• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

فراز و فرود فوتبال مرودشت فارس از سطح اول کشور تا زیر گروه دسته سوم

  • 13 دی 1399 - 15:21
فراز و فرود فوتبال مرودشت فارس از سطح اول کشور تا زیر گروه دسته سوم

شهرستان مرودشت فارس با تیم خلیج ،روزگاری در سطح اول فوتبال ایران مطرح بود؛ دیگر نامی از این تیم باقی نیست اما فوتبالدوستان این دیار قصد دارند با انسجام جدید در تیمی به نام تخت‌جمشید(استوک) این رشته ورزشی را در این شهرستان احیا کنند.

به نظر می رسد دست اندرکاران تیم تخت جمشید (استوک ) مرودشت عزم خود را جزم کرده اند تا از زیر گروه دسته سوم دوباره به سطح اول فوتبال باز گردند امری که برای این شهر فوتبال خیز ،طبیعی به نظر می رسد تا شاهد شکوفایی استعدادهایی همچون برادران استواری و …باشیم.

هر چند زیر ساخت ها برای تیمداری و آن هم به صورت بخش خصوصی در ایران که فوتبالش ۱۹ سال است اصطلاحا حرفه ای شده، مناسب نیست وکار را سخت کرده است برای همین است که سرمایه گذاران عاشق این رشته پرطرفدار، دیگر سراغ تیمداری نمی روند و  از عدم حمایت دلخور هستند مانند محمدحسین شجاعی که تیم خلیج مرودشت را مطرح  کرد و هم اینک در خانه نشسته است.

نام های ماندگار 

به این نام ها توجه کنید: از  شهید خان میزرا ، جان میرزا ، عبدالله ، رمضان ، علی میرزا ، رضا و حسن  استواری گرفته تا بهرام شفیعی، محمد حسین شجاعی ، داوود سلیمانپور، ایرج هژبر افکن ، اشکبوس قهرمانی، حیات منش، کاووس اسفندیاری ، رضا نجات، عبدالله آسیایی و  نادر ملک حسینی که در سطح اول فوتبال کشور و فارس مطرح بودند که دیگر نامی از آنها در عرصه فوتبال نیست.

به نظر می رسد کارخانه بازیکن سازی در این شهرستان پرجمعیت که از نظر اقتصادی هم وضعیتش خوب است از کار افتاده و شاید تیم تخت جمشید تلنگری باشد برای شکوفایی دوباره فوتبالیست های این شهر که هم سرعتی و هم قدرتی بودند.

هرچند در سال ۹۸ حمیدرضا استواری فرزند علی میزرا پس از چندین سال رکود در فوتبال مرودشت به تیم ملی جوانان دعوت شد اما این هم یک جرقه بود زیرا همانگونه که اشاره شد  سالهاست چرخ  کارخانه بازیکن سازی در این شهر نمی چرخد.

تیم پیام مخابرات مرودشت 

دیدار نماینده سازمان لیگ فوتبال ایران از ورزشگاه های مرودشت

سه شنبه نهم دی ماه  ۹۹ نماینده سازمان لیگ فوتبال ایران از ورزشگاه جهان پهلوان تختی و شهدای مرودشت در  این شهر دیدن کرد تا پس از رفع نواقص مجوز بازی برای تیم تخت جمشید این شهر صادر شود.

با توجه به اینکه قرار است رقابت های فصل جدید زیر گروه دسته سوم از چهاردهم دی ماه ۹۹ آغاز شود به نظر می رسد باید مسئولان اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال این شهر تلاش خود را مضاعف و نسبت به رفع نواقص سریعا اقدام کنند تا بهانه برای عدم برگزاری این رقابت ها  در این شهر فوتبال خیز و جود نداشته باشد. 

انتظار از استاندار فارس، فوتبالیست نه چندان دور مرودشت

اما تنی چند از پیشکسوتان فوتبال شهرستان مرودشت در تماس با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فوتبال این شهر حال و روز خوبی ندارد از عنایت الله رحیمی استاندار فارس فوتبالیست سال های نه چندان دور تیم های پیام و اتحاد مرودشت خواستند همانگونه که خود زمانی در این شهر فوتبال بازی می کرد از تیم تخت جمشید این شهر که تنها نامی از آن باقی مانده و از تیم های قدیمی است و همچین فراهم آوردن زیر ساخت ها و مقدمات یک تیم در دسته دوم حمایت کند.

آنها بر این بارور هستند که روزگاری تیم های فارس و کشور از نام مرودشت به دلیل بازی های حرفه ای وحشت داشتند اما هم اینک که فوتبال در این دیار به خواب رفته است، شرایط دگرگون شده و تیم های فارس خوشحال می شوند ا تیم های مرودشت بازی دارند. 

 هر چند پیشکسوتان این شهرستان انتظار دارند تا یک تیم در دسته دوم راه اندازی شود و قرار ملاقات هم  با استاندار فارس گذاشتند اما هنوز این امر به دلیل شیوع کرونا میسر نشده است .

کجایند تیم های نام آشنای این شهرستان؟/ نگرانی برای سرنوشت تیم تخت جمشید

زمانی که فوتبال در شهرستان مرودشت رونق داشت و حال و روز مردان علاقه مند به فوتبال خوب بود تیم هایی همچون خلیج ، پاس شاهین ، ولیعصر، استقلال ، پیام، پرسپولیس ، سیدان ، تینا ، سایپا ؛ برق ، اتحاد و  آزمایش  فعالیت داشتند اما این تیم ها که بیشتر به صورت خصوصی  اداره می شد همه رها کردند و رفتند و به فکر زندگی خود افتادند، زیرا هیچ حمایتی صورت نگرفت.

حال این پرسش از سوی پیشکسوتان مرودشت مطرح شده که نکند تیم تخت جمشید  هم به سرنوشت تیم هایی که حتی نامی از آنها هم باقی نیست ، دچار شود؟

تیم خلیج مرودشت سال ۵۲ تاسیس شد و از سال ۶۹ تا ۷۵ در لیگ کشور حضور داشت.

کلنگ ورزشگاه پنج هزار نفری مرودشت چه زمان به زمین خواهد خورد؟

ورزشگاه پنج هزار نفری در شهرستان مرودشت ساخته می شود 

حدود پنج ماه پیش بود که در دیدار رحیمی استاندار فارس با وزیر ورزش و جوانان مصوب شد یک ورزشگاه پنج هزار نفری در شهرستان مرودشت احداث شود اما هنوز کلنگ این ورزشگاه به زمین زده نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این باره به ایرنا گفت: با توجه به اینکه مرودشت دومین شهر پر جمعیت استان است و استعدادهای خوبی در زمینه فوتبال دارد و همچنین نزدیکی آن به  شیراز،مصوب شده  که یک ورزشگاه پنج هزار نفری در شهرستان مرودشت احداث شود.

عباس حاجی زاده افزود: نزدیکی این شهرستان به مرکز استان موجب می شود که بسیاری از مسابقات لیگ های مختلف فوتبال  را در این شهر برگزار کرد برای همین ضرورت دارد که ورزشگاه حداقل پنج هزار نفره در مرودشت احداث شود.

وی اضافه کرد: کار مطالعاتی آن شروع شده احتمالا در دهه فجر عملیات اجرایی آن توسط شرکت توسعه وزارت ورزش آغاز شود.

احداث این ورزشگاه پیشکسوتان این شهرستان در تماس با خبرنگار ایرنا از ساخت این ورزشگاه استقبال کردند اما خواستار شدند که در جانمایی این ورزشگاه دقت شود و در نزدیکی این شهرستان و حتی داخل شهر ساخته شود.

مرحله نخست رقابت های فصل جدید لیگ دسته سه فوتبال کشور قرار است از چهاردهم دی ماه ۹۹ با شرکت ۶۵ تیم در پنج گروه آغاز شود.

تیم های شهید باقری گویم و عقاب شیراز به همراه تیم تخت جمشید مرودشت سه نماینده استان فارس درمرحله نخست لیگ دسته سوم هستند.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز  است.

ثبت دیدگاه