• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

علی مطهری: دختران میرحسین باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند

  • 16 آبان 1392 - 0:02
علی مطهری: دختران میرحسین باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «دختران آقای موسوی باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند، مسوولان مربوط هم یا تایید می‌کنند یا تکذیب. موضوع باید برای جامعه روشن شود. نمی‌شود که برای یک طرف ماجرا حتی سخن‌گفتن با رسانه‌ها ممنوع شود – مگر رسانه‌های فیلتر شده که مردم دسترسی ندارند و آن وقت برای طرف دیگر، همه تریبون‌ها مهیا باشد و مدام اظهارنظر کنند و مردم هم مجبور باشند همان حرف را قبول کنند.»

مطهری افزود: «ما درباره جزییات موضوع (ماجرای عید غدیر و درگیری بین ماموران و دختران میرحسین موسوی)، قضاوت نمی‌کنیم ولی وقتی آن‌ها شکایتی به قوه ‌قضاییه ارایه نکرده‌اند، دلیل بر این نیست که شکایتی ندارند، حالا ممکن است دلایلی داشته باشند. تا زمانی که به خانواده میرحسین اجازه سخن‌گفتن داده نشود، وضعیت مبهم خواهد بود. اگر لازم باشد و بخواهیم از جزییات قضیه مطلع شویم، با آنها دیدار هم خواهیم داشت.»

مطهری بنا دارد تا مساله به‌وجودآمده برای دختران میرحسین را با وزیر اطلاعات در میان بگذارد و در صورت لزوم طرح سوال صورت بگیرد. او می‌گوید: «اگر توضیحات جناب وزیر قانع‌کننده نباشد از ایشان سوال خواهیم کرد. اما نکته کلیدی اینکه در اینگونه مواقع، نظام و حکومت وظیفه دارند تا مساله را برای مردم توضیح دهند، باید مطلب برای افکار عمومی روشن شود. همچنین باید به طرف مقابل نیز اجازه حرف‌زدن داده شود.»

دیدار روز عید غدیر دختران میرحسین موسوی با پدر و مادرشان، حاشیه‌هایی به‌همراه داشت. برخی تصاویر روی شبکه‌های مجازی منتشر شد و برخی اخبار و مسایل درباره طرز برخورد نیروهای حفاظتی مطرح شد. علی مطهری نخستین نماینده‌ای بود که به این مساله معترض شد و اعلام کرد ماجرا را در قالب طرح سوال از وزیر اطلاعات پیگیری خواهد کرد. حالا در ادامه چند نماینده مجلس نیز همراه شده و نقدشان را در قالب تذکر مطرح کرده‌اند. روز گذشته اعضای هیات‌رییسه مجلس از تذکر پنج نماینده در همین زمینه خبر دادند. بر این اساس علاوه بر مطهری، مسعود پزشکیان، حسین فتاحی، ایرج حسن‌زاده و غلامرضا تاج‌گردون نمایندگان تهران، تبریز، نقده، گچساران و ارومیه به وزیر اطلاعات درخصوص عدم شفا‌ف‌سازی در مورد اتفاقات روز عید غدیر درخصوص دختران میرحسین موسوی تذکر دادند.

همزمان با عید غدیر خم فرصتی برای دختران میرحسین موسوی به وجود آمد تا به دیدار خانواده بروند، گویا پس از این دیدار مسایلی به وجود آمده که موجب دلخوری آنها شده است. نخست تصویری از دست مصدوم یکی از دختران میرحسین روی شبکه مجازی فیس‌بوک منتشر شد.

خبرگزاری‌های اصولگرا در این مساله دختران میرحسین را مقصر اعلام و تاکید داشتند که آنها در برخورد فیزیکی به‌وجودآمده با نیروهای حفاظت مقصر بوده‌اند و قصد خبرسازی داشته‌اند.

محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ در همین زمینه به «شرق» گفته بود که دختران میرحسین باید به نیروی انتظامی شکایت ببرند چراکه نیروهای حفاظت‌کننده مرتبط با نیروی انتظامی هستند. البته سردار احمدی‌مقدم، رییس پلیس کشور در همین زمینه گفته بود که این مساله در حوزه وزارت اطلاعات است و این نیرو می‌تواند به‌عنوان ضابط خاص، موضوع را با قوه‌قضاییه رسیدگی کند. او همچنین تصریح کرده بود که تاکنون شکایتی در این رابطه به نیروی انتظامی ارایه نشده. علاوه بر پیگیری‌های علی مطهری برای طرح سوال از وزیر اطلاعات، حالا چند نماینده دیگر در بهارستان نیز پیگیر مساله هستند و با ارایه تذکر انتقادشان به رفتارهای خارج از عرف با دختران میرحسین را به صحن علنی مجلس کشانده‌اند.

گفتنی است روز دوشنبه اولین دیدار میرحسین و رهنورد با دخترانشان پس از مسایل روز عید غدیر در جوی مناسب و با شرایط پیش از درگیری ملاقات کردند. در این دیدار‌ها، بازرسی مانند سایر بازرسی‌های پیش از عید انجام شد و غیر از ماموران مرد که همیشه حضور دارند، تنها یکی از ماموران خانم حضور داشته است.

ثبت دیدگاه