• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

توجه جدی به ظرفیت شهرستان‌ها در حوزه ورزش

  • 16 بهمن 1399 - 15:39
توجه جدی به ظرفیت شهرستان‌ها در حوزه ورزش

اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی فارس در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان این استان ظرفیت شهرستان‌ها را برای کسب عناوین قهرمانی تبیین و بر لزوم توجه جدی به این ظرفیت‌ها تاکید کردند.

نایب ‌رئیس شورای اسلامی فارس و نماینده شهرستان لامرد در این شورا ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه ورزش و جوانان بر ضرورت حضور در شهرستان‌ها و بررسی مشکلات از نزدیک تاکید کرد و التزام به این مهم را نشان از عزم جدی اداره کل ورزش و جوانان در تامین خواسته‌های شهروندان دانست.

وهب نورایی نگاه یکپارچه به استان و توجه به مناطق کمتربرخوردار را اقدامی ضروری ارزیابی و اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت موجود در شوراهای فارس، می‌توان مناطق محروم را شناسایی کرد تا در توزیع اعتبارات، عدالت ورزشی رعایت شود؛ همچنین اصلاح قوانین برای استخدام قهرمانان ملی و تشویق خیرین به سرمایه‌گذاری با مشارکت مجلس شورای اسلامی ضروری است.

جعفر راستگو، عضو هیئت رئیسه شورای فارس و نماینده شهرستان اوز نیز در این نشست بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر نیکوکاران در حوزه ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: این همکاری‌ها به همراهی دولت نیز بستگی دارد؛ چراکه دولت می‌تواند با تکمیل پروژه‌های ورزشی و استخدام نیروهای بومی در این مجموعه‌ها خیران را تشویق کند.

مرتضی زارع درنیانی، رئیس کارگروه نظارت شورای اسلامی فارس و نماینده شهرستان خرامه در این شورا نیز موضوع استخدام قهرمانان ورزشی و اجرای قانون استخدام مدال‌آوران جهانی را باعنوان یکی از مطالبات اصلی باهدف انگیزه‌بخشی به ورزشکاران یادآور شد.

نورمحمد عابدی، عضو هیئت رئیسه و نماینده شهرستان سرچهان در این شورا نیز با اشاره به ایجاد شهرستان‌های جدید، خواستار استقرار اداره ورزش و جوانان برای آن شهرستان‌ها و همچنین توجه به بازی‌های بومی، محلی، روستایی و عشایری شد.

حسین جعفری، دبیر کارگروه تلفیق شورای اسلامی استان فارس و نماینده شهرستان زرقان، نقش شوراها را در کمک به ورزش و استفاده از ظرفیت جوانان اساسی تلقی کرد و بیان داشت: مجمع جوانان با برگزاری نشست‌ها و جلسات با شورای استان می‌تواند از ظرفیت این نهاد برای اصلاح و بازنگری در برخی قوانین بهره گیرد.

برای حمایت از اشتغال قهرمانان ورزشی با محدودیت قانونی مواجهیم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری‌های شورای استان با این مجموعه، عنوان کرد: متاسفانه درخصوص حمایت از اشتغال قهرمانان ورزشی با محدودیت قانونی مواجهیم.

عباس حاجی‌زاده از اعضای شورای فارس درخواست کرد که با تهیه طرحی در این باره و ارسال و پیگیری آن در شورای عالی و مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی، اصلاح یا تصویب قوانین و رفع محدودیت‌ها  انحام شود.

او با اشاره به اینکه شوراها در شناسایی مناطق کمتربرخوردار نقشی اساسی دارند، گفت: شورای فارس با تعامل با معاونت امور جوانان می‌تواند زمینه ارتباط متقابل دو نهاد را برای توسعه طرح‌های حوزه جوانان فراهم سازد.

حاجی‌زاده رویکرد اداره کل ورزش و جوانان را در اجرای پروژه‌های ورزشی، به انجام رساندن آن‌ها از طریق مناقصه و مزایده عمومی دانست.

او همچنین اظهار کرد: مشکلاتی قانونی درباره ایجاد ادارات در شهرستان‌های جدید وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با هم‌افزایی شورای استان با وزارت ورزش و جوانان رفع کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به نقش بی‌بدیل نیکوکاران در زمینه احداث تاسیسات و امکانات ورزشی برای جوانان، از تلاش‌ شوراها برای جلب توجه خیران قدردانی کرد.

ثبت دیدگاه