• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

شهرستان انار رتبه برتر زکات مستحبی در استان کرمان / ۳۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی در انار جمع‌آوری شد

  • 16 آبان 1392 - 0:06
شهرستان انار رتبه برتر زکات مستحبی در استان کرمان / ۳۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی در انار جمع‌آوری شد

وحید میرزایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: شهرستان انار در زمینه پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر استان کرمان را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وحید میرزایی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از خیران شهرستان انار که در پرداخت زکات مستحبی همکاری داشتند، اظهار داشت: شهرستان انار در بخش پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر استان کرمان را دارد که نشان از تدین مردم این منطقه است.

وی افزود: در شهرستان انار بیش از یک هزار اصله درخت پسته به امر زکات مستحبی اختصاص دارد و پلاک‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: کمک‌هایی که از محل پرداخت زکات جمع می‌شود، صرف هزینه افراد نیازمند و آسیب‌پذیرهمان منطقه در زمینه هزینه تحصیلی، کارهای فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان و جهیزیه نیازمندان می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: ۷۰ درصد هزینه‌هایی که به اقتصاد خانوار وی در بحث مسکن وارد می‌شود از زکات است.

وی ابراز داشت: پرداخت زکات در استان کرمان چند سالی است که رایج شده و رویکرد مردم در پرداخت زکات مستحبی بسیار خوب است و استان کرمان هم رتبه برتر را در بخش پرداخت زکات دارد.

در این مراسم زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال توسط تعدادی از خیران به عنوان زکات مستحبی به کمیته امداد انار اهدا‌ شد.

همچنین به گزارش به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، رضا امیر حسینی، مدیر کمیته امداد شهرستان انار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال زکات مستحبی در این شهرستان جمع آوری شده است.

ثبت دیدگاه