• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

کشتی گیر شیرازی سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را به دست آورد

  • 21 فروردین 1400 - 17:07
کشتی گیر شیرازی سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را به دست آورد

محمد رضا گرایی کشتی گیر جوان شیرازی با رسیدن به مرحله نهایی وزن ۶۷ کیلو گرم  رقابت های کشتی فرنگی گزینشی قاره آسیا که در شهر آلماتی کشور قزاقستان در حال برگزاری است، سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را به دست آورد.

به گزارش ایرنا ، گرایی روز جمعه بیستم فروردین ماه در دور نخست این پیکارها در کمتر از یک دقیقه با نتیجه هشت بر صفر، شروز اورچیلوف از تاجیکستان را شکست داد به مرحله بعد صعود کرد.

این کشتی گیر شیرازی در مرحله دوم با برتری هشت بر صفر مقابل احمد داحشان از اردن راهی مرحله نیمه نهایی شد.

گرایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آشو دارنده مدال برنز آسیا از کشور هند رفت و با نتیجه ۹ بر صفر حریف خود را مغلوب و با اقتدار و بدون دادن امتیاز به حریفانش راهی فینال شد تا چهارمین سهمیه در کشتی فرنگی  المپیک ۲۰۲۱ را از آن خود خود کند.

حریف محدرضا گرایی در دیدار فینال  ۶۷ کیلوگرم، هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی است و در صورتکی گرایی بتواند این کشتی گیر  کره ای را در فینال از پیش رو بردارد با گرفتن نشان طلا راهی المپیک می شود ، نشان نقره گرایی قطعی است.

پیشتر نیز  در کشتی فرنگی علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند.

محمدعلی گرایی برادر بزرگتر محمدرضا در سال ۲۰۱۹ در پیکارهای انتخابی جهان با گرفتن مدال برنز، سهمیه وزن ۷۷ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۱ را کسب کرد.

 حضور ۲ برادر شیرازی برای نخستین بار در کشتی فرنگی المپیک 

با گرفتن سهمیه توسط محمدرضا گرایی در پیکارهای انتخابی سهمیه المپیک، آنها تنها برادران کشتی گیری هستند که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی  ایران در المپیک شرکت می کنند و یک رکورد از خود به جای گذاشتند.

پیشتر نیز برادران خادم ( رسول و امیر رضا) در کشتی آزاد المیپک ۱۹۹۶ اتلاتنا و ۱۹۹۲ بارسلونا شرکت داشتند اما در کشتی فرنگی برای نخستین بار است که این ۲ برادر شیرازی در المپیک ۲۰۲۱ تو کیو شرکت می کنند .

امید نوروزی تنها کشتی گیر شیرازی است که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی نشان طلا گرفت.

محمدعلی گرایی تاکنون مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  و چندین نشان نقره و برنز مسابقات کشتی آسیا، جهان و بین المللی در کارنامه دارد.

همچنین محمدرضا گرایی هم مدال طلای امیدهای جهان و برنز بازیهای آسیایی را گرفته است.

رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک ۲۰۲۱توکیو در قاره آسیا بیستم لغایت بیست و دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر الماتی کشور قزاقستان برگزار می شود و تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد کشورمان برای کسب ۶ سهمیه باقی مانده در این پیکارهای مهم حضور دارد.

ثبت دیدگاه