• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سیدعلی خمینی: منظور از حکومت اسلامی، دولت طالبانی نیست

  • 11 آذر 1392 - 0:05
سیدعلی خمینی: منظور از حکومت اسلامی، دولت طالبانی نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، نوه امام خمینی (س) در مراسم یادواره ۲۸ شهید شهرستان بابلسر  گفت: وقتی از مفهوم آزادی برای نسل جوان سخن به میان می‌آوریم باید اول بفهمیم که این آزادی یعنی چه و مرادمان ولنگاری و رهایی از هر قید و بند نیست و اگر از استقلال و حکومت اسلامی سخن می‌گوییم منظورمان نظام طالبانی نیست.

به گزارش سایت خبری تحلیلی امید، حجت‌الاسلام خمینی در بخشی از سخنانش گفت: “نباید برای انتقال آرمان‌های نظام تندزبانی کرد. تند زبانی و بیان تحکم‌آمیز آرمان‌ها هیچ تاثیری ندارد. اگر با جوان امروز با زبان تند سخن بگوییم نتیجه عکس می‌گیریم. پس تند‌زبانی مخل تحقق آرمان های نظام است. باید آرمان‌های نظام، امام و شهدا را فهمید، شناخت و با زبان آرام و نرم به نسل جوان منتقل کرد. اگر این دغدغه‌ها احساس شود باید ابتدا در محضر علما این آرمان‌ها را کسب کرد و پس از شناخت درست آن را به نسل جوان انتقال داد.”

وی تکرار بیش از حد و عدم ابتکار و نوآوری در بیان آرمان‌ها را از دیگر آسیب‌ها دانست و یادآور شد: اگر آرمان‌ها هر روز و هرشب به یک صورت تکراری برای مردم بازگو شود اثر خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل است که نظام و مقام معظم رهبری توجه به هنرمند متعهد را تاکید دارند، چرا که ساخت فیلم بدون هیچ جذابیت‌ تصویری‌، تاثیر خاصی بر نسل جوان ندارد و به همین دلیل باید دست به دامن هنرمندان متعهد شویم. خوشبختانه در دولت‌های قبلی فیلم‌ها، کتاب‌ها، و مستند‌های خیلی خوبی مجوز گرفته‌اند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: عمل نکردن مسئولان به سخنان‌شان از دیگر آسیب‌هایی است که باعث عدم تحقق آرمان‌های انقلاب می‌شود. اگر مردم احساس کنند مسئولان‌شان به دنبال تحقق عملی آرمان‌های انقلاب نیستند حرف و سخن آن‌ها را گوش نخواهند داد چرا که مردم باید واقعاً به صورت عینی و عملی ببینند که مسئولان به گفته‌های خود عمل می‌کنند. یعنی وقتی مسئولان از ساده زیستی حرف می‌زنند اما خودشان در عمل در بهترین شرایط و با بهترین امکانات لوکس زندگی می‌کنند دیگر حرف آن‌ها برای مردم باور‌پذیر نیست.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: اگر جوانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی اعتقاد عملی به سخنان امام‌(ره) پیدا نمی‌کردند آیا انقلاب اسلامی امروز به چنین جایگاهی می‌رسید؟ پس امام‌(س) با همراهی مردم انقلاب را به پیروزی رساندند.

ثبت دیدگاه