• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سردار رجبی: این راهش نیست که ماموران وارد خانه مردم شوند و دیش ماهواره را جمع کنند

  • 11 آذر 1392 - 0:04
سردار رجبی: این راهش نیست که ماموران وارد خانه مردم شوند و دیش ماهواره را جمع کنند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ورود مأموران به منازل و جمع‌آوری دیش‌های ماهواره را راهکار مناسبی برای مقابله با این پدیده ندانست و گفت: سپاه مخالف برخوردهای سلبی در حوزه اجتماعی است.

روزنامه ایران نوشت: سردار محمد حسن رجبی در گفت‌وگو با ایرنا، اقدامات فرهنگی را راهکار مناسبی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ماهواره، آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند که نباید اجازه داد به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد اما نباید به صورت سلبی نیز با این پدیده مقابله کرد. وی اظهار کرد: اینکه مأموران بسیج وارد منزل کسی برای جمع‌آوری دیش ماهواره شوند این راهش نیست بلکه باید روشنگری شود و ابتدا تذکر داده شود.

وی با اشاره به اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از مسئولیت‌های سپاه است، گفت: اقدامات سلبی در این حوزه را نمی‌پسندیم و معتقدیم این‌گونه اقدامات جواب نمی‌دهد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: باید طوری عمل کنیم که نبود دستگاه‌های گیرنده ماهواره در جامعه به خواست عموم مردم تبدیل شود و کسی از آن استفاده نکند. سردار رجبی با اشاره به اینکه نیازمند اقدامات فرهنگی در این راستا هستیم، افزود: باید خانواده‌ها نیز به آثار مخرب وجود ماهواره در منازل خود و آسیب‌هایی که می‌تواند فرزندان آنان را تهدید کند، توجه داشته باشند.

وی افزود: برای مقابله با این‌گونه آسیب‌ها تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در یک راستا و با برنامه حرکت کنند. وی از آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر مراکز فرهنگی خواست سهم خود را در این حوزه مشخص کنند و همراه هم برای مقابله با آسیب‌ها تلاش کنند. سردار رجبی افزود: در صورتی که همه دستگاه‌های حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند دیگر نیازی به حضور مأمور در منازل برای بردن دیش‌های ماهواره نیست.

ثبت دیدگاه