• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

کرونا به شنا و ورزش‌های آبی بیشترین ضربه را زده است

  • 17 شهریور 1400 - 6:48
کرونا به شنا و ورزش‌های آبی بیشترین ضربه را زده است

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اعلام کرد:طی ۲ سال گذشته پس از شیوع کرونا، شنا و دیگر ورزش های آبی بیشترین ضربه را از این رویداد خوردند.

به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی حیدری سه شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق فارس افزود: حدود  ۲ سال در گیر کرونا هستیم که شرایط زندگی همه را تغییر داد طوری که اگر یک نفر را بدون ماسک در خیابان ببینیم تعجب می کنیم ضمن اینکه  ورزش های آبی بیشترین ضرر را در این شرایط کردند.

وی اضافه کرد: همیشه ستاد مبارزه با کرونا اولین جایی را که تعطیل می کند استخرهاست و این در حالی است که در تمام استخرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود در حالی که این پروتکل ها در رشته های دیگر و سالن های بدنسازی کمتر دیده می شود اما اولین جایی که بسته می شود استخرهاست.

حیدری با بیان اینکه فدراسیون شنا، نجات غریق و غواصی به همراه  وزارت ورزش و جوانان پیگیری کردیم و چندین جلسه با رییس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، افزود: از ستاد کرونا خواستیم استخرهای سرپوشیده را از تقسیم بندی گروه یک خارج کنند تا فعالیت ها آغاز شود ضمن اینکه پس از کرونا هم مشکلات خاص خودش را داریم.

 او با اظهار اینکه وظیفه فدراسیون نجات جان انسان هاست ، بیان داشت : هم در بخش آموزش  و هم در بخش قهرمانی فعالیت داریم و طی این ۲ سال هم برای اینکه وقفه ای در آموزش ایجاد نشود به صورت مجازی در تمام نقاط ایران برگزار کردیم و همه را به صورت یکسان آموزش دادیم.

حیدری بیان کرد: با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه را امضا کردیم و تعهد دادیم که ۳۳ هزار معلم را تحت آموزش پیش از غرق شدن و یا اینکه چگونه غرق نشویم و پس از آن قرار دهیم که این کار در بسیاری از استان ها شروع شده است.  

یک هزار و ۱۸۸  نفر غرق شدند

رئیس فدراسیون نجات غریق ادامه داد : طی یک سال گذشته بر اساس آمار یک هزارو ۱۸۸ نفر در جاهای مختلف کشور از جمله رودخانه، آبگیرها، سدها و دریاها غرق شدند که کمترین آن مربوط به فدراسیون ما بود، یعنی مکان های آبی که از سوی کمیسیون ماده پنج ادارات کل ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده اند.

حیدری اضافه کرد: در حوزه کاری ما ۷۲ نفر غرق شدند که اگر ناجیان نبودند این آمار تا سه برابر افزایش پیدا می کرد ضمن اینکه بسیاری از ناجیان ما به عنوان امداد رسان با سازمان هلال احمر همکاری دارند.   

خلاء حقوقی

رئیس فدراسیون با بیان اینکه  بیشترین مسئله ای که ناجیان ما با آنها درگیر هستند بحث حقوقی است افزود: این خلاء بزرگ قانونی موجب شده است برای یک غرق شده که در کما به سر می برد بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیه صادر کردند و این پرسش مطرح می شود که منجی ما تا آخر عمر باید کار کند تا این پول جبران شود؛ باید در این قانون تجدیدنظر شود.

واکسینه شدن ناجیان 

وی گفت: به وزیر بهداشت نامه زدیم و خواهش کردیم تا منجی های ما را هم به عنوان نیروی پرخطر ببینند و آنها را واکسینه کنند زیرا برای فرد نجات غریق پروتکل را نمی شود رعایت کرد و باید در استخرها یک غریق را حداقل تا مسافت ۱۵ متر روی دوش بکشد و یا اینکه برای تنفس دادن به غریق باید از روش دهان به دهان استفاده کند برای همین است که تمام منجی ها باید واکسینه شوند چرا که آنها هم سرمایه های انسانی کشور هستند.

حیدری در مورد هیات نجات غریق فارس هم گفت: فارس به عنوان پنج هیات برتر کشور است که همیشه قهرمانان زیادی داشته که می توان به محمد ناظری اشاره کرد که هم اینک به عنوان رییس هیات انتخاب شده است.

در مجمع انتخاب رییس هیات نجات غریق فارس ، محمد ناظری با ۱۷ رای و با اکثریت مطلق برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات فارس انتخاب شد.

ثبت دیدگاه