• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آمادگی آیت الله هاشمی برای کمک به بهبود روابط با عربستان

  • 06 آذر 1392 - 0:01
آمادگی آیت الله هاشمی برای کمک به بهبود روابط با عربستان

 به گزارش فرارو، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران ابراز آمادگی کرده است برای بهبود روابط با عربستان تلاش کند.

هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با روزنامه فایننشال تایمز که در شماره امروز سه شنبه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) منتشر شده، گفت: «ملک عبدالله، پادشاه عربستان، او را برای شرکت در مراسم حج در ماه گذشته دعوت کرده بود.»

به گفته وی؛چنین سفری نیازمند زمینه چینی در داخل و رسیدن به تصمیم واحد رهبران ایران در مورد سیاست تنش زدایی و چگونگی تعامل با عربستان سعودی بر اساس سیاست “برد-برد” است.

به نوشته فایننشال تایمز، آقای هاشمی رفسنجانی که از افزایش تنش میان ایران و عربستان نگران است، عقیده دارد که باید به مقامات عربستان اطمینان داد که دوستی با ایران به نفع دو کشور و منطقه است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرده است که سرنوشت بشار اسد تنها باید توسط مردم سوریه تعیین شود. اگر مردم سوریه خواهان کنار رفتن آقای اسد باشند، ایران حق دخالت در این مورد برای خود قائل نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران همچنین در مورد اختلافات با غرب بر سر برنامه هسته ای کشورش گفت: «محدودیت های اعمال شده توسط قوانین بین المللی و معاهده منع گسترش سلاح های اتمی را می توانیم بپذیریم، اما هر چیزی بیش از آن، تحمیل تلقی خواهد شد.»

 به نوشته فایننشیال تایمز وی با اشاره به رد صلاحت در انتخابات ریاست جمهور گذشته گفت: “بدخواهان نگذاشتند در انتخابات شرکت کنم.”

ثبت دیدگاه