• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

نخستین نوزاد از جنین فریزری در ایران متولد شد

  • 25 آبان 1392 - 0:01
نخستین نوزاد از جنین فریزری در ایران متولد شد

وزارت بهداشت گزارش داد که اولین نوزاد حاصل از عمل فریز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان از مادری ۲۷ ساله چشم به جهان گشود.

 به گزارش ایرنا، مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: مادر این نوزاد با سابقه چهار ساله نازایی در مهر ۹۱ به این مرکز مراجعه می کند و پس از انجام معاینات و آزمایش های مختلف از ۱۹ تخمک گرفته شده از این زوج، ۱۱ واحد آن به جنین تبدیل شد که سه جنین به مادر منتقل و بقیه آن در مخزن ازت این مرکز نگهداری شد.

 وی تصریح کرد: با بارور نشدن مادر، سه جنین فریز شده پس از پنج ماه در اسفند ۹۱ با بازگرداندن به حالت طبیعی، به بدن مادر انتقال دادند که بارداری را در پی داشت.

 در ادامه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: حسنی یادآور شد که پس از ۹ ماه بارداری نوزاد دختر با سزارین سالم به دنیا آمد.

وی، با اشاره به امکان فریز جنین در مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال گذشته، افزود: پنج جنین دیگر از این زوج در این مرکز نگهداری می شود که مادر می تواند به مدت ۱۱ سال در هر زمان از جنین ها برای باروری استفاده و یا به زوجین نابارور اهدا کند.

 صدیقه سرفرازی مدیر مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اشاره به تاسیس این مرکز از سال ۸۵ اظهار داشت: این مرکز جهت درمان نازایی از روش های تلقیح اسپرم به داخل رحم (IUI)، لقاح آزمایشگاهی (IVF)، تزریق مستقیم اسپرم به داخل تخمک (ICSI)، انجماد اسپرم، تخمک و جنین استفاده می کند.

ثبت دیدگاه