• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

برگزاری آزمون استخدامی معلمان در دهه سوم شهریور

  • 02 مرداد 1394 - 13:46
برگزاری آزمون استخدامی معلمان در دهه سوم شهریور

وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی برای بکارگیری ۵ هزار معلم را دهه سوم شهریورماه امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌اصغر فانی که برای حضور در افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور به شیراز سفر کرده است، قبل از ظهر جمعه، ۲ مرداد در برنامه یک گفت‌و گوی خبری، گفت: تا ۱۰ روز اینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

او یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و پذیرش دانشگاه فرهنگیان و دیگری استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس به استناد ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

فانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار دارندگان مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بر اساس آن در صورت پذیرش باید طی یکسال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از سال گذشته اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان را در دستور کار قرار داد و ۲۷ اسفند سال گذشته این طرح در هیئت وزیران تصویب شد.

فانی گفت: به موجب این مصوبه، احکام رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ اجرا خواهد و در سال ۹۵ نیز اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اجرای این مهم پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: براساس این طرح معلمان در رتبه های مشخص شده قرار خواهند گرفت و متناسب با آن افزایش احکام حقوقی در ردیف استخدامی انها اعمال خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش معلمانی که در رتبه نخست قرار می‌گیرند، افزایش ۳۰۰ هزار تومانی و رتبه دوم نیز افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوقی خواهند داشت.

فانی گفت: در سال ۹۴ موفق به افزایش ضریب فوق العاده شغل معلمی از ۸۰۰ به یکهزار و ۵۰۰ شدیم، همچنین در بخش فوق العاده مناطق مرزی، ضریب افزایش امتیازات را از ابتدای تیرماه امسال لحاظ کردیم.

ثبت دیدگاه