• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

توان تبدیل به یکی از قطب‌های فوتبال فارس را داریم

  • 07 بهمن 1399 - 13:07
توان تبدیل به یکی از قطب‌های فوتبال فارس را داریم

مالک باشگاه ورزشی ایمان سبز شیراز با تاکید براینکه ماندگاری در عرصه فوتبال، یک اصل برای این تیم است، مدعی شد که تیم ایمان‌سبز توان و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فوتبال استان فارس و شهر شیراز را دارد.

مالک باشگاه ورزشی ایمان سبز شیراز با تاکید براینکه ماندگاری در عرصه فوتبال، یک اصل برای این تیم است، مدعی شد که تیم ایمان‌سبز توان و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فوتبال استان فارس و شهر شیراز را دارد.

غلامی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص پیشینه شکل‌گیری تیم ایمان سبز، گفت: سال ۹۵ با برگزاری جام محلات شیراز که با شرکت ۳۴ تیم برگزار شد، تیم محله مهدی‌آباد ظرفیت و پتانسیل خوبی را نشان داد و به قهرمانی رسید.

او با یادآوری اینکه بازی‌های آن دوره در زمین خاکی برگزار شد، گفت: جایزه تیم قهرمان، حضور در رقابت‌های لیگ یک فوتبال شیراز بود و این تیم محله‌ای توانست با طی کردن پله‌های ترقی به سوپر لیگ استان فارس راه یابد.

غلامی، رشد آن تیم را تقویت کننده انگیزه برای حمایت از جوانان مستعد فوتبال دانست و گفت: در گام بعدی با تلاش آقایان مهدوی و جمال‌زاده، تیم‌های پایه را تشکیل داده و فعالیت را به رده‌های جوانان و امید و بزرگسال توسعه دادیم.

وی ادامه داد: این تیم می‌تواند به یکی از قطب های فوتبال فارس و حتی جنوب کشور تبدیل شود، اما لازمه آن برنامه ریزی، سخت کوشی، سخت گیری و البته جاه طلبی است؛ هرچند هدف بلند مدت ما ماندگاری ایمان سبز در عرصه ورزش تعریف شده و آرزویمان حضور در لیگ برتر فوتبال کشور است.

غلامی با اشاره به اینکه شیراز باید حداقل یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد و این شایستگی در بازیکنان، مربیان و داوران این شهر تبلور دارد، گفت: زمینه سازی برای شناسایی استعدادها و فراهم کردن بستر رشد و پیشرفت آنان و در نتیجه رشد ورزش فوتبال برای علاقه مندان به بازی، مربیگری، داوری و …. یکی از اهداف ما بوده است.

مالک باشگاه ایمان سبز شیراز با بیان اینکه فوتبال فقط ورزش نیست و جاذبه های زیادی دارد، گفت: با درنظر گرفتن جنبه های مختلف و تاثیر گذار فوتبال، این رشته را برای رشد جوانان ورزشکار، طرفداران، مخاطبان و همه علاقه‌مندان انتخاب کرده‌ایم، در ابتدای حضور ما در ورزش با پایشی که داشتیم متوجه شدیم ان بخش از شیراز استعدادهای فراوانی در این رشته دارد؛ جایی که تماشاگران و طرفداران زیادی هم حضور داشتند.

او باشگاه ایمان سبز را تیمی متعلق به اهالی شیراز و فارس به خصوص اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار دانست و گفت: همه کسانیکه خود را شایسته حضور در عرصه رقابت‌های ورزشی رشته فوتبال می‌دانند امکان آزمودن شانس خود برای بازی در تیم ایمان سبز را دارند.

غلامی با تاکید براینکه مخالف دریافت هزینه از بازیکنان سطوح پایه در رشته فوتبال است، گفت: این موضوع یک قانون در سطح باشگاه ایمان سبز جاری شده و تا همیشه نیز ادامه خواهد داشت، ورزش برای رشد و توسعه نیاز به شایسته سالاری دارد، افراد شایسته در تیم ما همیشه جایگاهی برای رسیدن به آرزوهایشان خواهند داشت و از هیچ کس برای ورود به باشگاه ایمان سبز پول دریافت نمی‌شود.

مالک باشگاه ایمان سبز شیراز گفت: هم اکنون حتی در سطح تیمهای پایه، بازیکنانی هستند که هزینه‌هایی را هم دریافت می‌کنند؛ زیرا ما درآمدزایی برای باشگاه را به شکل اصولی و حرفه‌ای و از راه‌های درست و قانونی موجود، طراحی کرده و دنبال می‌کنیم.

غلامی با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در رشته فوتبال و خصوصی سازی آن، گفت: هر عرصه‌ای مشکلاتی دارد که برای رشد آن باید مشکلات را به جان خرید؛ به حتم خصوصی سازی واقعی در فوتبال، زمینه‌ساز ایجاد مسیرهای قانونی درآمدزایی هم خواهد شد، این باید به عنوان یک چالش مد نظر همه خصوصا مجلس باشد تا بستر خصوصی‌سازی ورزش حرفه‌ای در رشته فوتبال را بیش از پیش فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، باشگاه ایمان سبز چند سالی است کار را به شکلی حرفه‌ای در رشته فوتبال و با سرمایه‌گذاری در بخش پایه، آغاز کرده و امسال دورخیزی برای حضور در لیگ‌های کشوری برداشته است؛ این باشگاه در فصل جاری فوتبال کشور، تیم‌های امید و جوانان و در لیگ دسته سوم کشور، تیم بزرگسال خود را راهی میدان کرده و حضوری پررنگ در این رقابتها را رقم زده است.

ثبت دیدگاه