• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد: جلوگیری از نصب دیش و ریسیور کارساز نیست / فیسبوک باید رفع فیلتر شود

  • 15 آبان 1392 - 0:04
وزیر فرهنگ و ارشاد: جلوگیری  از نصب دیش و ریسیور کارساز نیست / فیسبوک باید رفع فیلتر شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، جنتی اضافه کرد: باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

  با فیلترینگ نمی توان مانع دسترسی به اطلاعات آزاد شد

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: فیلترینگ و سایر راه‌های دیگر نمی‌تواند جلوی دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباط با دهکده جهانی را بگیرد.

جنتی با بیان اینکه ما چاره‌ای جز پرداختن به تولید محتوا نداریم گفت: ایجاد پارازیت و ممانعت از نصب دیش‌ها و رسیور‌ها در حوزه شبکه‌های تلویزیونی نمی‌تواند تاثیری در شرایط ما بگذارد، باید به سمت فعالیت‌های ایجابی برویم و با تولید بهتر و جذاب‌تر بتوانیم مانع سوق جامعه به سمت تلویزیون‌های بیگانه شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه رسانه‌های دیجیتال باید بتوانیم تولید محتوای غنی داشته باشیم تا از فرهنگ بومی و ملی خودمان حراست و پاسداری کنیم.

پی‌نوشت: امیدواریم که این سخنان بالاترین مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ماهواره، مورد توجه مسئولان شهرستان انار نیز قرار بگیرد.

 

ثبت دیدگاه