• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

فارس پس از سه سال در تیم ملی نوجوانان والیبال بازیکن دارد

  • 02 شهریور 1400 - 18:22
فارس پس از سه سال در تیم ملی نوجوانان والیبال بازیکن دارد

با انتخاب یوسف کاظمی در تیم ملی والیبال نوجوانان ایران، استان فارس پس از  سه سال صاحب یک بازیکن ملی پوش شد تا قدر استعدادهای این استان به ویژه درپایه هابهتردانسته شود.

والیبال فارس هم اینک به صورت سرپرستی اداره می شود و کارشناسان والیبال فارس معتقدند باید هر چه زودتر تکلیف مجمع انتخابی رییس هیات مشخص شود تا شخصی که اهل فن و از جنس این رشته باشد بر سر کار بیاید زیرا برای والیبال فارس که روزگاری در تمام رده ها بازیکن در تیم ملی داشت، فرصت سوزی کافی است.

آنان بر این باور هستند یکی از علت هایی که این استان بازیکن در سطح  تیم ملی بزرگسالان ندارد ، همانا نداشتن تیمی در لیگ برتر  به مدت هفت سال است.

پارس مهر آخرین تیمی از استان فارس است که در سال ۹۳ در لیگ برتر کشور شرکت داشت و هفت سال است در سطح اول والیبال کشور تیم ندارد. 

کارشناسان می‌گویند: زمانی که فارس در لیگ برتر تیم نداشته باشد،هیچ گاه استعدادهای بیشمار این استان دیده نمی شود زیرا مربیان تیم ملی برای انتخاب بازیکنان تنها رقابت‌ های لیگ برتر را نگاه می کنند، نه رقابت های دسته یک و یا زیر گروه را.

هر چند فارس یک تیم به نام تخت جمشید مرودشت در دسته یک کشور و در گروه A حضور دارد اما باید این تیم حمایت و تقویت شود تا به لیگ برترصعود کند تا والیبالیست های فارس بیشتر دیده شوند، آنگاه به جای یوسف کاظمی چندین بازیکن از فارس پر استعداد به تیم های مختلف ملی به ویژه بزرگسالان دعوت می شدند.    

 طرح آمایش سرزمین 

در طرح آمایش سر زمین شهرستان های والیبال خیز فارس همچون مرودشت، کازرون، شیراز ، آباده، اقلید،ممسنی و … بهترین استعدادها در این رشته المپیکی دارند  و این امیدواری وجود دارد با انتخاب یک فرد متخصص در راس والیبال فارس شاهد اوج گیری دوباره این رشته المپیکی باشیم.

نگاه تخصصی و حرفه ای به والیبال فارس

محمد حسین نجاتی و بهروز فدایی از مرودشت، امین رضوی شیراز، سیدعلی سجادی از نورآباد ممسنی و رضا محمودآبادی از شیراز  و … بازیکنانی از فارس بودند که در تیم های مختلف ملی بازی کردند و حتی محمد حسین نجاتی کاپیتان تیم ملی بزرگسالان شد ، بنابراین استعداد وجود دارد و باید نگاه ها به والیبال فارس تخصصی و حرفه ای ترشود.

مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ به میزبانی تهران  در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون آغاز می شود.

جمهوری  چک، کلمبیا، لهستان، نیجریه، هند، ایتالیا، برزیل، بلاروس، تایلند، بلغارستان، مصر، آرژانتین، آلمان، کوبا، جمهوری دومینیکن ، گواتمالا، روسیه و بلژیک که غول های والیبال در جمع آنها حضور دارند، تیم های شرکت کننده در رقابت های جهانی تهران هستند.

تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود  سه شنبه دوم شهریور ماه به مصاف تیم ملی گواتمالا می رود و این رقابت ها بهترین فرصت برای یوسف کاظمی بازیکن اهل فارس است تا در ترکیب تیم، خود را بهتر نشان دهد و به عنوان بازیکن اصلی خود را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند.

۲۰ تیم شرکت کننده در چهار گروه به صورت دور ه ای با هم بازی می کنند.

این رقابت ها از دوم تا یازدهم شهریور ماه ادامه دارد.

ثبت دیدگاه