• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سرخابی‌ها تیم هستند نه باشگاه/ «سیاسی» دخالتی در پرسپولیس ندارد

  • 27 خرداد 1394 - 15:30
سرخابی‌ها تیم هستند نه باشگاه/ «سیاسی» دخالتی در پرسپولیس ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی درباره نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس و استقلال، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: فرض اول برای افرادی که عضو هیات مدیره می‌شوند، این است که سابقه حضور در باشگاه را داشته باشند. فرض دوم این است که همه چیز صد درصد تغییر نکند و برای همین ما تعدادی از افراد سال گذشته را حفظ کردیم؛ ضمن اینکه اعضای هیات مدیره باید سوابق مدیریتی هم داشته باشند.
وی درباره دغدغه هواداران نسبت به تغییرات زیاد دو باشگاه در زمان‌های کوتاه، خاطرنشان کرد: هر انتخابی ممکن است صد درصد جواب ندهد؛ این برای همه هیات مدیره‌هاست. ولی چون استقلال و پرسپولیس مورد توجه هستند، این اتفاقات رخ می‌دهد. اعضای جدید هیات مدیره کسانی هستند که با مشورت و تفکر طی روزهای گذشته انتخاب شده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: ضمن اینکه ارکان باشگاه فقط هیات مدیره نیست و خیلی از مسائل دیگر مثل مدیرعامل، سرپرست، منابع مالی و مسائل دیگر در موفقیت باشگاه تاثیر دارد.
وی درباره اینکه فراهم کردن امکانات، وظیفه اعضای هیات مدیره است، یادآور شد: هیات مدیره جدید چطور می‌تواند برای دو باشگاهی که کمترین امکانات را داشته‌اند، شرایط را فراهم کند. بهتر است به استقلال و پرسپولیس «تیم» بگوییم نه «باشگاه»؛ این مشکل مربوط به الان نیست، از اول هم همین‌طور بوده است.

سجادی تاکید کرد: در مجموع موضوع باشگاه در کشور ما همین مشکل را دارد و در لیگ برتر شاید بتوان ۵۰ درصد تیم‌ها را «باشگاه» دانست. در هر صورت امیدواریم هیات مدیره جدید این روند را سامان دهد و کار را جلو ببرد. همه ما باید کمک کنیم که این اتفاق رخ بدهد، چون این دو تیم طرفداران زیادی دارند.
وی در ادامه یادآور شد: در سال جاری این دو تیم باید سازماندهی شوند و در شرایط فعلی این امکان که سایر رشته‌هایشان را توسعه بدهند، نیست ولی خوب است که هیات مدیره برای سال‌های آینده هم فکری کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شائبه دخالت حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل پیشین پرسپولیس و ردپای وی در انتخاب هیات مدیره جدید باشگاه، تصریح کرد: اگر بگویم سیاسی را اصلاً ندیده‌ام، باور نمی‌کنید. من این مثلا را تکذیب می‌کنم. سیاسی یک دوره باشگاه آمد و سپس رفت. چنین چیزی اصلاً صحت ندارد.

وی با بیان اینکه جلسه هیات مدیره استقلال و پرسپولیس امروز تشکیل می‌شود، گفت: برای انتخاب مدیرعامل اگر مشورت بخواهند، در خدمت هستیم. ولی روند این گونه است که هیات مدیره خودش مدیرعامل را انتخاب کند.
سجادی درباره تاریخ مزایده بعدی استقلال و پرسپولیس، گفت: فکر می‌کنم شاید چنین مزایده‌ای نباشد، چرا که سازمان خصوصی‌سازی و وزارت دارایی تصمیمات جدیدی برای این دو باشگاه می‌گیرند. فکر می‌کنم ۷۰ درصد کار هم پیش رفته و اگر لازم باشد، از طرف وزارت دارایی اعلام می‌شود.

ثبت دیدگاه