنی است

    پاسخ
  22. سامان گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۳۹ بعد از ظهر

    خب حالا مثلا که چی؟ این نظرسنجی چه چیزی رو قراره تغیر بده؟

    پاسخ
  23. افشار گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۴:۲۲ بعد از ظهر

    کسانی که در نظرسنجی، کرمان را انتخاب می کنند واقعا موارد مذکور در مطلب بالا را قبول ندارند و یا…؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  24. topsfile گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۵:۱۵ بعد از ظهر

    این دیگه پرسیدن داره؟ خوب معلومه که یزد
    راستی آقای نسب عبداللهی تو لینک اسم سایتمو گذاشتین “تاپ فایل” ولی اسم سایت من “تاپس فایل” است.لطفا ویرایش کنید.

    پاسخ
  25. ارش گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۶:۳۶ بعد از ظهر

    فقط یزد
    انار پرس لطف کن رای گیری را چند روز بگذار داخل سایت باشه چون بعضی ها دو سه روزی یکبار سر میزنند و بعضیها هم داخل ادارات محل کارشان به سایت شما سر میزنند. چون طبق امار بازدید دیدم روزهای کاری مراجعه کننده بیشتری دارید.

    پاسخ
  26. تگزاس گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۸:۴۹ بعد از ظهر

    کی شود که ما اناریها از دست این رفسنجونیها و کرمان خلاص شویم؟
    اگه انار جزو یزد بشه چی میشه!
    بیشتر جمعیت انار پیوسته به استان یزدند.خیلی از اناریها دارن مهاجرت میکنن به یزد.
    پس بلند میگیم یزد… .

    پاسخ
  27. سامان گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۹:۱۵ بعد از ظهر

    کرررررررررررررررررررررررررررررمممممممممممممماااااااااااان

    پاسخ
  28. هستی گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۷ بعد از ظهر

    یزد

    پاسخ
    • سعید گفت:
      اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ در ۸:۵۲ قبل از ظهر

      سلام من یزدی هستم

      پاسخ
  29. MAM گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۹ بعد از ظهر

    یزدیهاکجا باعث خیر شدند که ما دل خوش کنیم ما اناریها یزدیهارابزرگ کردیم

    پاسخ
  30. سید محمد گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۴ بعد از ظهر

    یزد قطعا بهتره لااقل در یزد نشنیدم جابجایی ترانس برق را به اسم طرح هفته دولت اعلام کنند

    پاسخ
  31. علیزاده گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۳ بعد از ظهر

    یزد فقط یزد و بس رفسنجان این چند ساله حق انار را خورده و بس

    پاسخ
  32. کمند گفت:
    فروردین ۳۰, ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۹ بعد از ظهر

    کرمان دیار کریمان فقط یادتون باشه یه روزی نیاد که بشیم یه شهروند یزدی که همشون ما رو به دید ه ی تحقیر نگاه کنن تنها چیزی رو که الان داریم هیبت و پرستیج استان هشتی رو داریم اگر همین رو هم از دست بدیم دیگه هیچی نداریم چرا چون که اگر جزو یزدم بریم تا خودمون نخوایم هیچی نمیشیم انار هیچیه استان هشتی بهتر از انار هیچیه یزدی هست فدای یک وجب از خاک دیار کریمان

    پاسخ
  33. اناری گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۱۱ قبل از ظهر

    فقط یزد.

    پاسخ
  34. aria گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۱۷ قبل از ظهر

    مردونه شما ک میتونی این قضیه رو بطور جد پیگیری کن.دستت درد نیایه

    پاسخ
  35. بانو گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۲۴ قبل از ظهر

    فرقی نمیکنه کجا!
    هر جایی که هوامونو داشته باشه و به مشکلاتمون رسیدگی کنن و واسمون بیمارستان بسازن مهمه.
    حالا یا یزد یا کرمان!

    پاسخ
  36. محمد گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۳۲ قبل از ظهر

    اصلا نه کرمون نه یزد خود انا استان بشه !!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  37. قاصدک گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۳۳ قبل از ظهر

    ما تا حالا خیری از این استان کرمان ندیدیم ان شاالله با پیوستن به استان یزد شاهد تحولی اساسی در سطح شهرستان انار باشیم

    پاسخ
  38. محمدی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۳۶ قبل از ظهر

    جای تعجب دارد که بعضی افراد می گویند کرمانی ها لوتی هستند آیا لوتی بودن برای ما بیمارستان و یک شهرستان پیشرفته می شود خواهشا کمی عاقلانه تر فکر کنید فکر کنم یزد برای انار بهتر باشه تا کرمان

    پاسخ
  39. انار گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۰:۴۰ قبل از ظهر

    علی اقا خواب دیدی خوش باشه . رفسنجان عمرا” استان نمیشه . چون سیرجان و جیرفت خیلی بزرگتر از رفسنجان هستند . از لحاظ خیابون بندی و ظاهر شهر انگشت کوچیکه سیرجان و جیرفت هم نمیشه.
    به چی دل خوش کردین که استان بشین .(شتر در خواب بیند پنبه دانه) تا آخر عمرتون زیر نظر کرمان هستید.
    در پایان عرض کنم که رای هایی که به نفع کرمان است همش رفسنجانیها رای میدهند .همه میدانند که اناریها اصلا با کرمان و رفسنجان موافق نیستند.(نه خیر شمارا می خواهیم نه شر شما را)

    پاسخ
  40. استقلال قهرمان گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۰۷ قبل از ظهر

    فقدااااا یزد ای رفسنجونیا اندازه چغورک هم نمی ارزن:-)

    پاسخ
  41. مرتضی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۱۱ قبل از ظهر

    یزدیزدیزدیزدیزدیزدیزدیزدیزدیزد

    پاسخ
  42. حسین زاده گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۶:۵۸ قبل از ظهر

    یزد فقط به خاطر بیمارستانهاش که اگر نبود ما چکار میکردیم .

    پاسخ
  43. فاطمه سادات گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۷:۵۳ قبل از ظهر

    فقط یزد و بازهم یزد

    پاسخ
  44. اکبر گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۷:۵۸ قبل از ظهر

    نظر من کرمانه مواردی را هم که گفتین به غیر شماره هشت بقیه را قبول دارم اما با پیوستن به یزد حل نمیشه که هیچی بدتر هم میشه مشکل جای دیگری است خودمان باید از حقمان دفاع کنیم

    پاسخ
  45. ... گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۱۲ قبل از ظهر

    فکر میکنید روی یزد برید خبری میشه؟چندساله قلعه شمش روی یزد هست؟تغییر مثبتی داشته؟ اگر شماهایی که همش یزد میرید یه نگاه دقیق بندازید میبینید یه اثر تاریخی پر از تبلیغ شده،مطمئن باشید یزد هم بهتر از کرمان نیست
    چرا سعی نمیکنید با همفکری و همراهی هم شهر را اباد کنیم نه با جابجایی و رفتن به استان دیگه؟
    اگر یزد خوب بود هرگز طبس از اون جدا نمیشد،تا حالا تو هیچکدام از شهرستان های یزد سری زدید؟اگر برید و ببینید به انار خودتون افتخار میکنید…در ضمن این رای گیری درست نیست چون قشر وسیعی از مردم از اون بی اطلاعند

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۲۴ قبل از ظهر

      یک: قلعه شمش زمانی که جزو انار بود، حال رو روز خوبی نداشت. الان هم به دلیل اینکه در خط مرزی قرار گرفته به این حال و روز افتاده. با پیوستن انار به یزد دوباره این قلعه جزو انار می شود.
      دو: مردم انار ده ها سال است که همراهی کرده اند اما کو نشانه تغییر و آبادانی؟ اگر قرار باشد مردم خودشان را جایی آباد کنند پس مسئولان این وسط چه کاره اند؟ مردم انار یک بار به حفر چاه های عمیق در شهرشان اعتراض کردند اما مسئولین استان کرمان جواب این اعتراض مردم را با چه چیزی دادند؟ اعتراض مردم انار و همبستگی آنها باعث نشد که مسئولان استان کرمان، مجوز حفر چاه و سوراخ سوراخ کردن دشت انار را صادر نکنند. تبعات بسیار خطرناک این چاه‌ها چندین سال بعد مشخص خواهد شد. روزی خواهد آمد که به دلیل این تصمیم نادرست مسئولین استان کرمان، دیگر در انار، آبی برای کشاورزی باقی نخواهد ماند.
      سه: پیوستن طبس به یزد از همان اول اشتباه بود. طبس با یزد فاصله جغرافیایی زیادی دارد. طبسی ها هم خود را خراسانی می دانند.
      چهارم: این نظرسنجی اگر نتیجه اش به نفع کرمان بود، حتما از نظر شما درست بود اما حالا که نتیجه اش به نفع کرمان نیست، درست نیست؟ مشت نمونه خراوار است. ما معتقدیم اگر این نظرسنجی از طریق صندوق رای در انار برگزار شود، بیش از ۹۰ درصد مردم انار به یزد رای می دهند.
      پنجم: مردم انار اگر دلشان با کرمان بود، آمار سفرشان به یزد این قدر بالا نبود. مردم انار اگر دلشان با کرمان بود، رویای شان پیوستن به یزد نبود.

      پاسخ
  46. سید مهدی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۱۵ قبل از ظهر

    دکتر های یزد بسیار بهترند یزد قانون بهتر داره

    پاسخ
  47. قودي= غودي گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۳۲ قبل از ظهر

    دقیقاً مثل رفتاری که انار با بیاض داره ((ناپدری))

    پاسخ
  48. هزارو یکشب گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۲۸ قبل از ظهر

    خیال کردین که یزدیها به ما دلسوزی میکنن؟؟؟؟!!!! ایم خیال رو از سرتون بیرون کنید. یزدیها غریب زا اصلا به جمع خورشون راه نمی دهند و از پیشرفتش جلوگیری می کنن. نمونش کسایی هستن که واسه کار از انار رفتن یزد. برین ازشون بپرسید. ما خودمان بی عرضه ایم. یزدی جماعت واسه اناری کار نخواهد کرد. مطمئن باشید.

    پاسخ
  49. شهروند گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۳۸ قبل از ظهر

    باسلام. یزد یزد یزد

    پاسخ
  50. zebel گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۳ قبل از ظهر

    حق گرفتنیه دادنی نیست!ما اناری ها هرجایی بریم همینی هستیم می مونیم!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  51. ستاره سهیل گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۲ قبل از ظهر

    الآن که طبس از یزد جدا شده بهترین موقعیتی است که انار می تواند به یزد ملحق گردد

    پاسخ
  52. سیما گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۰ قبل از ظهر

    فقط کرمان ککککککککککککککرررررررررررررررممممممممممممااااااااانننننننننن

    پاسخ
  53. ح-ا-ا گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ قبل از ظهر

    یزدیها به گفته ضرب المثل قدیمیها(آب به سیفی الله نمی دهند)بیش ازحدمعمول قناعت می کنند/تاآنجاکه من اطلاع دارم ابرقوخیلی دلش میخوادبرگرده زیرنظرشیراز/الان به همگان میگیم بچه استان هشتیم وافتخارمی کنیم وهرجامی رویم به دست ودلوازی معروفیم واستانمان زبان زد خاص وعام است/مسئولین بایدپیگیری کنندوازمرکزاستان وکشور؛بودجه بگیرند/بجزبحث پزشکی استان یزدهیچ چیزبیشترازاستان کرمان نداردکه این هم درکل کشورهمه جهت مداوابه یزدمی روند.درنهایت روزی نشودکه ماراجداشده ازاستان کرمان بدانندوهی……..توسرمون بزنند/خودکرده ………

    پاسخ
  54. الف میم گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۷ قبل از ظهر

    ۱- مقایسه سرویسهای اتوبوس از مقصد انار به یزد و کرمان (تا آنجا که من خبر دارم علیرغم مرکز استان بودن کرمان و انجام کلیه امور اداری ،هیچ سرویسی به مقصد کرمان از انار وجود ندارد، به مقصد یزد شما بفرمائید چند تا است؟)
    ۲- عملکرد چند ساله مسئولین استان یزد در شهرستانهای الحاقی همانند خاتم ،ابرکوه و طبس و مصاحبه با مردم این مناطق جهت مقایسه انجام امور قبل و بعد از الحاق بیانگر این واقعیت است که شاهد تحولات گسترده ای می باشیم.(نارضایتی مردم طبس برای انتزاع از استان یزد مشهود و از طرق گوناگون جهت ملغی نمودن این موضوع مشغول پیگیری می باشند.)
    ۳- دوستانی که از یزدیها گله دارند که تحویلشان نگرفته اند باید گفت که ریشه این علت را در رفتار خودمان باید جستجو نمائیم وگرنه هر جا نام یزدی هست مصادف است با عمران و آبادی .
    ۴- پرستیژ استان هشتی تا حالا چه دردی از مردم درمان کرده است با تظاهر به به بهتر بودن هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد باید تلاش کرد و از امکانات بالقوه منطقه جهت عمران و آبادی شهر استفاده نمود.
    ۵- من خودم بارها شاهد تحقیر ها و شوخی های بیمزه کرمانی ها بوده ام که با دیدن ما به همدیگر می گفتند “انارودیدی؟”
    ۶- سوغات کرمان که خودتان بهتر می دانید چیست؟ ولی در یزد مقررات است و حساب و کتاب ، به سادگی در کرمان حقت را می خورن ولی در یزد همه سعی و تلاش اشان دادن حق من و امثال شماست و برایشان فرقی ندارد که اهل کجایی؟
    شما بگوئید مواردی مانند سطح آرامش و امنیت شهری ، توجه به عمران و آبادی ،سخت کوش بودن ،اهتمام در خصوص تولید و وجود کارخانجات متعدد ،اجرای قوانین و مقررات و موارد مشابه در کدام استان بیشتر قابل توجه است؟

    پاسخ
  55. مارکوپولو گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۷ قبل از ظهر

    سلام یه چیز بگم رفتن انار جزه یزد کاری درست نمیشه فکر شو بکنید الان که جزه کرمانیم در شمال کرمان واقع شدیم انار با این موقعیت این جور تحویلمون میگیرند وای از اون روزی که بریم جزه یزد انار یکی شهرهای جنوبی یزد قرار میگیره دیگه وضع مان از اینی که هست بدتر میشه به نظر من فقط مشکل از مسئولین اناری هسته که پیگیره مشکلات انار نمیشن وگرنه انار ما چه فرقی با کوهبنان دارد که در شمال غربی استان واقع شده موقعیتش از انار بدتر هسته که بهتر نیست مسئولینش فعالند ما مسئول فعال نداریم تو انار کرم خرما تو خوده خرماست

    پاسخ
  56. مندسن گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۸ بعد از ظهر

    یزد اگه خوب بود طبس ازش جدا نمیشد کاری نکنید انار هم آخرش مثل طبس بشه .
     آبادانی توانایی مردم و مسولین هست اگه مردم انار توانا باشن فرقی نمیکنه کجا باشن یزدی ها هم اگه پیشرفت کردن واسه اینه که مردمش خواستن پولاشون و تو دیار خودشون سرمایه کردن نه مثل اناریا که پولاشون و تو بانک های یزد و … یا تو تهران و کرج آپارتمان خریدن با این مردم انار همون انار هست مگه اناری تغییر کنه  
    سپاس

    پاسخ
  57. یه شهروند گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ بعد از ظهر

    با حلوا،حلوا کردن دهن شیرین نمیشه؛
    اگه تا دویست سال دیگه هم اینجا نظر سنجی بزارید که جزء کرمان باشیم یا جزء یزد بینتیجه میمونه؛ کسی دلش به حال ما نسوخته که بیاد اینجا که نظر مردم رو ببینه؛ حالا اگه طومار رو بگیم شاید بگیم اون رو یکی از مسئولین یه
    نگاهی بهش بندازه اونم شاید تضمینی وجود نداره اخه اینقدر از این طومار ها پر میشه اونها خوندنم نمی خونند؛ اگه واقعا همگی دلسوز انارید صد نفر،
    دویست نفر به همراه مسئولین بروید و رو در رو در خواست خود رو به مقامات مسئول بالا برسانید؛
    البته از این نظر سنجی که حالا گذاشتید که برداشت دیگه هم میشه برداشت که ترجیح میدم نگم؛اخه اگه به برداشت من باشه که من راضی ام؛بقیه رو نمیدونم؛

    پاسخ
  58. کمند گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۲۰ بعد از ظهر

    ما همین حیثیتی رو هم که داریم از بابت مواصلت با استان هشت داریم و اگر روزی یزدی بشیم همین حیثیت رو هم از دست خواهیم داد دیگر نه ابادی داریم که الانم نداریم نه حیثیتی رو که تا حالا داشتیم این رو از جوونایی که خدمت رفتن بپرسین از دانشجوا بپرسین که من خودم یزد خدمت میکردم ولی از خود یزدیا هم بیشتر احترام ادم رو داشتن فقط به خاطر نام استان کرمان دوستان من نمیگم چون که تحویل میگیرن تحویل گرفتن دردی رو دوا نمیکنه بحث اینه که با رفتن به سمت یزد هیچ دردی دوا نخواهد شد ما باید ایده هایمان را درست کنیم پول هایی رو که هر ساله از شهرمون خارج میکنیم رو جوونای تحصیل کرده رو اگر به این راحتی از شهرمون خارج نمیکردیم و هدفمند میشدن به سمت مرکزیت عالی و موقعیت ترانزیتی اون وقت یاد میگرفتیم که چقد خوبه که شهرمون اباد شده یه الگو شده یه مهاجر پرست شده و جزو استان هشت هم هستیم

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۲۷ بعد از ظهر

      دوست عزیز، کمند: راه های مواصلاتی طرح های ملی هستند و ارتباطی به کرمان ندارد. کرمان اگر دلسوز انار بود اجازه نمی داد این کمربندی غیراستاندارد با ورودی و خروجی های غیراستانداردتر در انار اجرا شود. کرمان اگر به فکر انار بود که این وضع ما نبود. کرمان اگر به فکر انار بود به جای ایجاد منظقه تجاری در رفسنجان، آن را در انار احداث می کرد.
      بهداشت و درمان اولین نیاز مردم یک منطقه است. کرمان اگر به فکر انار بود برای این نیاز اولیه سالها پیش فکری بر می داشت.
      در ضمن محض اطلاع شما و برخی دیگر بگویم انار در ابتدا جزو کرمان نبوده. انار در ابتدا جزو ایالت فارس بوده. ما اساسا ایالت فارسی بوده ایم بعد جزو کرمان شده ایم در مقطعی هم بخشی از ادارات انار جزو یزد بوده است.

      پاسخ
  59. نسل سازندگی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱:۲۴ بعد از ظهر

    سلام به کلیه همشهریان عزیز خواهشمندیم درخواست اینکه انار زیر نظر یزد باشه نکنید من ۱۵ سال در یزد زندگی کردم یزد مردم یزد فقط به فکر خودشان هستن و اجازه پیشرفت به شما نمیدهند و سرمایه انار را با خودشان به یزد می برند و آنجا خرج می کنند

    پاسخ
  60. مهدی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۲:۱۳ بعد از ظهر

    کرمان هیچگاه انار رو جزو خودش ندونسته و این رو میشه از بی مهری ها و بی احترامی هایشان به مردم انار به وضوح دید، یزد و مردمش به سخت کوشی و تلاش و سازندگی و فرهنگ معروفند، اما کرمان…!!!! این رو منی میگم که سال ها تو شهرهای مختلف از جمله یزد و کرمان زندگی کردم…

    پاسخ
  61. ساناز گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۲:۲۴ بعد از ظهر

    مرسی عالی بود

    پاسخ
  62. سالاری گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۲:۴۲ بعد از ظهر

    شاید با پیوستن انار به یزد شاهد تغییرات زیادی نباشیم اما اگر فقط همین اوضاع بیمارستان انار سر و سامانی پیدا کند باز هم جای امیدواری است چون چندین سال ما شاهد پیشرقتی در بیمارستان انار نبودیم ولی علوم پزشکی یزد بسیار فعال تر از کرمان و رفسنجان است پس ما خواستار الحاق انار به استان ییییییییییییززززززززززززززززززززززززززدددددددددددددددددددد( یزد ) هستیم

    پاسخ
  63. اناری گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۳:۳۲ بعد از ظهر

    با سلام- انار باید روی یزد میبود اگر جزء استان یزد بود پیشرفت دو چندانی داشت

    .یزد یزد یزد

    پاسخ
  64. تگزاس گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۳:۵۶ بعد از ظهر

    بیش از ۹۵درصد اناری ها طرفدار یزدن.این۵درصدش هم کارمندان رفسنجانی یا کرمانی که تو انار ساکن اند طرفدار کرمانند.
    حالا اگه انار جزو یزد نشد میریم جزو بندرعباس اگه بندر هم نشد ما اناریها اعلام استقلال میکنیم و انار رو به یک کشور تبدیل میکنیم.و پایتخت انار هم شهر حسین اباد،استانها:بیاض،محمداباد و… .

    پاسخ
  65. خواستار عدالت گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۴:۱۲ بعد از ظهر

    یزد

    پاسخ
  66. ali گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۴:۲۶ بعد از ظهر

    اناریها حاضرند جرئی از هرات افغانستان باشند ولی در استان رفسنگان! نباشند.

    پاسخ
  67. طوفان کاترینا گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۴:۳۳ بعد از ظهر

    دوستان عزیزم از راه دور براتون پیام میدم
    خوب است که خیلی عمیق بیاندیشید و خودتان قضاوت کنید آیا اگر شما خودتان دلتان به خودتان نسوزد و دنبال حق خود و همشهریانتان نباشید آیافکر می کنید کسی هست که به فکرتان باشد. به عنوان مثال امروز برید یزد فکر کردید آیا همینجوری کسی ذره ای برایتان کاری می کند یا حتی کرمان برید از کسانی که خودشونو چسبوندن به یزد و یزدی بپرسید صحبت من اینست که ای انار و اناری تا روزی که امیدت به این و آن باشد هیچکس برایت کاری نخواهد کرد چه یزد چه کرمان چه تهران وچه … اگر تحت نظر یزد و یزدی هم باشیم و با هم متحد نباشیم و دل نسوزانیم قرار نیست هیچ اتفاق خاصی بیافتد پس به خود یباییم یزد امکانات و تجهیزات و خدماتش را برای ما آماده نکرده و منتظر ما نیست تا ما برویم و او آنها را مفت در اختیار ما قرار بدهد اگر ما تا امروز نتوانسته ایم حقمان را بگیریم آیا فکر می کنید از امروز به همین راحتی می توانیم حقمان را از یزدیهایی که خودتان بهتر می شناسیدشان بگیریم؟ اگر آنها از ما به خوبی استقبال می کنند و دایه ی دلسوزتر از مادر شده اند دلیلش اینست که چشم به منابع ما دوخته اند آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا یزد حاضر است بعضی شهرستانهایش را واگذار کند؟ به قول معروف فکری به نان بردارید که…

    پاسخ
  68. کمند گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۴:۵۴ بعد از ظهر

    nدوست عزیز الف میم اولا که سرویس های کرمان بسیار تا بسیار تردد بیشتری رو دارن و به خاطر همین لازم به سرویس جدا گونه نیست بعدشم این سرویسیم که هست خصوصی هست میتونستن واسه کرمان هم خریداری کنن و همش هم به خاطر بیمارستاناش بوده که از قدیم متداول بوده لازم به ذکر هست الان بیمارستانهای کرمان هم دست کمی از یزد ندارن ثانیا بستگی به رفتار ادم خودش داره همین جور که خودت میگی تا سوتی ندی کسی مسخرت نمیکنه من خودم دانشجوی کرمان بودم دو سالم زندگی کردم حتی یه مورد هم ندیدم که کرمانیا کسی رو تحقیر کنن البته چرا شده که دوستای خودم که کرمانی بودن ادای لهجه مون رو در اوردن ولی نمیشه اسمش رو گذاشت تحقیر کردن البته این کار اونا نمک رفاقتشونه ثالثا از لحاظ عمران حالا برو یه سری به کرمان بزن شهرش رو ببین ببین اصلا قابل مقایسه هست با کرمان یا نه کرمان یک شهر دارای یک پتانسیل عظیم اقتصادی مدرن و جوان با معادن زیاد و یزد یک شهر اقتصادیه پیر با پتانسیلی ضعیف که حتی از اب اشامیدنیش هم نمیشه زیاد امیدوار بودرابعا اگر سوغات کرمان منظورتون از اون چیزاس بدون این رو که میزان اعتیاد در یزد ازتمام شهر های کشور بیشتر است ماباید خلاقیت یزدیهارو تو به فکرخودبودن رو یاد بگیریم نه این که به فکر خود بودن یزدی هارو تقویت کنیم تا خود را نابود سازیم من خودمم اناری هستم نه کارمند نه رفسنجونی

    پاسخ
  69. غلامرضازاده گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۴:۵۷ بعد از ظهر

    یزدیها در شهرشان امکانات بهتری دارند به خلاف کرمان اما یزدیها از غریبه ها خوششان نمی آید درست مثل یکی از اعضای شورای شهر انار در دوره قبل که اصلا از بچه اناریها خوشش نمی آمد و آنها را فدای غریبه ها کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  70. ح-ا-ا گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۵:۰۷ بعد از ظهر

    این که دوستان فرمودندمی دانیدسوغات کرمان چیه؟درجواب می گویم که طبق آماری که ازآن حیث گرفته شده باتوجه به این که استان کرمان درمسیر……قرارگرفته وباتوجه به جمعیتی که دارد(۵برابریزدحداقل)تعداد……استان یزدبه نسبت جعیت؛ نزدیک به ۳برابراستان کرمان بوده است/یزدیهادراین کارقناعت نکردندودست همگان راازپشت بستند/من تویزدم ومی بینم که چه خبره.فقط ازحیث داروودرمان قبول دارم ولاغیر.هیچ چیزدیگریزدیهابهترازاستان کرمان نیست ونخواهدبود.جدایی انارازکرمان بایدباخواسته های مردم ومسئولین باشه ومکتوب گرددکه فردااز اینی که هستیم بدترنشیم/ماشهری آبادوزیباوباتمام امکانات که حق مسلم ماست رامی خواهیم که وظیفه مسئولین شهرمونه/

    پاسخ
  71. پاری گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۶:۱۱ بعد از ظهر

    اگربخواهیم ازکرمان جدا شویم چه موقعیت جغرافیایی برا انار میکشند آیانوقیا میان  یا دهج میاد آیا شهربابک از موقعیت جغرافیایش می کاهد?

    پاسخ
  72. همدرد گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۶:۵۲ بعد از ظهر

    با سلام به همگی
    کاشکی انار میشد جز اصفهان یا بندر بوشهر
    خیال ما هم راحت میشد
    هر کی موافقه خبری بده

    پاسخ
  73. boy گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۷:۲۶ بعد از ظهر

    من اناری هستم تگزاس و شدیدا مخالفم که بریم جزء یزد و دلیل فراوان دارم . فقط کرمااااااااااان

    پاسخ
  74. شبستان گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۱۷ بعد از ظهر

    با سلام 
    بل قاطعیت یزد 
    مردم خبر امشب ساعت ۲۰ کرمان رو دیدید.. 
    که مجری مناطق بیاض و احمداباد و حسین اباد… را جز شهرستان رفسنجان اعلام کرد 
    خبر کاملش راجب قطعی کابل.. بود 
    یا رفسنجان یه منطقه به اسم بیاض داره یا مجری اشتباه کرده 
    یا این صدا و سیمارو باید به اتیش بست, از بست در حق مردم شهرستان انار کم لطفی میکنه 
    اقای نسب عبدالهی اول خدا بعدشم ما مردم پشتتیم
     

    پاسخ
  75. حمید بیک گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۸:۳۰ بعد از ظهر

    به همین راحتی میگم یزد

    پاسخ
  76. علیرضا گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۲۱ بعد از ظهر

    بابا کی گفته کرمان پایینتره

    اصلا رفتین درست ببینید حالا چون ما از قدیم و ندیم می رفتیم یزد فکر می کنیم یزد بالاتره بابا یزدم اگه این ۴ تا دکتر و بیمارستان رو ازش بگیرن که دیگه چیزی جز ۴تا خونه و کوچه و ۴ تا بادگیر گنده نداره اونم تو اون دل کویر و هوای کذایی اگه کرمان بالاتر نباشه پایینتر هم نیست تازه تو همون پزشکیش هم خصوصا تو جراحی کرمان خیلی قویتره و خود یزدیها هم بر این مطلب صحه می گذارند البته خیلیهاشون هم به رو خودشون هم نمی آرن میگین نه برین از اهل فنش بپرسین در مورد خیلی از مسائل دیگه هم همینطور از دور قضاوت نکنید

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۴۷ بعد از ظهر

      پاسخ به علیرضا: یزد یکی از قطب‌های پزشکی و صنعتی کشور است. این دو ویژگی عمده یزد نسبت به کرمان است.

      پاسخ
  77. علی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۴۵ بعد از ظهر

    با سلام خدمت مدیریت سایت
    میخواستم بگم شما که اینقدر زحمت میکشید آیا هیچ فایده ای ام داره . یا اصلاً این ناپدری که فرمودید اصلاً به نظر ما یا شما اهمیت میده ؟ واقعاً میشه ؟ اگه یه دلگرمی دارید که این اتفاق بیافته ( یعنی بریم جزء استان یزد )‌ به ما هم بگید …..؟؟؟

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۴۶ بعد از ظهر

      سلام خدمت علی آقای عزیز، آدمی به امید زنده است. ناامید نباشید.

      پاسخ
  78. علی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۹:۵۱ بعد از ظهر

    انشاالله که همین طور بشه واقعاً خوب میشه

    پاسخ
  79. مجید گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۹ بعد از ظهر

    یزد

    پاسخ
  80. ی نفر گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۴ بعد از ظهر

    بابا یک کلام یزد

    پاسخ
  81. پسرآبی گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۲ بعد از ظهر

    تگزاس همکلاسی میدونستی خیلی بی مزه ای …………….بابا شوخی کردم راستی حالت خوبه؟

    پاسخ
  82. r.g گفت:
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۹ بعد از ظهر

    فقط کرمان.من افتخار میکنم که بچه استان کرمانم.

    پاسخ
  83. vatan گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۲:۰۶ قبل از ظهر

    شما اناری ها چتون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کرمان بهترینه یکم تحقیق کنین بعد حرف بزنید به خدا
    سردرد گرفتم نظرات رو خوندم واقعا شما اناری نیستید . فقط وطن خودمون کرمان با دنیا عوضش نمیکنیم

    پاسخ
  84. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۲۴ قبل از ظهر

    سلام همشهریای عزیز
    همتونو دوست دارم

    همه کارای ما اناریها یزده مثل پزشکی و دوا درمون و فرودگاه و راه آهن و هزار چیز دیگه
    تازه از نظر مسافتی هم که به یزد نزدیکه
    اونموقع میان طبس رو میندازن جزو یزد
    هم اناریها هم یزدیها میخوان انار جزو یزد باشه ولی نمشه چرا؟؟؟!!!!!!!!
    تا حالا که هاشمیا نمیزاشتن چون به ضرر رفسنجان بود
    تو دولت احمدی نژاد هم که نتونستیم
    انار در حال حاظر بزرگانی داره که الان باید استفاده کنه
    اگه انار جزو یزد بود الان نباید با این همه ثروت نباید تو صنعت دست کمی از میبد و اردکان باشه
    میدونین شیشه اردکان بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه هست و کاملا خصوصیه

    همشهریا تا دیر نشده و سیرجان استان نشده بجنبین
    آخه الان مسئولین یزدی هم حامی شما هستن
    یزدیا و اناریها رابطه خوبی دارن
    چرا طبس و هرات و مروست و بهاباد و … جزو یزد باشن ولی انار که به یزد نزدیکتره نباشه. میدونین چرا؟؟!! چون یزد واسه آبادانی شهرستاناش کلی برنامه داره واسه همینم شهرستانای محروم رو بهش میدن.

    زود باشین و راهکار بدین و یاعلی

    انار پرس ممنوووووووووووووووووون. این بهترین پست سایتت بود

    پاسخ
  85. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۲۹ قبل از ظهر

    سلام همشهریهای عزیز و دوست داشتنی و مهربان
    بنده اولین کسی بودم که دیشب نظرم رو ثبت کردم یعنی اینقدر واسم مهم بود که بیدار موندم تا این تاپیک باز شد و نظرم رو ثبت کردم
    الانم همه نظرات شما عزیزان رو با دقت خوندم و آنالیز کردم
    حال از همه شما دوستان و عزیزان خواهش میکنم به موارد ذیل با دقت گوش فرا دهید:
    – اولا من یاشنیدن نام انار و اناری بر خود میبالم و واقعا احساس خاصی بهم دست میدهد
    – دوما ما بر خوب بودن و خون گرم بودن مردمان عزیز و هموطن دیار کریمان (کرمان) شکی نداریم و دستان همه آنها را به گرمی میفشاریم
    ولی این دلیل بر آن نمیشود که هزارو یک دلیل پیوستن انار به یزد را که وقتی از دیدگاه کارشناسانه و بررسی موقعیتهای استراتژیکی یزد و انار بررسی میشود با یکسری دلیلهای متعصبانه در کنار هم بگذلریم

    من اصالتا اناری هستم و از ارادتمندان به حضرت امامزاده محمدصالح و در حال حاظر سابقه خدمت در یکی از سازمانهای استان یزد را دارم که تمایل شدیدی به خدمت به شهر خودم انار را دارم ولی چون جزو این استان نیست هیچکاری از بنده ساخته نیست و حتی چند نفر اناری دیگر نیز در این سازمان هستند که انها هم مثل من حسرت به دل مانده اند
    در هر سازمان و ارگان دیگری هم در یزد که نگاه میکنیم میبینیم چند نفر اناری و دهجی و نوقی مشغول خدمت هستند و وقتی با آنها هم صحیت میشویم میبینیم انها هم مثل ما ………..
    وقتی میبینم میبدیها و اردکانیهای سازمان ما به فکر شهر خودشانند دلم به حال انار عزیزم میسوزد
    تعداد اناریهایی که در یزد مشغول به کارند و میتوانند حافظ منافع انار باشند زیاد است خیلی زیاد است
    اناریها از دیرباز خواستار پیوستن به یزد بوده اند و مکاتبات و درخوایتهای زیادی انجام شده ولی بدلیل عدم وجود رسانه های ارتباط جمعی مثل امروز این خواسته به نتیجه نرسیده است
    من جمله از استاندار فقید یزد مرحوم حمیدیا است که حدود ۲۰ سال پیش به یکی از اناریها گفته بود: “شما اناریها که این همه نامه میزنید به استانداری کرمان و ریاست جمهوری و … جهت الخاق به یزد یک رونوشت به ما بدهید برایتان پیگیری میکنیم”

    من سالهاست با یزدیها زندگی کرده ام و انسان خوب و بد همه جا هست و تازه اینکه یزدیها یه خصلتی دارن که با غریبه ها خیلی بهتر رفتار میکنن
    یکی از همکارای بنده در تهران چند سال پیش دخترش یزد دانشگاه قبول شده بود. اولش ۲دل بود دخترش رو بفرسته غربت یا نه ولی وقتی واسه ثبت نامش اومده بود به من گفت خانمم وقتی برخورد یزدیها رو دیده خیالش راحت شده و آدمای خوبی هستن. میگفت رفتم یه مغازه پول خورد بهم پس دادن. بهش ۵ تومنیهای قدیمی داده بودن (رفته بود حاجی خلیفه سر میرچماق) یعنی اینکه همونجور که مواظب مال خودشان هستن مواظب مال مردم هم هستن حتی یک ارزن. میگفت از یه موتوری آدرس خواستم گفت پشت سر من بیایین و راهشو دور کردو منو برد سر آدرس (جالب توجه که این آدرس دهی دقیق و با حوصله خصلت یزدیهاست و حتی اینکه طرف به محل ببرن برای خود من هم بارها اتفاق افتاده).
    ببینین دوستان من در یزدم و از نزدیک با یزدیها هستم و با آنها زندگی کردم و در حالیکه تمام اقوامم اناری هستن و حداقل ماهی یک یا ۲بار به انار سر میزنم. در محیطهای اداری یزد بوده ام و رفتار سازمانی آنها را میشناسم در حالیکه به وفور به استانهای دیگر نیز به ماموریت اداری رفته ام و همه رفتارها را آنالیز کرده ام.
    اینکه امور اناریها که نام برده ایم در یزد انجام میشود خودش خیلی مهم است و وقتی دلایل آنرا بازبینی میکنیم به خیلی نتیجه ها میرسیم. خودتان فکر کنید چرا کلاهتان را قاضی کنید.
    همه ما اتوبوس مرحوم “شیخ حسین” را میشناسیم و از سالها پیش یادمان میآید و با آن چقدرها خاطره که نداریم. چرا یزد از دیر باز چنین سرویسی داشت و که حتی یادمه بعدها اتوبوس ساعت چهاری و اتوبوس صاحبی و … نیز به آن اضافه شد ولی اگر میخواستیم برویم کرمان باید با اتوبوسهای تهران زاهدان و تهران کرمان میرفتیم. چرا برای کرمان چنین سرویسی نبود؟ مگر نه اینست که تقاضا عامل عرضه است؟؟؟ پس نیازی نبوده

    اگر انار به استان یزد بپیوندد باز شمش و حوزه های آبریزش که مال انار میشود.

    اگر انار به استان یزد بپیوندد باز شمش و حوزه های آبریزش که مال انار میشود.

    یزدیها با انصاف کار میکنن و بدی رو با بدی جواب نمیدهند. اگر اصفهانیها سر آب یزد (که از چشمه های کوهرنگ به یزد میآید و به اصفهان دخلی ندارد) بحث دارند و مشکلاتی ایجاد کرده اند کافیست ۲ روز یزد نیز اجازه خروج معادن سنگ آهن بافق و چادرملو را به اصفهان ندهد. میدانید چه ضرری میکنند؟؟؟!!!! (ولی یزدیها مثل اصفهانیها اینکاره نیستندو با مصالمت و مصالحت کار میکنند) اولین پیغام هم استاندار یزد خطاب به مردم یزد داد و گفت در مصرف آب صرفه جویی کنید تا مشکل را حل کنیم که بشدت پیگیرند. (در یک کلام اینکه یزدیها بدون حقه بازی و کلک و سوء استفاده از درستکاری و صداقت موفقند)

    وضعیت بیمارستان انار را نگاه کنید و وضعیت بیمارستانهای شهرستانهای یزد (نه خود یزد). میدانید بیمارستان میبد از بزرگترین بیمارستانهای ایران است و از چندسال پیش دستگاه MRI که خیلی پیشرفته بود و نمونه آنرا خود یزد نداشت وارد کرد و حتی خیرین میبدی حاضر شده اند جهت احداث پایگاه اورژانس هوایی در این شهر اقدام کنند که مسئولین استان در حال اخذ مجوز مقامات کشوری هستند. ولی مسئولین کشوری میگویند چرا در این شهر و در این استان؟ میدانید بزرگترین بیمارستان تخصصی قلب در تفت توسط دکتر فروزانیان در حال احداث است.
    اگر انار جزو یزد شود حداقل از این امکانات میتواند بیشتر بهره مند شود و ذیحق باشد در این امکانات، و نه اینکه مثل بندریها و کرمانیها و شیرازیها و …. به عنوان غریبه به یزد بیایند.

    تاره بی انصافی است که بکوییم یزدیها در انار منافع دارندو خواهان این پیوستن هستند.
    آقا اگر منافعی هم باشد اولا دوطرفه هستش و ثانیا این منافع شخصی نیست و اجتماعی است و در اینخصوص بعدا مطالبی ارائه خواهم داشت.

    من عرایضم زیاد شد و الان نیز ساعت ۳/۵ است ۷ صبح باید سرکار باشم. ما اناری ها هم که عادت خواب سرشب داریم و امشب بد عادت شدیم. هنوز حرفها و دلایل زیادی دارم و همچنین پاسخی به بعضی دلایل دوستان.ولی خوابم میآید.
    درضمن درخصوص مدیریت سرمایه در انار و موقعیت سوق الجیشی آن در رابطه با پیوستن به یزد مطالبی هست که باشد برای بعد

    از انارپرس و اون دوستی که پیشنهاد این نظر خواهی رو داده یود نیز تشکر میکنم.

    آقای عبدالهی عزیز! خداقوت
    لطفا اگر امکان دارد این تاپیک رو در صدر نگه دارید تا این مبحث ادامه داشته باشد و …….

    شرمنده که سرتان را به درد آوردم
    تا بعد ………

    پاسخ
  86. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۳۱ قبل از ظهر

    ممنون
    یکی از چیزایی که من میخواستم فردا ادامه عرایضم بگم قضیه کارخانه یوسفی (سیم و کابل پیشرو) و همچنین قضیه چند کارخانه دیگر مثل آجین خاورمیانه (متعلق به برادران دوقلوی مهدوی) میباشد

    جناب ابراهیمی شما که خبر اینها را دارید بگویید

    پاسخ
  87. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۳۲ قبل از ظهر

    الان وقتشه
    مگر میشود مردم یک شهری خواسته مشروعی داشته باشند و با اینهمه دلیل و دولت قبول نکنه
    آقای عبداللهی خواهشن این مبحث رو جدی تر دنبال کنین
    اگر اینجا دنبال بشه مسلما به نتیجه میرسیم

    پاسخ
  88. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۳۳ قبل از ظهر

    منم فکر میکنم اونایی که به کرمان رای دادند کسانی هستند یا اصالتا کرمانی هستند یا منافع شخصیشان در استان کرمان است. به منافع جمعی فکر کنید نه شخصی.

    پاسخ
  89. الف میم گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۸:۱۰ قبل از ظهر

    دوست عزیزم” اناری ساکن یزد” سلام
    از ادبیات روان و زیبا ی شما لذت بردم و آوردن دلایل محکم و مستند حاکی از استیلا شما به مسائل روز منطقه است و وجود شما می تواند کمک بسیاری جهت حل این معضل و الحاق انار به یزد نماید، همیشه سالم و پایدار باشید.
    از پنجره روبرو اداره… به شما سلام عرض می کنم .حدسم درست است؟اگر هم درست نباشد فرقی نمی کند چون شما نشان دادید یک دلسوز واقعی برای پیشرفت و عمران و آبادی شهر انار می باشید.
    سالها در انار زندگی کرده ام و با روحیات و خواسته های مردم آشنا هستم و برایم محرز است که شهروندان اناری خواستار الحاق شهرستانشان به استان یزد می باشند.زمان حرف زدن و برای یکدیگر خط و نشان کشیدن و احساساتی عمل کردن نیز گذشته است باید با جدیت و معقولانه در چارچوب قوانین و مقررات در این را تلاش نمود و اقدام عملی ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند.
    اولین گام تهیه طومار با امضاء مردم و ارائه آن توسط چند نفر از معتمدین شهر بعنوان نماینده مردم به استانداری یزد می باشد .
    به دلیل فنی بودنم اگر قادر نیستم در قالب کلمات، لپ مطلب را بیان نمایم از شما و همه همشهریان عزیزم عذر خواهی می نمایم.

    پاسخ
  90. حافظ گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۸:۴۸ قبل از ظهر

    به نظر من ما از قدیم از استان کرمان بودیم اینها همه خیالاته که اگه جزء یزد بشیم خوبه ما اناریها باید خودمون عرضه داشته باشیم چه یزد چه کرمان هیچ کاری به ما نمیکنن باید خودمون شهر خودمونو بسازیم ما که توی اناریم یه اناری یه کاری که برای انار انجام میده بعضی ها همین تو انار جلوش سنگ میندازن نمیزارن پیشرفتی تو انار باشه من بارها شاهدش بودم نمونش همین استخر چقدر تو همین انار خودمون سنگ جلو پاشون انداختن میخواستن خرابشون کنن بعضیا تو انار بعضیا رو نمیتونن ببینن ما هنوز از کرمان توقع داریم یه کمم ازشهربابکیا یاد بگیریم چقدر پشت همو دارن تا زمانی ما اناریا پشت همو نداشته باشیم اگه زیر نظر تهرانم باشیم به هیچ جا نمیرسیم ما اول باید یه میخ به خودمون بزنیم یه جوالدوز به دیگران امیدوارم که بیشتر به این مسئله فکر کنیم با تشکر

    پاسخ
  91. ehsan گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۷ قبل از ظهر

    ghatan nazare shoma dorost ast va bayad ba hemate mardom in etefagh bioftad

    پاسخ
  92. ارسى گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱:۴۴ بعد از ظهر

    وقتى مرکز استانون کرمان باشه اگه کارى داشته باشیم باید صبح زود افتاب تو چشممون رانندگى کنیم بریم کرمان ، وقت برگشت هم که عصر میشه باید افتاب تو چشممون رانندگى کرد و برگشت ولى اگر مرکز استان یزد باشه دقیقا برعکس میشه پشت به نور میریم و بر مى گردیم که این یک مزیت

    پاسخ
  93. دانشجو گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۲:۱۵ بعد از ظهر

    اناری ساکن یزد خیلی قشنگ گفتی واقعا آب روی اتیش بود. حالا اون کسانی که به کرمان رای داده اند بیدار شوند و ببینند که رفسنجان و کرمان چقدر در حق انار ظلم کرده اند ( هرچند که تمام رای های داده شده به کرمان از رفسنجان و کرمان است )
    اون مخاطب کمند که گفته یزدیها بی حیثیت هستند خودش متوجه حرفش شده . یزد از همه لحظ بهتر از کرمان است . ان دوستانی که گفته اند یزد به ما رسیدگی نمیکند سخت در اشتباهند . اصلا رسیدگی نکند مگر کرمان رسیدگی میکند . در هر صورت ما چیزی از دست نداده ایم و ابهت یزد از کرمان بیشتر است . استان کرمان اسمش بیشتر به خلاف و شرارت در رفته است و همین باعث افت ما اناریهاست. من خودم دانشجوی شیراز بودم برای گرفتن خانه با همکلاسیهام به بنگاه رفتیم و وقتی که گواهینامه ام را به بنگاه دار دادم تا قرارداد به اسم من بنویسه نگاهی به گواهینامه کرد و گفت کرمانی هستی گفتم اره . گفت شرمنده . هر کدام که کرمانی نیستید کارت شناسایی خودتون را بدید تا قرارداد بنویسم. بنگاه دار گفت به استان کرمانی اصلا خونه نمیدم. با حرف این بنگاه دار من تا اخر دوره دانشجویی ام پیش دوستانم سرکوفت کرمانی بودنم میخوردم. و همیشه بابت این حرف ما کرمانیها رات مسخره می کردند.

    پاسخ
  94. حامد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۲:۲۲ بعد از ظهر

    فقط یزد.
    دوستان استان کرمان برای ما هیچ اومدی نداره ان شاالله استان یزد انار را اباد میکنه تا کرمان روش مدیریت را یاد بگیره

    پاسخ
  95. الف میم گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۲:۳۴ بعد از ظهر

    مندوسین عزیز سلام
    این جمله شماست “یزد اگه خوب بود طبس ازش جدا نمیشد کاری نکنید انار هم آخرش مثل طبس بشه .” با کدام دلیل و مدرک چنین حرفی را می زنی؟
    بابا پنجعلی: الکی میگه !
    می دونم بابا پنجعلی ، می دونم الکی میگه ، همینطوری یه چیزی میگه که هیچ اطلاعاتی ازش نداره!
    قضیه طبس اینه که مسئولینش برای اینکه فرمانداری ویژه بشن چند سالی تلاش کردن و بالاخر موفق به انتزاع طبس از یزد شدند و این خواسته مردم طبس نبوده و نیست ، من خودم با تعدادی از همکارانم در طبس صحبت کردم و آنها از قول مردم این مطلب را عنوان می کنن که این موضوع را فقط تعدادی اندک از مسئولین آنجا پیگیری کردن.
    مورد طبس درست بر عکس اناره ، طبس، مسئولین طبس می خواستند مردم مخالف بودن ،ولی انار ، مردم میخوان مسئولین انار مخالفن ، اینه که کار انار کمی مشکل شده و چند ساله مونده و نتیجه ای نداده جز اینکه مردم همت کنن و توجه مسئولین بالاتر را به موضوع جلب کنن به فرمایش دوست گرامی ، اناری ساکن یزد” مگر میشود مردم یک شهری خواسته مشروعی داشته باشند و با اینهمه دلیل و دولت قبول نکنه”
    بابا پنجعلی : قبول می کنه نقی ی ی ی

    پاسخ
  96. زهرا22 گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۲:۵۶ بعد از ظهر

    من هیچی نمیدونم فقط میدونم بیشترکارامو که توکرمون انجام میدادم اگه تویزدبوداشناتربودم وراحتتر

    پاسخ
  97. کمند گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۱۴ بعد از ظهر

    ه دوست عزیز ارسی اشتباه فکر میکنی اون موقع بدتر میشه وقتی داری میری یزددرسته افتاب تو چشمت نیست ولی عصر که داری میری تهران واسه شکایت از دست ارگان مربوطه حسابی چشماتون تا تهران اذیت خواهد شد صبح روز بعدشم مجبورید تا یزد نور خورشید را تحمل کنید

    پاسخ
  98. لوطی گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۱۸ بعد از ظهر

    سلام
    خواستن توانستن است
    به امید شورای (مدیر و مدبر) برا شهرستان انار
    همدلی بین مسئولین شهرستان (فرماندار، امام جمعه،شورای شهر …)و همت مردم این امر امکان پذیر هست . پس بیائیم دست در دست هم انار را آباد کنیم.
    “حافظ” به نکته جالبی اشاره کرد (استخر) یک ماهی هست که تعطیل شده و هیچ مسئولی پیگیر این قضیه نشده و اگر هم شده نتیجه رو اعلام کنه.من خبر دارم که چه سنگهائی جلوی پای این بندگان خدا انداختن و حرفهای شنیدنی که اگه لازم باشه برای مدعیان مینویسم.
    اگر بخواهیم پس میتوانیم(انار جزئی از یزد )این شعار مردم انار

    پاسخ
  99. علي گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۳:۵۰ بعد از ظهر

    به حول و قوه الهی همه چیز درست میشه و جزو استان یزد میشویم. آن دوستانی که می گویند سطح پزشکی کرمان با یزد یکی است . پزشکی را در چه چیزی میبینند تا حالا چند تا از پزشکان کرمانی در کشور مقام اورده اند یا در کشور مطرح هستند . یزد یکی از قطبهای پزشکی در کشور است . مثلا به عنوان نمونه دکتر کارگر در سال گذشته زبر دست ترین جراح در کشور شناخته شد اما پزشکان کرمانی چی….؟

    پاسخ
  100. عشق گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۴:۴۶ بعد از ظهر

    در جواب علیرضا عرض کنم که هیچ وقت پزشکی کرمان به پای یزد نمیرسه. به دلیلهای زیر:
    ۱-اگر پزشکان کرمانی خوب بودند مردم کرمان برای مداوا به یزد مراجعه نمیکردند
    ۲-اگر پزشکان کرمانی خوب بودند مردم سیستنان وبلوچستان هیچ وقت راه خود را دور نمی کردند تا برای مداوا به یزد مراجعه کنند .میرفتند بیمارستانهای کرمان
    ۳-اگر پزشکان کرمانی خوب بودند مردم استان هرمزگان و مردم استان کرمان مخصوصا جیرفت و کهنوج که به کرمان نزدیک هستند برای مداوا به کرمان میرفتند ولی متاسفانه تعدادکمی به این بیمارستانها مراجعه می کنند و اکثرا برای مداوا به یزد سفر می کنند
    ودر آخر ذکر کنم از اکثر استانهای کشور برای مداوا به یزد مراجعه می کنند پس نتیجه میگیریم یزد از لحاظ پزشکی پیشرفته است.

    پاسخ
  101. بچه انقلاب گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۵:۰۳ بعد از ظهر

    اگر زیر نظر یزد باشیم خیلی پیشرفت میکنیم بد بختی ما اناریها اینه که اول جز ء استان کرمان هستیم دوم اینکه نماینده انار و رفسنجان یکی است که مانع پیشرفت انار میشوند . کسانی که سنگ رفسنجان و کرمان را به سینه میزنند به من بگویند که کدام یک از نماینده هایی را که به مجلس فرستادیم برای انار کار کرده اند.؟ فقط موقع جمع اوری رای به انار سر میزدند وبعد از آن دیگه انار را نمی شناختند.
    آقای دکتر آذین داخل انار بالای ۵۰ درصد رای آوردند ولی حالا برای انار چکار کردند. ایشان خودشان زمانی رییس دانشکده علوم پزشکی رفسنجان بوذه اند و الان هم نماینده هستند اگر بخواهند مجوز ساخت بیمارستان برای انار بگیرند برایشان هیچ کاری ندارد ولی افسوس تا این لحظه هیچ کار مثبتی انجام نداده اند.

    پاسخ
  102. منتقد گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۵:۲۵ بعد از ظهر

    مخاطب کمند معلوم میشه کرمانی هستی یا کرمان زن گرفتی یا منافعی از کرمان میبری یا از جایی خط میگیری .
    توی این چندین سال کرمان چه دست نوازشی روی سر انار کشیده ؟ چقدر به خودش زحمت داده تا انار هم مثل شهرستانهای دیگه پیشرفت کنه؟
    وشما مخاطب vatan نوشتید یه کم تحقیق کنید این دیگه نیازی به تحقیق ندارد ما در عمل کارهای مسئولین رفسنجان و کرمان را دیده ایم . همه جا باعث تحقیر شدن انار شده اند و جلو پیشرفت انار را گرفته اند. حالا بازم میخوای تحقیق کنی؟
    یزد بهترین گزینه برای انار است . اقای عبدالهی ازتون خواهش میکنم این نظر سنجی و کامنتها را به دست مسئولین کرمان و یزد و تهران برسانید تا بفهمند مردم انار چه زجری میکشند.

    پاسخ
  103. یزدی گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۵:۳۷ بعد از ظهر

    بعضی از دوستان نوشتند که اگر یزد خوب بود طبس ازش جدا نمیشد . طبس به این دلیل از یزد جدا شد چون استان خراسان به سه استان تقسیم شد استان خراسان جنوبی از لحاظ وسعت کوچیک بود مسئولین خراسان جنوبی دست به کار شدند وبرای گسترش استانشان طبس را پس گرفتند . پس دلیلی برای کم کاری یزد وجود ندارد و الکی قضاوت نکنید.

    پاسخ
  104. سیده فاطمه گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۷:۲۲ بعد از ظهر

    مرحبا بر دلاورمرد اناری ساکن یزد
    خوب و عالی نوشتی شما که در یکی از ادارات یزد کار میکنی و دلت با مردم اناره جای بسی خوشحالیست ای کاش میتوانستی از طریق مسئولان یزد این کار را پیگیری کنی تا هر چه زودتر از زیر دستی رفسنجان و کرمان راحت شویم

    پاسخ
  105. فرهنگی گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۷:۴۳ بعد از ظهر

    یزد از لحاظ قانون وقوانین و فرهنگ مردمی و وظیفه شناسی مسئولانش از استان کرمان یک سر و گردن بالاتر است . یزد از لحاظ کارخانه های صنعتی از کرمان و خیلی از استانهای کشور پیشرفته تر است .
    پس ما چگونه یزد را ول کنیم وبه کرمان بچسبیم.
    در استان کرمان قانون وجود ندارد مثلا نیروهایی که به یکسری از ادارات انار گرفتند غیر بومی هستند و از رفسنجان و جاههای دیگر هستند و بعضی از ادارات هم بدون برگزار کردن آزمون نیروی جدید گرفتند.
    اما یزد برای گرفتن نیرو در یک اداره کار خیلی قشنگی انجام میده . سر همه چهار راهها و میدانها و اماکن عمومی و شلوغ روی پارچه آگهی پخش میکند تا مردم باخبر شوند .
    اما این کجا و آن کجا ؟

    پاسخ
  106. مهندس معمار گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۷:۵۶ بعد از ظهر

    با سلام فقط یک کلمه یییززززززززززددددددددد

    پاسخ
  107. مهندس سعید گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۸:۲۶ بعد از ظهر

    سلام، با الحاق انار به استان یزد :
    – دانشجویان با استعداد اناری ،بومی استان یزد می شوند و براحتی استفاده از امکانات دانشگاه یزد برایشان مهیا می گردد ضمن اینکه استانهای منطقه ای و همجوار یزد استانهای اصفهان و چهارمحال بختیاری است و خوب دقت فرمائید علاوه بر دانشگاه های یزد ، به سادگی از سهمیه دانشگاه های اصفهان نیز برخوردار گردند ولی استانهای منطقه ای کرمان کدام استانهاست ، دو استان محروم سیستان و بلوچستان و هرمزگان می باشد که به هیچ وجه با اصفهان قابل مقایسه نمی باشد.
    – آب آشامیدنی انتقالی از سرچشمه های زاینده رود هم اکنون به اکثر شهرستانهای استان یزد نیز منقل شده است مانند اردکان ، میبد ،تفت ،مهریز و اخیراً بافق ، انتقال آب شیرین این مایه حیات که می تواند شهرستان انار را از نابودی نجات دهد با توجه به اجرای فاز دوم انتقال آب از سرچشمه های کارون محقق شده و آرزویی است که می تواند با الحاق انار به یزد به واقعیت بپیوندد .

    پاسخ
  108. کمند گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۲ بعد از ظهر

    بچه ها اصلا من همه چیز رو از روی تعصب گفتم اصلا من از کرمان زن گرفتم اصلا منافع من در صورت مواصلت شهرم به کرمان تضمین خواهد شد ولی خدا وکیلی یکیتون نوشته بودین عمران یزد خدا وکیلی اونایی که این رو نوشتن یه سری حتما به کرمان بزنن تا میدون ازادیش نرسیدن همه چی میا دستشون نمیخواد تا ته مشتاق برن همونجا برگردن اونوقت بگن عمران کرمان بهتر عمل کرده یا یزد.
    حالا شاید دو روز بهتون بگن استان یزدی باکلاس شدین از کرمان جدا شدین احساس مامانم اینا بهتون دست داد ولی اون موقم میرسه که بخواین برین خونه دیگه خری در کار نباشه اونوقت هست که حصرت یه روز اخبار کرمان گزارش از ارگ بم از میدون ارگ از کلات های شهداد از حمام گنج علی خان خلاصه بگم همصحبتی با یه کرمانی و شوخی های بخصوص انها به دلمان خواهد ماند

    پاسخ
  109. ali گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۵ بعد از ظهر

    هر کار دوس دارید به صلاحتونه انجام بدین

    پاسخ
  110. ناشناس گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۵ بعد از ظهر

    اولا سلام تا ما خود را باورنکنیم که ما اناریها می توانیم یزد وکرمان چه سود وقتی مسئول اناری میاد با هزار هنگ سیاسی وسلیقه ای او را طرد می کنیم این است عاقبت غریب پرستی

    پاسخ
  111. کارمند بانک گفت:
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۴ بعد از ظهر

    من یزد را خیلی قبول دارم شناسنامه بچه ام را یزد گرفتم . پلاک ماشینم یزده . برای تمام کارهام و نیازهام به یزد مراجعه میکنم.
    خدمت دوستان عرض کنم تا زمانی که زیر نظر رفسنجان باشیم هیچی نمیشیم . انار سالیانه چندین هزار تن پسته تولید میکند اما پول عوارض انرا رفسنجان میگیرد و حق انار را می خورد.
    ما مردم انار آنقدر از رفسنجان بدمان می اید که برای گرفتن بلیط قطار قید این راه ۵۰ کیلومتری تا احمداباد را میزنیم وبه جای آن ۱۵۰ کیلومتر راه را گردن خود میاندازیم وبه یزد میرویم تا سوار قطار شویم (برای هواپیما هم همینطور است) پس مسئولان رفسنجان بدانند که مردم انار هیچ میلی برای ماندن زیر نظر آنها ندارند.

    پاسخ
  112. انار شهر بی تپش گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۰:۲۹ قبل از ظهر

    یعنی ما فقط به خاطر مساله بهداشت و درمان می خوایم بریم زیر نظر یزد؟

    پاسخ
  113. سيد رضا گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۸:۱۲ قبل از ظهر

    من یزد را به خاطر قانون مداری .صنعتی . عمران و ابادی. پزشکی و مردم خونگرمش و …بیشتر از کرمان دوست دارم.

    پاسخ
  114. استاد دانشگاه گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۸:۲۴ قبل از ظهر

    اقای کمند دوست عزیز یه ذره فکر ببین معادنی که در استان کرمان وجود دارد میوه های چهار فصلی که در این استان وجود دارد خشکباری که در این استان وجود دارد اگر در استان یزد بود یزدیها تمام شهرشان را طلا کاری می کردند . ولی کرمان با این همه سرمایه به قول شما یک بلوار جمهوری قشنگ دارد.
    استان کرمان در آینده ای نزدیک به سه استان کرمان و جیرفت و سیرجان تبدیل خواهد شدو مطمئن باش که با جدا شدن این شهرستانها از کرمان میزان عمران و ابادانی کرمان به صفر میرسد و پیشرفتش راکد می ماند.پس به فکر آینده باش چون در حال حاضر کرمان به ما رسیدگی نمیکند وای به حال روزی که به سه استان تبدیل شود و دیگر بودجه ای نداشته باشد.

    پاسخ
  115. ناصر گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۴ قبل از ظهر

    استانداری یزد شما به داد ما اناریهای بی پناه برسید لااقل شما با مسئولین رده بالا صحبت کنید تا انار جزو یزد باشد.

    پاسخ
  116. hh گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۲ قبل از ظهر

    این که سردبیر محترم کرمان را ناپدری خوانده اندخوب بود یه تحقیق هم می کردند که مسولین انار دقیقا همان کار را با روستاهای بیاض ، لطف آباد ، بهشت آباد ، ساقی و …کردند.ما ساکنین روستاها فقط سالی یکی دو بار مسولین را زیارت می کنیم آن هم مثلا در هفته دولت که نمایش راه بیندازند که چنان کردیم و چنان خواهیم کرد.خوب بود یه فکری به حال کشاورزان بیجاره بشه این که انار جزء یزد باشه یا کرمان دردی رو دوا نمی کنه

    پاسخ
  117. as گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۶ قبل از ظهر

    فقط کرمان دیارکریمان-من یزدیهاروخوب می شناسم.نه نه نه نه نه

    پاسخ
  118. همشهری گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۸ قبل از ظهر

    یزد

    پاسخ
  119. اناری اصیل گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۲:۱۳ بعد از ظهر

    قابل توجه دوستان طرفدار کرمان:
    دوستان گرامی با شعار نمیشه زندگی کرد،
    کرمان” دیار کریمان”
    که چی؟ کدام کریمان ؟استان کرمان معروفه به خلاف و خلافکاری ، استان یزد به صداقت و معرفت.
    حرف من را قبول نکنید خودتان عملاً امتحان کنید، ببینید در سراسر ایران،اهالی کدام استان احترام بیشتری دارن؟
    دو تا ماشین یکی با پلاک یزد یکی با پلاک کرمان ، همین الان حرکت کنید به سمت تهران ، به هر ایست بازرسی می رسین ماشین پلاک یزد را احترام گذاشته و می گن لطفاً بفرمائید.
    ماشین پلاک کرمان ،بزن کنار ،سرنشینان پیاده، در صندوق عقب باز ….
    بله جانم این است ” دیار کریمان” … خود حدیث مفصل خوان زین مجمل

    پاسخ
  120. علیرضا گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۵:۳۶ بعد از ظهر

    sallam ..aya in nazar sanjii be hich natijeii khahad resid?ya na?

    پاسخ
  121. اناری زاده گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۷:۰۷ بعد از ظهر

    جناب کمند احتراما ما الآن در قرن ۲۱ و دهکده جهانی زندگی می کنیم یعنی چی اینهایی که گفتید به دلمان خواهد ماند؟ اگر دکل دیجیتال به همت مسئولین استان و شهرستان در انار راه اندازی نشده به راحتی با اینترنت می توان تمام شبکه ها ی استانی را تماشا کرد. شما نوشتید که عمران و آبادانی شهر کرمان خوب است، اصلا کرمان ماه ، تک، طلا و… چه فایده ای به ما دارد؟ ضرب المثل قدیمی رو اگه نشنیدی همین الآن تو اینترنت سرچ کن: “دیگی که برای ما نمی جوشد …”

    پاسخ
  122. کمند گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۸:۴۳ بعد از ظهر

    دوستان اشتباه نشه من به کسی توهین نکردم خدای نکرده سوئ تفاهم نشه یزدیام ادمای خوبی هستن من نوشتم همین اصالتی هم رو که داریم دیگه نداریم چرا چون که این تیپ احترام درون استانی تو کشور تک هست منظورم این بود که همینم رو دیگه نداریم نه اینکه خدای نکرده یزدیا ندارن

    پاسخ
  123. ehhsan گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۵ بعد از ظهر

    دبی

    پاسخ
  124. تنها گفت:
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۷ بعد از ظهر

    سلام  دوستی نوشته بود در بعد درمان و بهداشت در میبد چه کردند در اردکان چه کردند یا در میسر تفت …… آیا برای هرات و مروست یا ابرکوه یک هزارم میبد اردکان کار کردند که ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به یزد راه دارند اگه کار کردند چرا مریض ابرکوهی میره شیراز……پس هرکدام به فکر خودشان هستند این فکرهای بیهوده را دور بریزد و به فکر آبادانی شهر باشید وگرنه یزدیها گداتر و بی مرامتر از آنند که ما کمک کنند    بزرگی میگفت نخاراند پشت من جز انگشت من

    پاسخ
  125. یوسفی گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۰:۳۷ قبل از ظهر

    فقط و فقط یزد

    پاسخ
  126. ناصر گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۸:۲۹ قبل از ظهر

    دوست من علیرضا این نظر سنجی حالا فایده داشته باشد یا نباشد . لااقل مسئولان رفسنجان و کرمان می فهمند که به خاطر کم کاریهایشان مردم انار از آنها بریده اند.
    الان نزدیک یک ماه است که اناریها دنبال این کار هستند و مرتب به تهران و استانداری یزد مراجعه می کنند تا این قائله چندین ساله را خاتمه دهند.

    پاسخ
  127. دارالعباده گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۸:۴۰ قبل از ظهر

    مخاطب کمند چرا اصالت خودت را از دست بدی .؟ مگه یزدیها بی اصالتند به قول اناری اصیل یکبار توی جاده برو بگو کرمانی ام ماشینت را تا سوراخ آخریش می گردند ولی اگه پلاکت یزد باشه با احترام بهت میگن بفرما. توی استان کرمان از لحاظ اخلاق و رفتار انار تک است . حتی تمام شهرستانهای استان کرمان به این امر اعتراف می کنند. همه شهرها آدم خوب دارند ادم بد هم دارند مثل ضرب المثلی که میگه کنار هر مسجدی یه دستشویی هست .
    در پایان عرض کنم خدا کنه آدم خودش و طایفه اش اصل و نصب داشته باشه والا اصل و نصب همسایه به همسایه نمیرسه شما هر گوشه ای برید می گویید اناری هستم حالا چه جزو یزد باشد چه جزو کرمان.

    پاسخ
  128. پیروزی گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۹:۰۶ قبل از ظهر

    در جواب دوست خوبم دارالعباده خواستم بگم این که دلیل نمیشه وقتی بگی مال کرمانم ماشینتو کاملا بگردن این بخاطر موقعیت جغرافیایی استان کرمانه که به زاهدان که چهارراه اصلی ورود مواد مخدر به کشوره نزدیکه بعدش هم طی نظر سنجی که به عمل اومده یزد نسبت به کرمان معتادهاش بیشتره اگه باور نمیکنی برو پرس و جو کن خلاصه اینکه من اناریم و به کرمانی بودن شهرم مفتخرمو فقط کرمان….

    پاسخ
  129. دارالعباده گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۸ قبل از ظهر

    در جواب پیروزی :
    از آمار اطلاعی ندارم اصلا همه یزدیها معتاد باشند مگه از جیب من و تو می کشند ما فقط مسئولان دلسوز می خواهیم که توی کرمان و رفسنجان وجود ندارد ولی در یزد به وفور پیدا می شود . یزدیها روش مدیریت را بلدند اما کرمانیها نه.
    شما اداره برق انار را نگاه کن وقتی میری امتیاز برق بگیری اول می گویند کنتور نداریم باید سه الی چهار ماه توی نوبت باشی . وآخر کار هم به غیر از پول امتیاز پول کابل و وسایل جانبی هم ازت می گیرند آخه توی یزد چه موقع این چنین چیزی شنیدی یا دیدی؟. اینا همش زیر سر مسئولان رفسنجان و کرمان است که حق انار را می خورند و مردم باید از جیب خودشان هزینه کنند. همین چند روز پیش مگه طومار مردم امین شهر را داخل همین سایت در مورد اداره برق ندیدی؟
    تا کی می خواهید سر جایتان بنشینید و چیزی نگویید ؟ تا کی می خواهید توسری خور باشید؟
    صبر مردم انار تموم شده و باید فکری به خودشان بکنند.

    پاسخ
  130. اصیل گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ قبل از ظهر

    یزد از همه لحاظ برا اناریها بهتره

    پاسخ
  131. number 47 گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۴ بعد از ظهر

    ۴ ساله شهرستان شده هنوزم زیر نظر رفسنجانیمو کارمون پیش اونا گیره.چرا؟
    چون مسئولین اقدام جدی ندارند.فقط کارای کوچیکشون رو زیر زره بین نشون ما میدند که بگیم چقدر بزرگ و مهمه.برای ما جوونا که تو فیس بوکو …و انار پرس میچرخیم چه کاری کردند؟تا حالا یک کار مفید داشتند؟تنها دلسوزیشون اینه جیبشون و احترامشون باشه.بالا سری رو نمیبینند.اسلامشون تو ظاهرشونه.خوشحالند سر کار باشند و امرار معاش کنند.این زندگی نیست که ما داریم.زیستنه.چیزی که حیوونا دارند.هر وقت که مسئولین مارو از اعضای خونوادشون ببینند ما هم پیشرفت میکنیم.

    پاسخ
  132. number 47 گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۵ بعد از ظهر

    البته در پاسخ به سردبیر:این کمربندی که میگه ابتدای جاده بندرعباس باید پل روگذر میزدند.اما کجا رفت؟یک پل رو برداشتند(دزدیدند) اما مسئولین ما کاری نکردند و پی گیر نبودند و نخواهند بود.خون کشته های این قسمت گردن مسئولین خودمونه.

    پاسخ
  133. مريم گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۴ بعد از ظهر

    یزد مهد تمدن است وما اناریها فقط و فقط یزد را قبول داریم .

    پاسخ
  134. بهمن گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ بعد از ظهر

    کارمانیا

    پاسخ
  135. علي گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱:۲۱ بعد از ظهر

    کرمان

    پاسخ
  136. رعیت ولی اگاه!!!!!!!!!!!!! گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۲:۰۱ بعد از ظهر

    جز ناکجا اباد باشه بهتر

    پاسخ
  137. حافظ گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۲:۳۱ بعد از ظهر

    باسلام۰من میخواستم بگم اگه همه راست میگن من هیچ کسیو نمیگم فقط همونایی که نظر دادن برای پیشرفت انار ایا حاظرن همگی جمع بشن با هم برن کرمان ودلیل این که به قول خودشون به انار توجه نمیشه رواز همون استان سوال کنن نشستن ونظر دادن دردی رو دوا نمیکنه باید کمر همت بست مثل شهر بابکیا مردومشون اگه یه کم بهشون بی توجهی بشه اعتراض میکنن ما باید خودمون باشیم وسلام

    پاسخ
  138. یوسفی گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۳:۱۸ بعد از ظهر

    عشق است الحاق انار به استان یزد

    پاسخ
  139. تگزاس گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۶:۱۵ بعد از ظهر

    یزد.

    پاسخ
  140. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۶:۵۷ بعد از ظهر

    با عرض سلام مجدد خدمت همه همشهریهای اناری گلم

    به همتون عشق میورزم
    ممنون از دوستان عزیزی چون “الف میم” و “دانشجو” و “سیده فاطمه” که از دلایل بنده استقبال نموده و باعث دلگرمی بنده شدند.
    باور کنید هنوز هزار و یک دلیل منطقی دیگر جهت پیوستن “انارعزیز” به یزد وجود دارد. اصلا منافع پیوستن انار به یزد دلیل نمیخواهد که….
    این موضوع اظهرمن‌الشمس میباشد.
    من از همان دوران کودکی که در خانه های خشت و گلی انار بازی میکردیم و در صحن امامزاده میدویدیم رویای پیوستن انار به یزد را در سر داشتم.
    و اما طبس:
    دلیل جداشدن طبس از یزد مسئولین طبس (امام جمعه و فرماندار) بودند آنهم آنها به دلیل موقعیت استراتژیکی آستان قدس میخواستند به خراسان رضوی بپیوندند که باپیوستنشان به خراسان جنوبی همه محاسباتشان بهم خورد (از اینجا رونده و از اونجا مونده). مردم طبس به شدت علاقه به یزد داشتند. الان به شدت از مسئولینشان نفرت دارند. من خودم دوستان طبسی زیادی دارم. یکی از دوستان میگفت خیانتی که اینها به طبس کردند در طول تاریخ نشده بود. الانم به شدت پیگیرند که به یزد برگردند.
    تازه مسافت یزد طبس:۳۷۰کیلومتر فاصله طبس بیرجند: ۲۵۰کیلومتر
    حالا نگاه کنین مسافت انار کرمان؟؟؟؟؟؟ و فاصله انار یزد؟؟؟؟؟؟؟؟

    اخیرا میبینم از کرمان و زاهدان و بندر که هیچ، از شیراز و اهواز هم برای درمان به یزد میآیند. این موضوع ۲دلیل دارد: یکی پزشکان حاذق یزدیست و دیگری آغوش گرم یزدیها به روی غریبه‌ها میباشد.
    در ضمن در مبحث ناباروری که از کل خاورمیانه به یزد میآیند.
    چونکه پیوستن انار به یزد دوطرفه میباشد (هم به نفع یزد و هم به نفع انار) میتوان به راحتی این کار را انجام داد. فقط پیگیری و پشتکار میخواهد. خسته نشویدددددددددددددددددددددددددددد دوستاااااااااااااااااااااان.
    جناب آقای عبدالهی عزیز و توانا (انارپرس)
    این موضوع رو کی رسانه ای میکنید. بهترین فرصت همین نزدیک انتخابات بودنه. اگه کاری هم نشه حداقل میشه قولش رو گرفت.
    راستی کی قراره اولین قدم که همون نوشتن طوماره انجام بشه. بهتره یه کارگروه در این خصوص راه اندازی بشه.
    به امید روزی که پیوستن انار به یزد رو جشن بگیریم و به طور ویژه و رسمی از زحمات آقای عبدالهی (انارپرس) قدردانی کنیم.
    Dear Anarpress!
    We all appreciate you

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۷:۴۲ بعد از ظهر

      برنامه هایی برای این موضوع داریم که به مرور مشخص خواهد شد.

      پاسخ
  141. پسته اکبری گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۷:۰۲ بعد از ظهر

    بهتره در خصوص منافعی که از پیوستن انار به یزد حاصل انار میشود فعلا چیزی نگیم. چونکه اگه استانداری کرمان بفهمه نمیزاره انار به یزد بپیونده یا اساسی اذیتمون میکنن.میدونین اگه انار به یزد بپیونده استان یزد اولین تولیدکننده پسته کشور میشود و کرمان را پشت سر میگذارد. جالبه نه؟؟؟!!!!

    پاسخ
  142. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۷:۱۹ بعد از ظهر

    به امید روزی که وقتی که از انار به یزد یا بالعکس میرویم بغیر از قلعه زین الدین قلعه شمش هم محلی شده باشد جهت استراحت و تفریح و غذا خوردن و چای خوردن و جشن گرفتن. و حتی رصد ستارگان و آسمان که در حال حاضر در قلعه زین الدین انجام میشود.میتواند پایان و مقصدی باشد جهت تورهای شتر سواری که از انار حرکت میکنند. میدانید چفدر گردشگر جذب میکند. درحال حاضر این تورها از مزرعه شور مهریز حرکت میکنند به مقصد قلعه زین الدین. میدونین چقدر گردشگر خارجی با این شرایط تحریم باز به یزد میان و میرن قلعه زین الدین. و تصور کنید یکی از غذاهای اصلی قلعه شمش شولی مغو باشد. یا کشک بادمجان اناری با نان کرنو. کماچ شیر یا کماچ سن آنجا نیز آوازه کشوری داشته باشد. و سایر غذاهای محلی اناری. جشن آش شنبه اول سال را آنجا بگیریم. راستی تا حالا شولی انغوزه خوردین. الان فصل انغوزه هستا. تو کوهپایه های یزد زیاد میروید. مخصوصا امسال که بارندگی خوب بوده.

    پاسخ
  143. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۷:۲۱ بعد از ظهر

    آقای عبدالهی
    شما کاندید شورای شهر انار نمیشین؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۷:۴۰ بعد از ظهر

      پاسخ نسب عبداللهی به اناری ساکن یزد: نه من کاندیدا نشده ام.

      پاسخ
  144. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۸:۱۳ بعد از ظهر

    کاش کاندید میشدین. البته لیاقت شما بیشتر از اینهاست.

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۶ بعد از ظهر

      شما لطف دارید.

      پاسخ
  145. علی گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۸:۳۹ بعد از ظهر

    اناری ساکن یزد این مطالب را که نوشتی خیلی امیدوار شدم خدا کنه به حق امام زمان این کار عملی بشه تا تمام مردم انار خوشحال شوند. و آن مسوولان کرمان ورفسنجان که کارشکنی می کنند ان شاالله خدا جوابشان را بدهد.

    پاسخ
  146. دلسوز انار گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۸:۵۱ بعد از ظهر

    مسئولان دلسوزی که پیگیر انتقال انار به یزد هستند می توانند از اقای سید حسین صابری استاندار کهکیلویه و بویراحمد کمک بگیرند ایشان بچه ده رئیس هستند ومیتواند به شهرش کمک کند. انشاالله با کمک همه همشهریان انار جزو یزد قرار بگیرد.

    پاسخ
  147. اناری گفت:
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۸ بعد از ظهر

    این موضوع توی فیس بوک یا سایت دیگه تاپیک نداره تا اونجا حرفامونو بزنیم. آخه انارپرس به خاطر رعایت بعضی مسایل بعضی چیزا رو اینجا بیان نمیکنه (یعنی نمیتونه بگه). خوب شایدم کار درستی نباشه بیان هر مسئله ای توی یه سایت رسمی خبری.

    پاسخ
  148. فر هانه گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۸:۳۱ قبل از ظهر

    خیلی متاسف و متاثر شدم وقتی میبینم بعضی از همشهریهامون اینقدر….که میگن شناسنامه ی بچش و پلاک ماشینش رو رفته یزد گرفته با این توصیف دیگه چه توقع از رفسنجانیها و کرمانیها دارین وقتی خودمون از اصل و نصبمون گریزونیم وقتی گفته کارمند بانک رو خوندم تنم لرزید گفتم چرا و به چه قیمت محبوبیت شهرمون رو زیر سوال میبریم شرم اوره..من با افتخار همه جا میگم اناریم و جزءاستان کرمان..و اگه شهرمون کمبودهایی داره مقصر مردم و مسولینن..شاید مقصر مسولان انار هستند که نمیرن از مقامات کرمان دلیل کم لطفیهاشون رو بپرسن و پیگیری قاطعانه داشته باشن و گر نه مردم ما چه هیزم تری به کرمان و رفسنجان فروختن؟اعتقاد من اینه که کسایی که پلاک ماشینشون رو از یزد و تهران …میگیرن کمبود شخصیت شدیدی دارن..و به قول ضرب المثل که میگه از شهر خودت بیرون برو ولی از رسم خودت نه.یزد هم جزءدکترو بیمارستان چیز دیگه ای نداره وباور داشته باشین که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره.خلاصه فقط کرمان

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۹:۰۹ قبل از ظهر

      پاسخ به فرهانه: دوست عزیز اصل و نسب اناری ها، کرمانی نیست. بلکه اصل و نسب اناری ها متعلق به فارس است. انار در قرنها پیش جزو شهر استخر در ایالت فارس بوده. پس اصل و نسب ما فارس است نه کرمان. در ضمن در حدود ۱۰۰ سال پیش برخی ادارات انار نیز زیر نظر یزد بوده است.

      پاسخ
  149. اناری گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۹:۰۸ قبل از ظهر

    دارو ودواهایی که اناری ساکن یزدنوشته که بیابانهای کرمان بیشروبهتریش هم وجوددارد.حکایت آن می شودکه زیره به کرمان می بریم/شهرمن انارواستانم کرمان آبادباد.تمام یزدیهاکلااستان کرمان را………می پندارنددرصورتی که بخداقسم می خورم خود بدترند.به والله بحث کشمکش و..نیست من واقعیت رامیگویم.

    پاسخ
  150. اناری اصیل گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۱ قبل از ظهر

    فر هانه گرامی ،توهین مستقیم شما به همشهریان عزیز حاکی از روحیه پرخاشگر و نتیجه اصل و نسبی است که از آن نام می برید، وقتی با شنیدن دو کلمه حرف حساب لرزه بر تنتان می افتد احتمالاً منافع خود و خانواده اتان را در خطر می بینید و گر نه چه دلیلی برای اهانت به دیگران می توان داشت ، یقیناً امثال شما از اتحاد و یکدلی اناریها برای زندگی بهتر وحشت دارید و حق نخواهید داشت موضوع را شخصی کرده و عقاید شخصی خود را بصورتی زشت به دیگران تحمیل کنید. من هم اگر شما را مستقیم مورد خطاب قرار دادم به لحاظ بیان جملاتی توسط شما بود که زیبنده یک اناری نیست.
    از همه همشهریان عزیزم بالاخص سردبیر محترم جناب آقای نسب عبداللهی عذرخواهی می کنم.

    پاسخ
  151. فرزانه گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۸ بعد از ظهر

    با فرهانه موافقم،حرف حساب زده،هیچکس هم از این حرف نباید ناراحت بشه،فقط کرماااااااااان تمام.

    پاسخ
  152. ده رییسی گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۱ بعد از ظهر

    فقط کرمان …………..

    پاسخ
  153. مراحم گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۲:۰۵ بعد از ظهر

    با سلام خدمت اناری اصیل .شما که بچه کرمون هستی برای چی سنگ یزدیها رو به سینه میزنی یزد به غیر از دکتراش دیگه چه خوبی داره بگو لااقل ما هم بدونیم از لحاظ مردمش که اصلا حرفشونم نزن اگه بفهمن که اناری هستی کلاه میزارن سرت تا پشت پات آب وهواش که تابستوناش گرم و سوزنده وزمستوناشم سرد وخشک معرفت که اصلا ندارن خسیس هم تا دلت بخواه هستن جایی برای تفریح هم که نداره یه تار موی مردم کرمون می ارزد به تمام استان یزد آقای اناری اصیل هیچ وقت خودتو به یزدی نفروش 

    پاسخ
  154. ببادی BAB BADI گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۳:۱۰ بعد از ظهر

    ده رییسی، فرزانه ،فرهانه و همه فقط کرمونیا نگاه کنید به آمار نظرها:
    ۷۶.۵ درصد یزد
    ۲۳.۴ درصد کرمان
    دولخ نکنین.

    پاسخ
  155. ناشناس گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۷:۱۷ بعد از ظهر

    خادم
    دوستان، بنده از حدود هشت سال پیش پیگیر این الحاق بوده و طی تماسی که امروز با مسئولین ذیربط داشتم متوجه شدم که بعد از انتزاع طبس از استان یزد امیدواری زیادی حهت تحقق این مهم بوجود آمده ولی اصلی ترین مشکل در این مسیر شهرستان رفسنجان است که مسئولین آن خوب می دانند که در صورت انجام این الحاق، قرارگیری رفسنجان در مرز استان یزد و کاهش وسعت شمال استان کرمان، آنها باید آرزوی مرکزیت استان شدن رفسنجان را برای همیشه فراموش کنند. این امر موجب شده که اکثر مسئولین رفسنجان به شدت مخالف انجام این الحاق باشند. حال که انتزاع انار از استان کرمان صد در صدی است خود باید انتخاب کنیم که جزئی از کدام استان باشیم، استان یزد یا استان رفسنجان؟؟؟

    پاسخ
  156. a گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۷:۱۸ بعد از ظهر

    خادم
    دوستان، بنده از حدود هشت سال پیش پیگیر این الحاق بوده و طی تماسی که امروز با مسئولین ذیربط داشتم متوجه شدم که بعد از انتزاع طبس از استان یزد امیدواری زیادی حهت تحقق این مهم بوجود آمده ولی اصلی ترین مشکل در این مسیر شهرستان رفسنجان است که مسئولین آن خوب می دانند که در صورت انجام این الحاق، قرارگیری رفسنجان در مرز استان یزد و کاهش وسعت شمال استان کرمان، آنها باید آرزوی مرکزیت استان شدن رفسنجان را برای همیشه فراموش کنند. این امر موجب شده که اکثر مسئولین رفسنجان به شدت مخالف انجام این الحاق باشند. حال که انتزاع انار از استان کرمان صد در صدی است خود باید انتخاب کنیم که جزئی از کدام استان باشیم، استان یزد یا استان رفسنجان؟؟؟

    پاسخ
  157. اناری اصیل گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۷:۳۵ بعد از ظهر

    مراحم عزیز ، همانطور که قبلاً خدمتتان عرض کردم دوست ندارم موضوع را شخصی کنم و به هر کامنتی پاسخ دهم ،اگر در این سایت حضور پیدا کردم فقط و فقط برای همفکری و چاره جویی جهت برزخی است که هم اکنون شهرمان دچار آن شده است پس لطف کنید به جای اهانت کردن به این استان و آن استان ، با تعقل و منطقی بیاندیشید و اگر با بینشی گسترده به پیرامون خود نظر افکنید به این حقیقت دست پیدا خواهید نمود که انار نسبت به سایر شهرهای هم سطح رشدی بسیار ضعیف از نظر صنعتی و اقتصادی داشته است و با این روندی که ملاحظه می گردد شهر رو به ویرانی رفته و کم کم با افزایش مهاجرت نیروهای زبده و جوانان تحصیل کرده و انتقال سرمایه های مالی و اتکاء به فرآورده تک محصولی(پسته) به جایی خواهیم رسید که جبران آن بسیار سخت می باشد و اگر شرایطی فراهم شود تا نه تنها امکانات بالقوه موجود را حفظ کرده بلکه سرمایه هایی که به سرعت از انارخارج می شود را در همین شهرستان جذب نمود و با ایجاد کارخانه های صنعتی مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و صنایع تبدیلی ضمن بکارگیری سرمایه ها ،نیروهای انسانی که بزرگترین سرمایه ما می باشند را نیز مشغول به کار نمائیم و همانطور که گفتم از مهاجرت های بی رویه جلوگیری و شهری آباد و با صنایعی که شایسته داشتن آن است بوجود آورد .
    این آرزوها دور از دست رس نیست جز اینکه همه با هم کمر همت بسته دست در دست یکدیگر نهاده و به جای خط و نشان کشیدن برای یکدیگر برای رسیدن به این مهم اقدام نمائیم .اگر اینک پیوستن انار به یزد می تواند ما را به این سرمنزل مقصود برساند ،خطایی بس نابخشودنی است که با تعصبات و عقاید بیهوده آمیخته گردد و جلوی پیشرفت و آبادی هرچه بیشتر شهرمان را بگیرد .صحبت ها و ایده های دوستانی همانند اناری ساکن یزد و اینجانب از روی ناآگاهی و بی اطلاعی نیست یا جوانی خام و بی تجربه نیستیم ، این تفکرات نتیجه بیش از ربع قرن خدمت در ادارات انار و یزد و کرمان است و اگر موضوعی را با این جدیت مطرح می نمائیم مطمئن باشید کوله باری از تجربه پشت آن است و اینک خودمان را در برابر آینده انار مسئول می دانیم و مطمئن هستیم که در این راه سختی هایی نیز وجود دارد و اهانت های چند جوان که احساساتی عمل می نمایند و از مسائل منطقه بی اطلاع می باشند نمی تواند خدشه ای به این عزم جزم وارد نماید.لذا دست مسئولین گرامی و مردم عزیز را فشرده و از هر تلاشی در این را استقبال می کنیم .

    پاسخ
  158. بی سواداز فرهنگ وتمدن کرمان گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۸:۲۱ بعد از ظهر

    یکی از نویسندگان مشهور تاریخ جهان می گوید اگر می خواهید تاریخ جهان را بشناسید ناگزیر بایست تاریخ کرمان را بشناسید کارمانیا سرزمین شگفتی های پنهان مهد تمدن ،فرهنگ ایران زمین با زبان اصیل فارسی ولهجه شیزین وپرمعنای کرمانی است (شهر قدیم کرمان ، شهر دقیانوس در کنار صندل جیرفت ، ارگ بم ، میمند شهربابک اولین سکونتگاه های بشر کلوت های شهداد ووو…پر از سرمایه و استعداد فکری وخدادادی، مردمان نجیب ،نخبه پرور پراز استعداد وهوش (همیشه رتبه های برتر کنکور زیراز ۱ تا زیر ۲۰ ازآن شهرهای آن ازجمله بافت سیرجان ،شهربابک،رفسنجان،جیرفت هستندوپراز نخبه های فرهنگی وبلند نظر مثل مرادی کرمانی-باستانی پاریزی- خواجوی کرمانی عارف بزرگ شاه نعمت ا… ولی ووو ) حتی اسم شهری در آمریکا است که کرمان آن روز نمونه برداری شده است با صنایع دستی شاهکار جهانی از جمله قالی نماد فرهنگی ایران درمکان های مهم دنیا، نمی دانم چه بنویسم باز می خواهید یزدی شوید
    بیاییم برگردیم به ریشه های اصیل کرمانی مان وکرمانی باشیم مخرج مشترک فرهنگ کرمان
    وتمامی سرمایه های معنوی – علمی ومادی خود را در کل استان به گردش درآوریم وهمه بهرمند شویم واستان نه چهارم پنجم بلکه اول ایران در همه زمینه باشیم زنده باد کارمانیا

    پاسخ
  159. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۸:۵۹ بعد از ظهر

    اینایی که کیگن کرمان مسلما منافع شخصی دارن.

    هیچگاه از تغییر نترسید.

    پاسخ
  160. پایان حرف گفت:
    اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۵ بعد از ظهر

    فقط کرمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان حرفی دیگه ندارم

    پاسخ
  161. الف میم گفت:
    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۲ در ۷:۱۵ قبل از ظهر

    قابل توجه “بی سواداز فرهنگ وتمدن کرمان”
    اینایی که گفتی همه درست ، ولی چه ربطی به انار داشت ، درد همین جاست ! این نویسندگان مشهور تاریخ جهان هیچ نامی از انار هم برده اند؟ مطمئناً نه ، چون انار زیر بلیت رفسنجان و از صدقه سایه اش ، محو شده و همچنان نیز حقش پایمال شده و می شود.

    پاسخ
  162. فر هانه گفت:
    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۲ در ۸:۳۲ قبل از ظهر

    با عرض سلام.خواستم در جواب همشهری به اصلاح اصیل اناری بگم که لطفا اهل شعار نباشید اگه شما اناری اصیل هستید چرا با شناسنامه و پلاک انار موافق نیستید؟شما گفتید که از شنیدن حقیقت تنتان میلرزد ..بله هر اناری با غیرتی از این پیش امد تنش میلرزد مگر انکه دلسوز شهرش نباشدبعد هم اینکه اصیل به اصطلاح متمدن چرا بی دلیل به دیگران توهین میکنید شناسنامه و پلاک یزد چه نفعی میتواند به من و خانواده من داشته باشد….حرف من این بود و هست که مردم انار باید خودشون باشن و از حقشون دفاع کنند نه اینکه خودشون رو پشت پلاک یزد قایم کنند..من مردم و شهرم رو دوست دارم و بهشون عشق میورزم و امیدوارم که مسولان شهرم یکم به خودشون بیان وعاشقانه به شهرو مردمشون خدمت کنندهر کاری با اتحاد و همدلی شدنی است فقط باید همت داشت ..مازیر نظر کرمان بوده و خواهیم بود به امید فردایی سبز برای شهرم انار .باتشکر ویژه خدمت انار پرس

    پاسخ
    • سردبیر گفت:
      اردیبهشت ۵, ۱۳۹۲ در ۸:۴۰ قبل از ظهر

      خطاب به فرهانه:‌ خواست اکثریت مردم انار پیوستن به یزد است که ان شالله این اتفاق هم خواهد افتاد. با تشکر ویژه خدمت شما که به نظر اکثریت احترام خواهید گذاشت.

      پاسخ
  163. اناری اصیل گفت:
    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۰ قبل از ظهر

    سلام، فر هانه محترم ،قصد نداشتم پاسخ دهم ولی ظاهراً از دقت بسیار کمی برخوردار هستید من در هیچکدام از کامنت هایم از شناسنامه صحبتی نکرده ام و موضوع پلاک را هم برای مقایسه عنوان کرده ام و هیچ تعصبی هم نسبت به آن ندارم ، شما که این همه شعار می دهی تا حالا برای شهر انار چکار کرده ای ؟ کجا از حق اناریها دفاع کرده ای؟کاش به همت سردبیر محترم و مسئولین عزیز فرصتی فراهم می شد مانند تشکیل یک سمینار ، آن موقع من می آمدم خودم را معرفی می کردم شما نیز همینطور و رودر رو برای مردم سخنرانی نموده و دیدگاه هایمان را با منطق و دلیل و بدور از احساسات و تعصبات بیان می کردیم . فقط همین را بدانید که سالها با هر آنچه که در توان داشتم برای پیشرفت انار کوشیده ام و خوشبختانه نزد خدای خود و همشهریان عزیزم رو سفیدم و هم اکنون نیز از هیچ تلاشی برای عمران و آبادی شهر انار دست بر نخواهم داشت . با اینکه چندین سال است که از انار رفته ام ، اما دلم آنجاست و همانطور که گفتم حرفهای نسنجیده گروهی اندک نمی تواند در عزم جزم اینجانب و همفکرانم خللی وارد نماید.

    پاسخ
  164. ناشناس گفت:
    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۵ بعد از ظهر

    سلام خدمت اناری اصیل.من نیز درشخصیت خود نمیبینم در مورد یک بحث با شما بگو مگو کنم.فقط خواستم بگم که خواهشن اگر ممکنه شما خود را به همشهریانتان معرفی نموده و حداقل از یک خدمت کوچکی هم که به شهرتان کرده اید نام برده تا ما قدردان زحمات شما باشیم..من با پیشنهاد شما موافقم که میتوان در یک سمینار همه ی همشهریها در جوی دوستانه به نقد و بررسی نظرات یکدیگر پرداخته و منافع شهرمان را بشناسیم.من اعتراف میکنم که تا به حال هیچ کاری برای شهرم نکردم به دلایل خاصی ولی همیشه و همه جا از حق شهرم در هر زمینه ای که بوده دفاع کردم از روز احساسات نه بلکه از روی منطق.ما اناری هستیم و اناری میمونیم حتی اگه انارشهری بدون امکانات و بیمارستان و ….باشد

    پاسخ
  165. علیرضا گفت:
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۹ قبل از ظهر

    امید با خدا

    پاسخ
  166. همشهریتون گفت:
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۲ در ۳:۳۸ بعد از ظهر

    وقتی ما سر یه مسئله ای که نه به باره نه به داره به هم می پریم و تو ذوق هم می زنیم و همدیگه رو تحقیر می کنیم و نا عادلانه نظر می دیم و انتقاد می کنیم وهیچ انسجام واتحادی نداریم دیگه چه توقعی داریم از یه کرمونی یا یزدی یا رفسنجونی یا تهرونی یا حتی … بیاد برا ما کاری بکنه

    ………اگه از اونور آب هم بیان و خواسته باشند برا ما کاری بکنند تا ما خودمون با هم کنار نیایم هیچ فایده ای ندارد و به هیچ جایی نخواهیم رسید کما اینکه از این موارد در گذشته بسیار داشته ایم

    پاسخ
  167. خداشناس گفت:
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۲ در ۸:۳۰ بعد از ظهر

    من هم باشماصددرصدموافقم اگراین اتفاق بیفتد همیشه دعایتان میکنم

    پاسخ
  168. عليرضا گفت:
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۲ در ۹:۳۶ بعد از ظهر

    با اینکه افتخار میکنم کرمانی هستم و یزدی هامردمانی ……. هستند خداکنه انار بره زیز نظر یزد یزد یزد یزد یزد ییییییییییییززززدددد.

    پاسخ
  169. اناری اصیل گفت:
    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۲ در ۸:۰۳ قبل از ظهر

    با سلام ،بروی چشم ،اگر فرصت مناسبی پیش آمد حتماً ،چرا که نه.
    من مخلص همشهریان عزیزم بوده و هستم حتی آنها که با نظر من مخالفن،
    همه باید حق اظهار نظر داشته باشند چه بسا فردی که نظرش با من مخالف است صحیح می گوید.
    دست همه را می بوسم چون نیت همه چه موافق و چه مخالف در این مجموعه نظرات ،خیر و جهت عمران و آبادی شهرمان می باشد

    پاسخ
  170. هموطن گفت:
    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۴ بعد از ظهر

    اناری اصیل دستت درد نکنه که به فکر انار هستی و از نوشته هات معلومه که آدم پخته ای هستی . هر کجا که هستی خدا پشت و پناهت .
    بعضی از افراد مشکل فکری دارند ومثل خروس چشمشان را می بندند و دهانشان را باز می کنند . به نظر من اگر با این افراد روبرو نشوی بهتر است چون از منطق چیزی نمی دانند.

    پاسخ
  171. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۸, ۱۳۹۲ در ۱:۳۱ قبل از ظهر

    دلم میخواد بدونم اینهایی که میگن کرمان کرمان کرمان کرمان کی هستند. مسلما اگه بشناسیمشون خوب میشه فهمید چرا میگن کرمان
    مسلما خیلیهاشون تو انار نیستند و ساکن کرمان یا رفسنجانند. من که با هر اناری صحبت کردم عاشق پیوستن به یزد بودند. از بچه ها تا پیرمردها. هرجاهم که باب سخن در این رابطه باز میکنیم همه سراپا گوش میشوند و حمایت میکنند. پیامک الحاق انار به یزد هم روی موبایل ها رفته و همه جا بحثشه. هنوز یک نفر هم حضوری ندیدم که مخالف باشه. شورای شهر هم که موافقه. فقط میمانند سایر مسئولین اناری که آنهم چون کرمان اینها را انتخاب میکنه شاید همراهی کردنشان کمی سخت باشه. البته خیلیاشون که اصالتا اناری هستند دلشون با مردمه و به مردم انار خیانت نمیکنند. اگه این نظر سنجی حضوری برگذار بشه مطمئنم کسی نیست که بیاید بگوید کرمان. اگر هم بیایند با این دلیلهای آبکی که در این سایت گفته اند ………………..

    پاسخ
  172. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۲ در ۰:۵۰ قبل از ظهر

    هنر انسانهای بزرگ اینست که به دشواری کار نمی اندیشند، بلکه به آنچه خواهند یافت فکر میکنند.

    پرواز کن آنگونه که میخواهی وگرنه پروازت میدهند آنگونه که میخواهند…!

    پاسخ
  173. پیروزی گفت:
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۲ در ۹:۴۱ قبل از ظهر

    سلام اناری ساکن یزد.من یکی از کسانی هستم که میگویم یزد نه:بخدا قسم نه کرمان زندگی میکنم و نه با کرمان رابطه ای دارم این درست است که من هم بگویم شما که میگویید یزد پس حتما یزد زندگی میکنید و منافع شخصیتان را میبینید که میگویید یزد..حرف من و امثال من اینست که بیایم به
    جای اینکه سرما
    یه دارانمان سرمایه هایشان را در خارج از انار برده و یا در بانکها انباشته اند یکمی هم در شهرمان خرج کنند و کارخانه هایی بزنند تا جوانانمان بیکار نباشند در کنار انها مسولان نیز دلسوزی کرده و انها را یاری داده تا انها دلگرم باشند همگی دست در دست یکدیگر نهیم و زیر پای یکدیگر را خالی نکنیم و دلمان به نسلهای اینده شهرمان که همان فرزندانمان هستند بسوزد…یک طوماری از کم لطیفیهای کرمان و یزد پر کرده و به دست احمدی نژاد رسانده تا رسیدگی شود حرف اخر اگر ما پشت همدیگر را داشته باشیم همیشه موفق خواهیم بود وسلام

    پاسخ
  174. یاسین بابا گفت:
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۴ قبل از ظهر

    معلومه که یزد

    پاسخ
  175. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۳ بعد از ظهر

    خطاب به پیروزی
    حرف شما صحیح است که “کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من”
    ولی در حال حاظر که انار در حال پیوستن به یزد است این حرفها کار شکنی و سخن خوارج میباشد.
    هدف مردم انار از پیوستن به انار کنار گذاشتن موانع توسعه میباشد.
    بنده خودم با اناریهای سرمایه دار زیادی بوده ام و مشاور صنعتی، مالی و بازرگانیشان بوده ام. به ندرت حریفشان شدم در انار سرمایه گذاری کنند. اکثر سرمایه داران اناری ساکن یزدند و پولهایشان در بانکهای یزد. میدانید چرا: برای اینکه برای کوچکترین کار اداری باید مسافت ۲۱۰ کیلومتری را بجای ۱۴۰ کیلومتری طی کنند و در نهایت نیز با بیمهری ارگانهای اداری کرمان روبرو شوند.
    دلیلهایی که انارپرس و دوستان عزیز حامی الحاق انار به یزد دارند حداقل نیازهای اولیه جهت توسعه میباشد. خوب با اینهمه دلیلهای منطقی و اظهر من الشمس، آیا فکر نمیکنید کسی که میگوید کرمان منافعی دارد و یا ریگی در کفشش میباشد. خواهشاً کلای خودتان را قاضی کنید. در ضمن این حرف شما باعث میشود که این %۸۸ درصد را (دور از جان همشهریهای عزیزم) احمق فرض کنید. یعنی ۸۸درصد هیچ سرشان نمیشود که به یزد رای داده اند. عزیز من اینها نیازهای اولیه توسعه را میخواهند.
    انار الان مثال پرنده ایست که بالهایش را بریده اند و بگویند بپر. آن وقت بگوییم خودمان تقصیر داریم که برای خودمان کاری نکردیم!!!! بله خودمان و نیاکانمان مقصرند که قضیه الحاق انار به یزد را جدی تر نگرفته و آن را پیگیری ننموده اند. انار الان تشنه بال و پر است. یک ولی و حامی میخواهد. کمی بال و پر بدهند و ببینند همشهریهای عزیزم چگونه به توسعه معنا میبخشند.
    خواهش دیگری هم از شما دارم. لطفا شما و همه مخالفان الحاق انار به یزد کلیه دلایل بنده را که در ابتدای قسمت نظرات همین تاپیک گفته ام و دلیلهای سایر حامیان را با دقت کامل تری بخوانید و بجای جبهه گیریهای غیر منطقی و نقض متعصبانه ببینید در مقابل اینهمه دلیل شما چند دلیل منطقی دارید.
    امیدوارم روزی حضوراً بهم برسیم. دلم میخواهد ببینم اینهای که میگویند کرمان اصالتا کیانند. آخه ما هر اناریی رو که حضوری دیدیم میگفت یزد. هنوز محض دوایی هم یک اناری را حضوری ندیدم که بگوید کرمان.

    منافع شخصی را رها کنید و به منافع جمع فکر کنید

    در ضمن از تغییر نهراسید

    هنر انسانهای بزرگ اینست که به دشواری کار نمی اندیشند، بلکه به آنچه خواهند یافت فکر میکنند.

    پرواز کن آنگونه که میخواهی وگرنه پروازت میدهند آنگونه که میخواهند…!

    پاسخ
  176. حمید گفت:
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ بعد از ظهر

    خیلیها انار رو به اسم انار یزد میشناسن. اخرش هم انار میشه جزو استان یزد.

    پاسخ
  177. اشناا گفت:
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۲ در ۱:۴۹ قبل از ظهر

    اگر انار جزو استان یزد نشه مطمعن باشین که انار از اینی هم که هست بدتر میشه.رفسنجونی ها که دلشون واسه ما نسوخته.تواین چند سال نشون دادن که فقط به فکر منافع خودشون هستن.اگرم یززدم واسه انار کاری نکرد حداقل دلمون نمیجوشه بدتر نمیشه. ما هم فقط یزد رو میخواییم همین

    پاسخ
  178. اميد گفت:
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۲ در ۳:۴۴ بعد از ظهر

    کسانی که مخالف الحاق به یزد هستن باید جدیدا سری به شهر یزد بزنند. یزد در حال حاضر از همه لحاظ از کرمان پیشرفته تر و بهتر هست. به طور کلی وجهه خوبی که استان یزد در کشور داره کرمان باید خوابشو ببینه. من خودم دانشجوی دانشگاه تهرانم. اینجا قویترین و بهترین دانشجوها ؛دانشجوهای یزدی هستن که در بین همه دانشجویان دانشگاه از احترام خاصی برخوردارن ولی ما اینجا به دلیل اینکه جز استان کرمان هستیم همه با دید حقارت و به نوعی با فرهنگ پایین نگاه می کنند. از لحاظ امکانات پزشکی و صنعتی و کارخانه ها واقعا یزد به مراتب از کرمان قوی تر هست کافیست فقط به آمارها مراجعه کنید در ضمن مدیریت یزدیها بسیار عالی و حساب شده است. اگر امکاناتی که ما در انار داریم و یا امکاناتی که در استان کرمان وجود داره تحت مدیریت یزد بود تا الان کل استان کرمانو طلا می گرفتن.یزدیها خانواده هایی شریف و اصیل و نجیبن اینو کل ایران می گن ولی راجب کرمان اینجوری نیست.من خودم در شهر یزد و کرمان برای مدتی ساکن بودم. خود شهر یزد هم از لحاظ امکانات تفریحی و زیبایی و مبلمان شهری و همچنین از لحاظ وسعت از کرمان خیلی بهتر و باکلاس ترست. من به عنوان ی دانشجوی اناری دانشگاه تهران شدیدا خواهان الحاق انار به استان یزد هستم و از کرمان و رفسنجان تنفر دارم

    پاسخ
  179. علیرضا گفت:
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۴ بعد از ظهر

    کرماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان

    پاسخ
  180. سر مد گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۲ قبل از ظهر

    حتما یه سر به سایت طلوع کرمان بزنید.

    پاسخ
  181. kermaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۳ قبل از ظهر

    kermaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

    پاسخ
  182. جوان اناری گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۴ قبل از ظهر

    آقا برین ببینید سایت طلوع کرمان چی نوشته.

    پاسخ
  183. سیاست روز گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۵ قبل از ظهر

    مادست این کرمانیها راحت بشویم اصلا بیرم زیرنظراردبیل

    پاسخ
  184. lovely گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۶ بعد از ظهر

    فقط یزد . هر چی هستن کارشون درست .

    پاسخ
  185. lovely گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ بعد از ظهر

    یزدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

    پاسخ
  186. kermaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۳:۴۶ بعد از ظهر

    خوب برید ییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییزد
    کسی جلوتونو نگرفته
    راه باز جاده دراز

    پاسخ
  187. امير گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۴:۲۱ بعد از ظهر

    می خواستم بگم یزد تو منطقه جنوب و جنوب شرقی کشور از همه لحاظ مرکزیت داره و به نوعی پایتخت مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور به حساب می آد. و کرمانیهای عزیز باید قبول کنند که از لحاظ همه شاخصه ها نمی توانند مرکزیتی که یزد در این نقطه وسیع از کشور داره رو انکار کنند حتی مردم مناطق شمال شرقی کشور نیز به این موضوع معترفند حال چه خوب است ما ناریها که اساسا قرابت بیشتری هم به استان یزد داریم هرچه سریعتر به این استان محبوب و متمدن و باکلاس ملحق شویم و اینکه جزو کرمان هستیم تا به الان باعث ورود ضررهای زیادی به ما شده ولی دیگر این وضع را نمی خواهیم و با تمام وجود خواهان الحاق به یزدیم ما

    پاسخ
  188. سارا گفت:
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۲ در ۴:۴۵ بعد از ظهر

    دوستان عزیز من به عنوان یک اناری که دانشجوی دانشگاه یزد هستم حمایت خودمو از پیوست شهر عزیزمون انار به استا یزد اعلام می کنم. مطمئن باشد وضعمون بعد از پیوستن به یزد به مراتب بهتر می شه.چون به استانی الحاق می شیم که واقعا یه مادر شهره. برای من جالبه کرمان که مثلا مرکز استان هست در اداره و رفع حوائج و نیازهای مردم شهرستانهای تابعه خودش ناتوانه و مردم شهرستانهای کرمان مرکز همه امور مهم خودشونو یزد قرار دادند. برای مثال مردم شهرهای رفسنجان سیرجان شهربابک زرند و کوهبنان و راور و حتی بم که همگی در استان کرمان هستند برای انجام کارهای مختلف خودشان ناچارند به یزد مراجعه کنند به خاطر اینکه کرمان که مرکز استان هست به هیچ وجه نتوانسته جوابگوی نیازهای آنان باشد و این تنها شهر یزد هست که از همه لحاظ ها چ صنعتی اقتصادی پزشکی و رفاهی توانسته حتی جوابگوی نیازهای شهرهای استان همجوار خود کرمان که ضعف های زیادی دارد باشد.بدون شک دوستان عزیز کرمان به هیچ وجه توان مقابله با قدرت یزد رو نداره.وقتی توان پاسخگویی به نیازهای شهرستانهای خودشو نداره و مردم از جای جای استان کرمان یزد را برای کارهایشان انتخاب می کنند و به انجا مراجعه می کنند من نمی دانم دیگر دوستان کرمانی با چه دلیلی می خواهند جلوی قدرت برتر یزد عرض اندام کنند.اینکه ما اناریها هرچه سریعتر از این استانی که مرکزیت ان از همه لحاظ فاقد توانایی است جدا شده و به استانی چون یزد که دارای چنین قدرت و پتانسیلی هست که به تنهایی همه شهرستان های خود و شهزستانهای کرمان و سیستانو داره اداره می کنه ملحق شویم دارای ثمرات خوبی خواهد بود.تو خیابونای یزد ماشین های زیادی را با پلاک های ۴۵ و ۶۵ می توان دید که همه انها از نواحی مختلف کرمان به یزد امده تا امورات ضروری خود را انجام داده و با هرکدام از انها که صحبت می کنی همه از کرمان و استان کرمان به دلیل ضعف های زیاد به شدت ناراضی اند.همچنین استان یزد از لحاظ فرهنگی و هنری و علمی در سطح بسیار بالایی در کشور قرار داره و به نوعی استانی کلاسیک بین همه استان ها به حساب میاد که به جرات می توانم ادعا کنم که استان یزد به طور کلی جز ۶استان برتر کشور می باشد.نکته دیگر اینکه حتی بسیاری از مردمان خود شهر کرمان نیز به یزد امده و اینجا ساکن شده اند به دلیل امکانات بسیار برتر و بهتری که شهر یزد نسبت به کرمان داره. آخر کار م باید اینو بگم که اگه از مردم رفسنجان سیرجان شهربابک و زرند و راور هم سوال کنید بدون شک همه انها به برتری یزد نسبت به کرمان معترفند.اگه ی روز استانهای یزد و کرمان و سیستان با هم ادغام بشن بدون شک شهر یزد شایسته ترین شهر برای مرکزیت این ایالت پهناور خواهد بود. با همه این دلایل که ذکر شده انار ما هرچه سریعتر باید به استان محبوبمون یزد ملحق بشه

    پاسخ
  189. محمد گفت:
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ در ۰:۱۶ قبل از ظهر

    باتشکر از انار پرس اگرانار الحاق به یزد بشود شاید برای ما نوقیها هم فرجی شود

    پاسخ
  190. اناری ساکن یزد گفت:
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ در ۴:۳۸ بعد از ظهر

    آیا نوقی ها هم تمایل الحاق به یزد دارند؟؟؟؟؟
    من شنیدم دهجیها خیلی مایلند.
    جمعیت زیادی از دهجیها و نوقی ها در یزد ساکنند (حتی بیشتر از اناریها) و اکثرا صاحبان مناصبند.

    پاسخ
  191. m.a گفت:
    اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۲ در ۷:۰۴ بعد از ظهر

    یزد چون دیگه بزرگ شدیم وازدست رفسنجانی هابیزاریم

    پاسخ
  192. hassan گفت:
    اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۲ در ۹:۵۰ بعد از ظهر

    باسلام

    من فکر میکنم این داستانها هیچ فایده ای به ما که تو انار زندگی میکنیم نداره اونایی که این حرفارو میزنن ازانار دورن ماباید خودمون کاری بکنیم وگرنه با پافشاری بیموردی که داریم اگه رو یزد هم بریم فایده ای برامون نداره من از آدمای باسواد وباتجربه ای ازجمله آقای ……اتظار بیشتری دارم اونا که میدونن این چیزا براانارواناری دردی رو دوا نمیکنه بریم توفکر آبادانی انار وآسایش اناری

    پاسخ
  193. غلونزا اصقر گفت:
    اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۲ در ۳:۵۸ بعد از ظهر

    اینقدر آدم ها بودند تو انار خواستند کاری بکنند که همین همشهریان گرامی آنها را فراری دادند اینکه دیگر مشکل کرمانی ها نیست مگر آقای امین نمیخواست به پیشرفته ترین وسائل بیمارستان را مجهز کند چه کسانی بودند کاری کردند که ایشان از تصمیم خود منصرف شود آیا نبودند همین مسئولین عزیز اناری .
    پس مشکل ما با پیوستن به یزد و یا هرجای دیگر حل نخواهد شد .
    و بقول معروف ” از ماست که بر ماست “

    پاسخ
  194. عا زعیم گفت:
    اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۲ در ۳:۰۳ بعد از ظهر

    یزد را دوست میداریم کرمان نه نه

    پاسخ
  195. رفسنگاني گفت:
    اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ در ۱:۲۱ قبل از ظهر

    با آمدن هاشمی به میدان الحاق انار به یزد خودبخود کنسل خواهد شد

    پاسخ
  196. ابوالقضل گفت:
    اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۲ در ۱:۵۴ بعد از ظهر

    شما که عددی نیستی که بگین انار مال یزد باشه یا کرمون- این بچه بازیها رو جمع کنید. افتخار می کنیم کرمونی هستیم

    پاسخ
  197. آیدا از یزد گفت:
    اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۲ در ۵:۳۴ بعد از ظهر

    من نه موافقم و نه مخالف ولی در جواب دوستانی که میگن کرمان بهتر از یزده واقعآ نمیدونم چی بگم!! یزد طبق آمار و سند حتی در بعضی زمینه ها بهتر از شهرهایی مثل تهران و اصفهان و شیرازه کرمان که هیچی! مثلآ در زمینه صنعت چهارمین استان صنعتی کشوره. در زمینه رسیدگی به شهرستانها که دوستان میگن میدونید بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در شهرستان اردکان یزده! میدونید بزرگترین کارخانه کاشی خاورمیانه در ابرکوه یزده بنام کاشی کوثر! میدونید نخستین پلایشگاه جی تی ال کشور در ابرکوه یزد کلنگ زنی شده! میدونید نخستین تله کابین جنوبشرق کشور در شهرستان تفت قریب الافتتاحه! میدونید قطب تولید سرامیک و کاشی کشور شهرستان میبد استان یزده! میدونید نخستین بندر خشک کشور در مهریز یزد در حال ساخته! تازه جالبیش وقتیه که بفهمید تمام این طرح ها خصوصیه!! در زمینه بورس و سرمایه چندین سال رتبه نخست سوددهی را داشته. در زمینه آموزش ۱۵سال پیاپی رتبه نخست قبولی در دانشگاه رو داشته و ادامه دارد.در زمینه پزشکی قطب جنوبشرق کشوره وحتی در زمینه درمان ناباروری و قلب قطب کشور و کشورهای همسایست!(خود ما هر روز کرمانیها رو تو یزد میبینیم که دنبال دکترن) حتی ارزش املاک در یزد بیشترین رشد رو در کل کشور در نخستین ماه از سال ۹۲ داشته(کرمان وایلام وزاهدان ارزانترین). در زمینه سطح رفاه زندگی یزد پس از تهران بالاترین سطح در کشور رو داره(یه سر به منطقه اعیان نشین صفائیه بزنید) در زمنیه تفریح هم جوریه که در یک زمان در نقطه ای میتوان به اسکی روی برف پرداخت و در نقطه ای سافاری روی شنهای کویر و روستا های قشلاقی ییلاقی اطراف یزد که خود کرمانیها هم در آنجا باغ دارن!تمام اینارو میتونید خودتون جستجو کنید و ببینید. تو کوچه ما همه یا کرمونین یا اناری یا دهجی اگه کرمان بهتره میتونید بگید اینا اینجا چیکار میکنن؟؟

    پاسخ
  198. شهرام از کارمانیا گفت:
    اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۵ قبل از ظهر

    در جواب آیدا
    ,,خیلی تند نرو حیف که الان فرصت ندارم جوابتو بدم منتظر باش.by.

    پاسخ
  199. محمد گفت:
    اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۲ در ۱:۳۵ قبل از ظهر

    اینایی که نوشتید درست ولی من اینو قبول ندارم که اناریا از نظر فرهنگی به یزدیا نزدیکترن اینو میتونید از کسایی که تو یزد زندگی کردن بپرسید، من خودم الان ۶ساله یزد ساکنم ولی هنوز نتونستم با یزدی ها ارتباط خوبی برقرار کنم.
    چند نکته دیگه : ۱-طبس و هرات مروست که به یزد پیوستن مگه چقد پیشرفت داشتن ۲- بهادران هم پسته خوبی داره، هم معادن خوبی و هم موقعیت اقتصادی مناسب چرا یزدها به اون هیچ توجهی نکردن؟
    (این یکم موقعیتش هم فقط به برکت مسجد ابوالفضله
    ) به نظر من مشکل از خودمونه که به جای تلاش برای اینکه انار رو از تک محصولی بودن در بیاریم، سرمایه هامون رو حتی تا مناطقی مثل شاهرود بردیم و زمین پسته خریدیم

    پاسخ
  200. علی گفت:
    اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۲ در ۳:۳۹ بعد از ظهر

    یزد یا کرمان ؟؟؟؟؟ سر و ته ش یک کرباسه !؟ هیچ فرقی نداره این داستان واسه ی مردم زحمت کش انار نون و آبی که نداره!؟ شما هم سنگ یزدی ها را به سینه نزنید از کرمونی هاش چه خیری به انار رسیده که حالا از یزدی هاش برسه؟ به جای ایجاد یک چالش جدید؛راهکاری پیدا کنید تابا ایجاد امکانات آموزشی ، رفاهی و در مانی و… واسه ی مردم انار کار مثبتی کرده باشید.

    پاسخ
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاه خود را بنویسید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.


تازه‌ترین مطالب
  • استاندار فارس: یکی از الزامات برای مداحان، مطالعه است
  • ۹۰ میلیون متر معکب آب از سددرودزن مرودشت برای مصارف کشاورزی رها شد
  • سه هزار و ۳۰۰ تن نهاده بین دامداران شهرستان اقلید توزیع شد
  • واژگونی اتوبوس در شرق فارس با ۱۰ مصدوم
  • ضریب نفوذ و بهره‌مندی از گاز در داراب افزایش می‌یابد
  • فوت ۳ هزار و ۸۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا
  • کاهش ذخایر خونی در فارس
  • آزاد‌سازی ۲ هزار محد‌ود‌ه معدنی قابل اکتشاف د‌ر فارس
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۲ هزار تن مرکبات در شهرستان خفر
  • شهرک آرین شیراز؛ پیوسته به شهر و گسسته از امکانات
  • استاندار: مردم فارس ۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط کرونا کمک کردند
  • پلمب ۵ کارگاه تولید مصالح غیراستاندارد در شیراز
  • آخرین مهلت ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی در فارس ۲۵ دی است
  • ۸ باند سرقت در شیراز متلاشی شد
  • سرما ۶۲ میلیارد ریال به بخش کشاوری لارستان زیان رساند
  • طرح‌های آبخیزداری لارستان موجب ذخیره سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب شد
  • بیش از ۳۰ معدن در سرچهان به سرمایه‌گذاران واگذار شد
  • راه اندازی ۱۰ بازارچه فروش محصولات سالم در شیراز
  • خسارت ۸۰ میلیارد تومانی سرما به کشاورزی قیروکارزین
  • «نداشتن مهارت‌های زندگی اصلی‌ترین علت طلاق است»
آرشیو
  • خانه
  • تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انار پرس است.