• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ایران – آرژانتین، ساعت ۲۰:۳۰ شنبه؛ یوزپلنگ‌ها از پس یاران مسی برمی‌آیند؟

  • 31 خرداد 1393 - 0:01
ایران – آرژانتین، ساعت ۲۰:۳۰ شنبه؛ یوزپلنگ‌ها از پس یاران مسی برمی‌آیند؟

تیم ملی فوتبال ایران در “سخت‌ترین دیدار خود در تاریخ جام‌های جهانی” به مصاف آرژانتین و ستاره‌های کهکشانی‌اش می‌رود.

 به گزارش ایسنا، ایران و آرژانتین دومین دیدارشان را در جام بیستم ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۳۱ خرداد به وقت ایران در ورزشگاه بلوهوریزنته برگزار می‌کنند.

 *ایران

 ایران در چهارمین حضور خود در جام جهانی در گروهی قرار گرفته که برای رسیدن به جایگاه دومی باید با نیجریه و بوسنی رقابت کند.

تیم ملی ایران که در اولین دیدار خود برابر نیجریه در این جام به تساوی بدون گل رسید، در حالی برابر آرژانتین به میدان می‌رود که تکرار نتیجه نخست کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. ایران در چهارمین حضورش در جام جهانی موفق شد برای اولین بار دروازه خود را بسته نگه دارد و اکنون با یک امتیاز به همراه نیجریه در رده دوم قرار گرفته است.

 شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی اول برابر نیجریه بازی تدافعی را به نمایش گذاشتند، مهمترین هدف کی‌روش در آن دیدار کسب یک امتیاز و زنده نگه داشتن امیدهای ایران برای صعود از گروه بود که موفق به انجام این کار نیز شد.

 بازیکنان ایران مشکلی برای همراهی در بازی برابر آرژانتین ندارند. تنها آندرانیک تیموریان با توجه به اخطاری که برابر نیجریه گرفته، باید کمی محتاط بازی کند تا برای بازی آخر برابر بوسنی دو اخطاره نشود.

 تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ برابر هلند به میدان رفت که با سه گل شکست خورد. آن هلند در پایان به مقام نایب‌قهرمانی رسید. ایران در سال ۱۹۹۸ در دومین حضورش در جام جهانی با تیم مدعی چون آلمان دیدار داشت و با دو گل شکست خورد و در سال ۲۰۰۶ نیز برابر پرتغال که تا نیمه‌نهایی آن جام صعود کرد با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. اکنون باید دید شاگردان کی‌روش برابر آرژانتینی که خیلی‌ها آن را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

 *آرژانتین

 آلبی سلسته امسال یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام جهانی محسوب می‌شود. حضور مهاجمانی چون لیونل مسی، سرخیو آگرو و گونسالو هیگواین می‌تواند هر خط دفاعی را وحشت‌زده کند.

 با این وجود آنها در بازی برابر بوسنی تنها توانستند با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسند. آنها در دوره قبلی جام جهانی نیز بازی‌ها را کم گل شروع کردند و با یک گل نیجریه را شکست دادند اما در بازی دوم موفق شدند کره‌جنوبی را با نتیجه پرگل ۴ بر یک درهم بکوبند. آرژانتینی که دو بار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرده است، برای کسب سومین ستاره راه سختی پیش رو دارد. البته پیروزی آرژانتین برابر تیم ملی ایران می‌تواند تضمینی برای صعود آنها به دور دوم این رقابت‌ها باشد.

 ایران و آرژانتین تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که این دیدار در سال ۱۹۷۷ و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اسپانیا برگزار شد. این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل ایران را محمد صادقی به ثمر رساند.

 ** ایران – آرژانتین شنبه ساعت ۲۰:۳۰

 *ورزشگاه: بلوهوریزنته

 داور: مازیچ از صربستان

ثبت دیدگاه