• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

بازی اسپانیا و هلند چه درسی به ما می‌دهد؟

  • 25 خرداد 1393 - 0:08
بازی اسپانیا و هلند چه درسی به ما می‌دهد؟

 دیدار تیم های اسپانیا وهلند در شب دوم مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ که تکرار فینال دوره قبل بود بعنوان یکی از حساس ترین بازی های مرحله مقدماتی این رقابت ها نام برده  می شد که در پایان لاله های نارنجی با نتیجه  غیر قابل پیش بینی پنج بر یک  تیم اسپانیا را در هم شکستند . تیمی که  قهرمانی دوره قبل و قهرمانی دو دوره گذشته جام ملت های اروپا را یدک  می کشد و در این  جام هم  یکی از مدعیان اصلی قهرمانی  محسوب می شود.

اما خارج از مسائل فنی ، این مسابقه درس هایی به آموخت که به برخی از آنها اشاره می شود:

۱- مهمترین نکته ای که از این مسابقه می توان آموخت ، آرامشی بود که دل بوسکه  مربی تیم اسپانیا داشت . این مربی مطرح جهان در نیمه دوم مسابقه که چهار گل هلند به ثمر رسید ، نه روی گل سوم هلند که برخوردی بین مهاجم وکاپیتان هلند(فان پرسی) با دروازه بان وکاپیتانشان(ایکر کاسیاس ) روی سانتر اشنایدر داشت که از دید داور خطا تشخیص داده نشد جار وجنجال به را انداخت و نه  روی گل چهارم هلند که با اشتباه مهلک دروازه بانشان بدست آمد از کوره در رفت. و این درس را به همگان داد که فوتبال را باید با برد و باخت ها و اشتباهات با هم پذیرفت و در هنگام شکست ها و اشتباهات ، ارزش ها را زیر پا نگذاشت.

۲- دست دادن او به بازیکنان ذخیره قبل از سوت پایان بازی هم ، نشان از این داشت که باید با امید زندگی کرد وبا یک شکست همه چیز را تمام شده ندانست.

عباس افضلی

ثبت دیدگاه