• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اطلاعات خواندنی درباره تقسیمات کشوری شهرستان انار

  • 13 مهر 1392 - 0:03
اطلاعات خواندنی درباره تقسیمات کشوری شهرستان انار

چند نکته درباره تقسیمات کشوری شهرستان انار

آیا می دانستید که:

۱- هیات وزیران در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۶۶ نام ۱۹۹ روستا، مزرعه و توابع انار را اعلام کرد. در این فهرست نام ده‌حیدر و شمش نیز جزو توابع انار آمده است. در این مصوبه حسین‌آباد به عنوان مرکز دهستان حسین آباد و لطف‌آباد به عنوان مرکز دهستان بیاض تعیین شده است. این مصوبه در تاریخ سوم بهمن ۱۳۶۶ از سوی میرحسین موسوی، نخست‌وزیر وقت ابلاغ شده است.

جالب اینجاست که از این تاریخ تاکنون، هیات دولت هیچ مصوبه‌ای درباره جداشدن شمش از انار نداشته است. همچنین ده‌حیدر در نقشه‌های امسال جزو شهرستان انار آمده است.

۲- هیات وزیران در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۶۸ تاسیس بخش انار را به مرکزیت شهر انار از ترکیب دهستان‌های حسین‌آباد و بیاض تصویب نمود. این مصوبه در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۸ توسط میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت برای اجرا ابلاغ‌ شد.

۳- کمیسیون سیاسی- دفاعی هیأت دولت در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۷۵ به ایجاد شهر حسین‌آباد مشتمل بر “حسین‌آباد امین، داوود آباد، ناصریه و جمشیدآباد”‌ رای داد و اعلام کرد ترکیب این نقاط به عنوان شهر حسین‌آباد شناخته خواهد شد.

این مصوبه پس از تایید توسط اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور وقت در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۷۵ از سوی حسن حبیبی، معاون اول رئیس‌جمهور وقت ابلاغ شد.

۴- کمیسیون سیاسی ـ دفاعی هیئت دولت در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ نام شهر حسین‌آباد را به “امین‌شهر” تغییر داد. این مصوبه پس از تایید توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۶ توسط پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهور وقت ابلاغ شد.

۵- هیات وزیران در تاریخ سوم خرداد ۱۳۸۸ تاسیس شهرستان انار را به مرکزیت شهر انار از ترکیب بخش انار مشتمل بر دهستان‌های حسین‌آباد و بیاض تصویب کرد. این مصوبه از سوی پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهور وقت ابلاغ شد.

ثبت دیدگاه