• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان که لقب شیر گرفت

  • 15 اردیبهشت 1399 - 16:10
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان که لقب شیر گرفت

هانیه فرهادی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد: بازیکنان تیم ملی و باشگاهی و حتی مربیانم  هم به‌جای اینکه من را هانیه صدا کنند می‌گویند شیر، البته کارم سخت است زیرا باید همیشه درون سنگر تیم‌ها آماده‌باشم تا این لقب حفظ شود.

این سنگربان تیم ملی و باشگاه صنعت فجر شیراز استان فارس  که ۱۹ سال سن دارد، ورزش را از ۱۱ سالگی با رشته هندبال آغاز کرد و به تیم ملی نوجوانان هندبال هم دعوت شد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: تا ۱۴ سالگی در رشته هندبال بازی کردم و به دلیل فیزیک مناسب و با قد ۱۷۳ سانتی‌متری، زینب بذرافکن دروازه بان شیرازی تیم ملی هندبال بانوان تشویقم کرد که درون دروازه قرار گیرم.

 پیراهن شماره ۱۸  هندبال

فرهادی اظهار کرد: با تیم هندبال فارس سه بار در رده نوجوانان و جوانان قهرمان ایران و استان شدیم، زینب بذرافکن کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران برایم زحمات زیادی کشید و خیلی هم تشویقم کرد و پیراهن شماره ۱۸ خودش را به من داد و گفت برای اینکه همیشه به یادم باشی. تا زمانی که بازی می‌کنم پیراهن شماره ۱۸ را به تن خواهم کرد تا فراموش نکنم چه کسی الفبای دروازه‌بانی را به من یاد داد زیرا مدیون او هستم که به تیم ملی فوتسال هم رسیدم.

این بازیکن ملی‌پوش در پاسخ به این پرسش که چرا هندبال را رها کردی و به فوتبال پیوستی، گفت: شرایط  هندبال بانوان خوب نبود و حمایت چندانی نمی‌شدیم  ازاین‌رو تصمیم گرفتم به فوتسال بروم و کارم را با این  رشته  در سن ۱۴ سالگی و از مدرسه فوتسال آغاز کردم.

فریاد شادمانه از مدرسه تا خانه  

فرهادی افزود: درحالی‌که ۱۵ سال داشتم  به تیم ملی فوتسال نوجوانان دعوت شدم، پدرم که خبر دعوت شدن من را از رادیو شنیده بود به در مدرسه آمد و گفت به تیم ملی  دعوت شدی، باور نمی‌کردم برای همین از فرط خوشحالی فریاد زدم و این شادی تا رسیدن به منزل ادامه پیدا کرد زیرا برایم سرفصل جدیدی در رشته موردعلاقه‌ام بود.

او اضافه کرد: طی یک سالی که فوتسال را شروع کردم خیلی سختی کشیدم اما هیچ‌گاه ناامید نشدم و تنها کاری که انجام می‌دادم این بود که تمریناتم را بیشتر کردم و به دنبال اهدافی که در سر داشتم به آن دست‌یافتم زیرا آرزوی هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی است که به‌سختی به دست می‌آید.

فرهادی گفت : پس‌ازاینکه به تیم ملی دعوت شدم در همان سال با تیم دانشگاه آزاد گناوه و پارس جم جنوبی بوشهر بازی کردم  و سپس به دعوت ستاره زارع که مربی تیم صنعت فجر شیراز بود به این تیم پیوستم تادر لیگ برتر بازی کنم و جوان‌ترین بازیکن در لیگ برتر کشور بودم.

لذت بالا بردن جام قهرمانی

وی افزود: در سال ۹۸ به تیم به همراه تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در رقابت‌های منطقه‌ای آسیای میانه بانام کافا که در کشور تاجیکستان برگزار شد، شرکت کردم که برای نخستین بار جام قهرمانی را آن‌هم با تیم ملی بالای سر بردم که خیلی لذت داشت و باید بگویم بهترین خاطره است چراکه هم خودمان و هم مردم ایران شاد شدند.

فرهادی گفت: در این رقابت‌ها ابتدا برابر تیم‌های ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان بااقتدار به پیروزی دست‌یافتیم و سپس هم در دیدار نهایی با نتیجه ۲ بر صفر تیم قرقیزستان را شکست دادیم و به مقام شیرین قهرمانی دست‌یافتیم و هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد.

تیم‌های شیرازی می‌توانند در لیگ برتر قهرمان شوند اما

وی اضافه کرد: درصورتی‌که بازیکنانی که به دلیل عدم‌حمایت و مشکلات مالی این استان را ترک کردند، موردحمایت قرار گیرند و به شهرشان بازگردند  تیم‌های پارس آرا و صنعت فجر شیراز در لیگ برتر می‌توانند مدعی و حتی قهرمان شوند.

این بازیکن  ملی‌پوش ادامه داد : هم‌اینک بهترین بازیکنان فارس در تیم‌های نامی نو و ذوب‌آهن اصفهان و سایپا تهران که از تیم‌های مدعی هستند و خوب هم سرمایه‌گذاری کردند، به‌صورت ثابت بازی می‌کنند و بازیکنان تأثیرگذار تیمشان هستند.

فرهادی بیان کرد: برای اینکه  چرخه خروج بازیکنان از فارس از کار بیفتد راهی نیست جز آنکه مسئولان استان و هیات فوتبال از بازیکنان حمایت کنند و به‌جای اینکه به تیم‌های آقایان برسند نیم‌نگاهی هم به بانوان ورزشکار استان داشته باشند زیرا آن‌ها هم از راه فوتبال و فوتسال امرارمعاش می‌کنند و باید حق‌وحقوقشان تأمین شود تا مجبور نشوند خانه و کاشانه خود را ترک گویند.

قرارداد سفید امضا کردم

 او ادامه داد: به دلیل تعصبی که به تیم شهرم داشتم و باوجوداینکه ملی‌پوش هم بودم، پیشنهادهای خوبی از سایر استان‌ها داشتم اما من شهرم شیراز را دوست داشتم برای همین هم قرارداد چهارساله سفید امضا کردم و هیچ‌وجهی هم نگرفتم.

آرزویم برابری  حقوق مردان و زنان در ورزش است

او با شاره به اینکه تنها آرزویم این است که مردان و زنان در ورزش کشور حقوقی برابر داشته باشند، افزود : اگر این اتفاق رخ دهد آن‌وقت اطمینان داشته باشید که هیچ ورزشکاری به خود اجازه نمی‌دهد که برود برای پرچم کشور دیگری بازی کند زیرا که می‌بیند در کشورش حقوقی برابر با مردان دارد.

آرژانتین فقط برای آقایان   

فرهادی در مورد بازی‌های المپیک نوجوانان و جوانان که در کشور آرژانتین در سال ۲۰۱۸ برگزار شد گفت: درحالی‌که به مدت یک سال سخت تمرین کرده بودیم  فدراسیون فوتبال تنها تیم آقایان را به این کشور اعزام کرد که برای این تصمیم تمام بازیکنان سرخورده شدند.

وی اضافه کرد:بااینکه در مسابقات المپیک نوجوانان با قرعه آسانی روبه شده بودیم  و شانس صددرصدی صعود داشتیم اما تصمیم فدراسیون عملی شد و جالب اینکه تیم آقایان حتی از  دور مقدماتی هم نتوانست صعود کند و از دور مسابقات حذف شد.

 این بازیکن ملی‌پوش از خاطرات خوب و بد هم‌سخن به میان آورد و بیان کرد: ورزش پر از خاطرات خوب و بد است که  هرکدام می‌تواند جالب باشد، خاطره بد همان شرکت نکردن در مسابقات المپیک جوانان است که یک سال سختی کشیدم و بهترین خاطراتم هم  کار کردن با نیلوفر اردلان سرمربی تیم ملی است زیرا او هم ازنظر اخلاقی و هم ازنظر فنی از بهترین‌هاست و از هر لحاظ برای شاگردان خود تکیه‌گاه محکمی است.

وی گفت: پست دروازه‌بانی را برای این انتخاب کردم که همیشه دوست داشتم در ورزش‌کارهای سختی را انجام دهم و برای اینکه بتوانم در این پُست پیشرفت کنم الگویم را  علیرضا بیرانوند در فوتبال و علیرضا صمیمی در فوتسال انتخاب کردم و در حال حاضر هم بهترین دروازه‌بان‌های ایران و حتی آسیا هستند.

تمرین در خانه زیر نظر مربیان تیم ملی

فرهادی گفت : به دلیل شیوع بیماری کرونا تمرینات تیم ملی را از  طریق شبکه‌های مجازی زیر نظر مربیان تیم ملی انجام می‌دهم تا ازنظر بدنی دچار افت نشوم، مجبور هم هستیم در خانه بمانیم تا شر این ویروس بسیار بد کنده شود چراکه قرار بود در مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا شرکت کنیم که به تعویق افتاد.

وی اضافه کرد: از مردم همچنان می‌خواهیم درصورتی‌که کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و این تنها راه مبارزه با این بیماری مهلک است ضمن اینکه رعایت فاصله اجتماعی و بهداشتی هم بسیار اثرگذار است و باید رعایت کنیم تا این دشمن خطرناک به خانه‌هایمان نیاید.

این بازیکن ملی‌پوش که دانشجوی رشته تربیت‌بدنی است از پدر به‌عنوان مشوق اصلی یاد و از تمام مربیانش چه در تیم ملی و چه در باشگاه صنعت فجر تشکر کرد.

ثبت دیدگاه