• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کارگران مس سرچشمه دوباره مقابل وزارت صنعت تجمع کردند

  • 17 شهریور 1394 - 16:18
کارگران مس سرچشمه دوباره مقابل وزارت صنعت تجمع کردند

خبرگزاری ایلنا: مراجعه گروهی از کارگران پیمانکاری مس سرچشمه به تهران برای پیگیری مطالبات صنفی وارد چهارمین روز شد.

به گزارش ایلنا این کارگران که شمار آنها در حدود ۱۵۰ نفر می‌شود، از صبح امروز تجمعات صنفی خود را در اعتراض به دو ماهه بودن مدت اعتبار قرارداد کار و دریافت مزایای مزدی کمتر از آنچه که به سایر همکاران آنها پرداخت می‌شود را در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرگرفتند.

کارگران مورد نظر که پیش از این به منظور پیگیری همین مطالبات صنفی در روزهای پایانی مردادماه به تهران آمده بودند، می‌گویند: به دلیل محقق نشدن وعده‌های قبلی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باردیگر در روزهای چهاردهم و پانزدهم شهریور (شنبه و یکشنبه) در مقابل ساختمان این وزارتخانه تهران تجمع صنفی کرده بودند.

به گفته این کارگران پس از برپایی این تجمعات قرار شد تا به پشنهاد مسئولان این وزارت‌خانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ظهر روز یکشنبه جلسه مشترکی میان نمایندگان کارگران با مسئولان وزارت صنعت، شرکت مس سرچشمه و پیمانکار برگذار شود که تا این لحظه نتیجه‌ای در برنداشته است و به همین دلیل آنها از امروز بار دیگر در مقابل وزارت صنعت تجمع کردند.

این کارگران در خصوص بی‌نتیجه بودن جلسات گفتگوی چند روز گذشته می‌گویند: بصورت مشخص در جلسات برگزار شده رفتار نمایندگان پیمانکار با نمایندگان کارگران آنقدر نامناسب بوده که این جلسات بدون دستاورد مشخصی خاتمه یافته است.

ثبت دیدگاه