• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آخرین وضعیت اعدامی زنده شده

  • 09 آبان 1392 - 0:03
آخرین وضعیت اعدامی زنده شده

آخرین وضعیت پرونده اعدامی زنده شده در گفت و گو با وکیل مدافع وی تشریح شد.

به گزارش ایسنا،‌ وکیل مدافع اعدامی زنده شده روز گذشته در گفت و گویی اختصاصی به خبرنگار خراسان گفت: ارائه درخواست عفو موکلم، به بهبود وضعیت وی موکول شده است.

«جواد حمیدی» افزود: این فرد به اتهام حمل و نگهداری ۹۷۸ گرم هروئین فشرده(کریستال)، دستگیر و رئیس دادگاه انقلاب با توجه به کیفیت پرونده به اعدام با یک درجه تخفیف برای موکلم مجاب شد.

وی تصریح کرد: اما چون موکلم سابقه داشت، در کمیسیون عفو و بخشودگی استان با یک درجه عفو برای وی موافقت نشد که پس از آن درخواست عفو موکلم را به کمیسیون عفو و بخشودگی در مرکز دادم که با آن هم موافقت نشد و این فرد به اعدام محکوم شد.

وی ادامه داد: حکم موکلم سحرگاه شانزدهم ماه گذشته اجرا شد اما به فاصله ۲ تا ۳ ساعت پس از اجرای حکم، یکی از کارکنان سردخانه متوجه صدایی می‌شود و پس از حضور در محل نگهداری اجساد، بخاری را زیر پلاستیک در قسمت بینی مرد اعدام شده، می‌بیند و زنده بودن او را اطلاع می‌دهد که فرد برای مداوا به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل می‌شود.

«حمیدی» اضافه کرد: خانواده فرد اعدام شده ۲ روز قبل از این که رئیس قوه قضاییه نظر خود را درباره این فرد اعلام کند، با حجت‌الاسلام«لاریجانی» دیدار داشتند.

وی خاطر نشان کرد: آن چه مسلم است موکلم از رأفت اسلامی برخوردار می‌شود و دوباره اعدام نمی‌شود اما این که به چند سال حبس محکوم و از چند درجه عفو برخوردار خواهد شد، به نظر کمیسیون استانی و کشور بستگی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که نظر خانواده این فرد بر استفاده از عفو است، کارهای اولیه در این باره انجام و ادامه کار به بهبود وضعیت این فرد موکول شده است.

«حمیدی» گفت: موکلم ساعت ۲۰ چهارشنبه گذشته از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا(ع) این شهر منتقل شد و از هوشیاری کامل برخوردار است و به اطراف عکس‌العمل نشان می‌دهد، اما هنوز نمی‌تواند صحبت کند.

وی افزود: موکلم تا زمان بهبودی کامل ملاقات ممنوع است.

ثبت دیدگاه