• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

محدودیت کرونایی و حضور پرسش برانگیز تماشاگران در ورزشگاه حافظیه شیراز

  • 17 آبان 1400 - 10:55
محدودیت کرونایی و حضور پرسش برانگیز تماشاگران در ورزشگاه حافظیه شیراز

حضورتعدادی تماشاگر هنگام دیدارتیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران در محدودیت کرونایی موجب شگفتی و وقفه چند دقیقه‌ای بازی شد و متعاقب آن حاشیه‌هایی به دنبال داشت.

هرچند در بسیاری از ورزشگاه های ایران هنگام برگزاری لیگ برتر ودسته یک تعدادی تماشاگر وارد ورزشگاه می شوند که این امر خلاف آیین نامه ستاد مبارزه با کروناست اما با این حال زمینه حضور تماشاگران باید فراهم شود.

برخی براین باور هستند که با توجه به اینکه اکثرمردم ایران واکسینه شده اند و در بیشتر اماکن عمومی از جمله سینماها، متروها و فضای بسته، مردم در رفت آمد هستند بهتر است که زمینه حضور تماشاگران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی فراهم و درهای ورزشگاه به روی تماشاگران باز شود زیرا ورزشگاه فضای باز است.

ورزشگاه پارس برای جلوگیری از ورود تماشاگران بسته شد

شانزدهم خردادماه ۱۴۰۰ بود که رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با استناد به گزارش‌های دریافتی از میزبانی باشگاه فجر سپاسی و قشقایی در لیگ دسته یک فصل گذشته، شرایط عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه پارس شیراز به کلی رعایت نشده است.

 دراین نامه که همان روز تصویری از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به هیات فوتبال فارس آمده است: بر اساس تصاویر و فیلم های دریافتی از روز مسابقه،اقدامات هنگام رقابت‌ها مصداق عدم اجرای ابلاغیه ستاد ملی کرونا و پروتکل های بهداشتی صادره از سوی سازمان لیگ است.

متعاقب این نامه توپ به زمین ورزشگاه پارس افتاد و گفته شد ضلع جنوبی این ورزشگاه چون حصار ندارد تماشاگران از این بخش وارد ورزشگاه می شوند و برای همین هم ورزشگاه پارس برای حصار کشی بسته شد.

در همین تاریخ مدیر کل ورزش و جوانان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: ورزشگاه پارس شیراز برای حصارکشی ضلع جنوبی آن و جلوگیری از ورود تماشاگران بسته شد زیرا  ورود تماشاگران هنگام بازی‌ها به دلیل مقررات بهداشتی مرتبط با کرونا ممنوع است.

عباس حاجی زاده بیان کرد: با تکمیل این بخش می توانیم از ورود تماشاگران جلوگیری کنیم که تبعاتی هم برای تیم های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی نداشته باشد.

تماشاگران برای بازی فجر و استقلال به حافظیه نیایند

 اما پس از گذشت هشت سال  که تیم فجر به لیگ برتر فوتبال راه یافت متعاقب آن شور و شوقی وصف ناپذیر درمردم به ویژه جوانان علاقه مند به فوتبال ایجاد شد.

 متعاقب آن تیم استقلال تهران درهفته چهارم این رقابت ها ۱۳ آبان وارد شیراز شد تا تماشاگران علاقه مند به این تیم در خیابان ها و به ویژه محل استقرار آنها حضور گسترده داشته باشند که حتی کار هم تا پشت در ورزشگاه محل بازی یعنی حافظیه کشیده شد.

اما نمی شود به علاقه مندان به فوتبال ایراد گرفت که به تیم های محبوبشان همچون آبی ، قرمز  و فجر زردپوش علاقه نداشته باشند که این امر یک عقیده شخصی است که باید به آن احترام گذشت ضمن اینکه  باید زیرساخت ها و تمهیدات برای شادی جوانان فراهم کرد.

بیانیه هایی که صادر شد 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس، رییس هیات فوتبال فارس و مسئول مسابقات این هیات هر کدام بیانیه ای صادر کردند و گفتند تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه حافظیه ندارند.

 دهم آبان ماه مدیرکل ورزش و جوانان به دیدار تیم فجرسپاسی مقابل استقلال تهران اشاره کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی راس ساعت ۱۶ جمعه ۱۴ آبان ماه در ورزشگاه حافظیه برگزار می شود و از تماشاگران می خواهیم به هیچ عنوان به ورزشگاه مراجعه نکنند زیرا اجازه ورود ندارند و بازی را از طریق شبکه های تلویزیونی نگاه کنند.
عباس حاجی زاده بیان داشت: حتی برای همراهان تیم های میزبان و میهمان در جایگاه ویژه محدودیت وجود دارد و براساس اعلام سازمان لیگ، تعداد همراهان ۲ تیم مشخص شده است و امیدوارم مسئولان۲ باشگاه این مسئله مهم را هم رعایت کنند.

همچنین رئیس هیات فوتبال فارس هم با انتشار اطلاعیه ای گفت: برای هر چه بهتر دیدارهای لیگ برتر در شیراز، تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است و امیدواریم همه در این امر به ما کمک کنند.

غلامعلی هنرپیشه افزود:  برای بازی های لیگ برتر سخت گیری های زیادی نسبت به ورود افراد به ورزشگاه، از سوی ستاد کرونا انجام شده است و حضور تماشاگران اکیدا ممنوع است.

در همین رابطه مسئول برگزاری مسابقات هیات فوتبال فارس هم بیانیه صادر کرد و گفت: طبق دستور العمل های فدراسیون فوتبال که تحت نظارت ستاد کرونا  است، هنوز امکان حضور تماشاگران در استادیوم ها وجود ندارد.

بهرام کرمدار بیان داشت: از تمامی عزیزان علاقه مند به  تیم ها خواهشمندیم از تجمع پشت درهای استادیوم جدا خودداری کنند.

اما این سخنان و هشدارها و نامه ها، کارساز نبود زیرا تعدادی تماشاگر هنگام بازی فوتبال فجر شیراز و استقلال تهران در ورزشگاه حافظیه حضور یافتند.

 اینکه تعدادی تماشاگر وارد ورزشگاه حافظیه شدند این پرسش مطرح می شود که مجوز حضورآنها را چه کسانی صادر کرده اند؟

این در حالی است که برخی خبرنگاران و عکاسان با داشتن کارت مخصوص، برای ورود به ورزشگاه حافظیه با مشکل مواجه شدند و گزارشگر بازی شبکه فارس هم در پست اینستاگرامی خود نوشته است که یک ساعت پشت در معطل ماندم.

هنگام شروع بازی، سرمربی تیم استقلال نسبت به حضور تعدادی تماشاگر اعتراض کرد و داوود رفعتی نماینده سازمان لیگ، بازی را متوقف کرد و دستور داد تماشاگران ورزشگاه را ترک کنند و این امر میسر و بازی شروع شد.

ماجرا ادامه یافت 

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی به حضور تماشاگران در ورزشگاه حافظیه اعتراض و بیان کرد: به جامعه ورزش و فوتبال تبریک می گویم که شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه بودیم و ای کاش به ما هم اطلاع می دادند که ورود تماشاگران به ورزشگاه آزاد شده تا ما هم تماشاگران خود را به ورزشگاه بیاوریم.

 وی گفت: من هم از تماشاگران استقلال می خواهم بازی بعدی ما به ورزشگاه بیایند.

دست اندرکار فوتبال فارس: نماینده سازمان لیگ مجوز حضور تماشاگران را صادر کرد

اما مسئول مسابقات هیات فوتبال فارس ۱۵ آبان ماه به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه شب قبل از بازی، داوود رفعتی نماینده سازمان لیگ فدراسیون مجوز جضور تعدادی از تماشاگران برای آمدن به ورزشگاه را صادر کرد.

بهرام کرمدار افزود: قبل ازاینکه بازی شروع شود با اعتراض سرمربی استقلال مبنی بر حضور تماشاگران همراه شد و رفعتی دستور داد تماشاگران از ورزشگاه خارج شوند که این امر انجام و بازی نیز از سر گرفته شد و اتفاق خاصی هم نیفتاد و ما نیز هیچ دخل و تصرفی در این تصمیم نداشتیم.

باید شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه ها فراهم شود 
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ۱۵ آبانماه به خبرنگار ایرنا گفت: باید شرایط حضور تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنیم؛ ما نیز این آمادگی را داریم از حضور آنها استقبال کنیم.
سهیل مهدی در پاسخ به این پرسش که به هنگام بازی فجرسپاسی با استقلال در شیراز تعدادی تماشاگر حضورداشتند که با مجوز داوود رفعتی نماینده سازمان لیگ درجلسه شب قبل از دیدار وارد ورزشگاه شدند گفت: فقط تعداد محدودی از دست اندرکاران دو تیم می توانند در جایگاه ویژه حضور یابند اما اجازه ندارند بر سکوی تماشاگران بنشینند.

تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران جمعه ۱۴ آبان ماه از هفته چهارم رقابت های فوتبال برتر باشگاه های ایران در ورزشگاه حافظیه شیراز با نتیجه یک بریک پایان یافت.

ثبت دیدگاه