• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

کشتی‌گیر شیرازی نایب قهرمان آسیا شد

  • 25 فروردین 1400 - 15:00
کشتی‌گیر شیرازی نایب قهرمان آسیا شد

میثم دلخانی کشتی‌گیر شیرازی در سی و یکمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که در قزاقستان درحال برگزاری است اسیر فن کمر کشتی‌گیر میزبان شد و به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

دلخانی سه شنبه بیست و چهارم فروردین ماه  ۱۴۰۰ برای رسیدن به فینال راه سختی را طی کرد، ابتدا در دور نخست با نتیجه پنج بر صفر اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در دور دوم هم  با نتیجه ۹ بر هفت المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این کشتی گیر شیرازی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه هشت بر پنج  مقابل هان جائه چانگ از کره جنوبی به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت.

اسیر فن کمر

دلخانی در فینال مقابل سلطان آسیتولی از قزاقستان  کشتی را خوب شروع کرد و سه امتیاز پیش افتاد اما در ادامه اسیر فن کمر حریف خود که در این فن تبحر خاصی دارد شد و چهار امتیاز به حریف داد.

در وقت دوم کشتی، دلخانی اشتیاق زیادی داشت تا برنده کشتی شود و کارش را با حمله آغاز کرد و در حالی که کشتی گیر قزاقستانی می رفت که اخطار بگیرد و سر و گردن او در اختیاز کشتی گیر شیرازی  بود اما دو باره اسیر فن کمر سلطان اسیتولی شد و چهار امتیاز دیگر را از دست داد.

در نهایت این کشتی با نتیجه هشت بر سه به سود کشتی گیر قزاقستان پایان یافت و دلخانی نشان طلا را با نقره عوض کرد.

این کشتی گیر شیرازی در دوره قبلی کشتی فرنگی ۲۰۲۰ آسیا که در دهلی نو برگزار شد و برای نخستین بار در رده بزرگسالان کشتی می گرفت به نشان برنز دست یافته بود اما در سال ۲۰۲۱ نشان نقره گرفت تا نشان دهد که در وزن ۶۳ کیلو گرم بسیار موفق بوده هر چند که می توانست مدال طلا هم کسب کند که اینگونه نشد.

میثم دلخانی تا کنون مدال طلای امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵) و مدال برنز نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۳  و مدال برنز ۲۰۲۰ بزرگسالان در دهلی نو را در کارنامه دارد هم اینک نشان نقره آسیا در سال ۲۰۲۱   قزاقستان به کارنامه این کشتی‌گیر جوان اضافه شد.

ثبت دیدگاه