حتما اولین سوالی که به ذهنتان میرسد این است که کارون و انار چه ارتباطی با هم دارند. ظاهرا هیچ ارتباطی با هم ندارند اما در یک موضوع نقطه مشترکی با هم دارند.
سالها قبل وزارت نیرو برای احداث سد کارون سه، راههایی روستایی مناطقی از خوزستان را زیر آب برد، بدون آنکه راه جایگزین یا پل برای عبور و مرور اهالی آن مناطق احداث کند. برای همین مردم این مناطق ناچار هستند برای عبور و مرور از دریاچه عبور کنند که تا کنون باعث قربانی شدن تعدادی از آنها شده است.
آخرین حادثه نیز چهارشنبه ۹ مرداد امسال رخ داد. زمانی که یک مینیبوس پر از مسافر به عرشه لنج منتقل شد تا اهالی روستا را از طریق لنج به آن سوی دریاچه ببرد، در هنگام پهلوگرفتن لنج در آن سوی دریاچه واژگون شد و مینیبوس به داخل آب افتاد و هفت کودک و پنج زن جان خود را از دست دادند.
نقطه اشتراک کمربندی انار با این مناطق در خوزستان این است که وزارت راه برای احداث کمربندی انار، بعضی از جادههای محلی را به زیر آسفالت برده، بدون آنکه راه جایگزین یا زیرگذری برای عبور و مرور افراد محلی پیشبینی کند.
از جمله این راهها، جادهای قدیمی است که انار را به مزارع کشاورزی و دهج متصل میکند و با احداث کمربندی این جاده از بین رفته است. با قطع شدن این جاده توسط کمربندی، صدها کشاورز ناچار هستند با موتورسیکلت، تراکتور و … خطر عبور و مرور در کمربندی پر ترافیک را به جان بخرند. بارها اعلام شده که به دلیل عدم احداث زیرگذر و ناچاربودن افراد محلی برای عبور و مرور از جاده پر ترافیک، این کمربندی آبستن حوادث ناگواری است که نباید دست رو دست گذاشت و منتظر حادثه ماند و سپس برایش فکری اندیشید.
در عکس زیر مشخص است که جاده قدیمی که مورد استفاده بوده، قطع شده و هیچ زیرگذری هم احداث نشده است
انارپرس در نظر دارد مشکلات کمربندی انار را در رسانههای کشوری منعکس کند. بر همین اساس از شما مخاطبان عزیز میخواهیم که مشکلاتی را کمربندی برای شما ایجاد کرده، در اینجا اعلام کنید تا در گزارش استفاده شود.
در ضمن این گزارش پس از تغییر و تحولات در وزارت راه و شهرسازی و روی کارآمدن وزیر جدید، در رسانهها منتشر خواهد شد تا به گوش دولت تدبیر و امید برسد.