• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نگاهی به القاب تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ (بخش سوم وپایانی)

  • 02 تیر 1393 - 0:03
نگاهی به القاب تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ (بخش سوم وپایانی)

در بخش اول و دوم این مطلب القاب تیم های اروپایی و آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت در این بخش که بخش سوم وپایانی می باشد تیم های آفریقایی وآسیایی بررسی می شود.

وجود حیوانات قدرتمند در کشور های آفریقایی باعث شده تیم های آفریقایی اکثرا لقب حیوانات را برای خود انتخاب کرده اند.

لقب کامرون شیرهای رام نشدنی است که در سال ۱۹۷۲م ساخته شد. کامرون در آن سال میزبان جام ملت های آفریقا بود ولی نتوانستند قهرمان شوند پس از آن احمدو آدیجو رئیس جمهور کامرون دست به اصلاحاتی کلی در این کشور زد که یکی از آنها انتخاب نام برای تیم ملی فوتبال بود ودر نهایت شیرهای رام نشدنی برگزیده شد واین بخاطر وجود شیرهای وحشی در جنگل های کامرون می باشد.

فیل ها لقب تیم ساحل عاج می باشد. بدلیل این که فیل های بزرگ زیادی در  این کشور وجود دارد.

بخاطر وجود روباه های زیاد در جنگل ساحارای الجزایر ، این تیم لقب روباه را برخود می بیند .

عقاب های غول آسا لقب تیم نیجریه می باشد . این لقب به علت اینکه عقاب های بزرگی در جنگل های نیجریه وجود دارد بر این تیم گذاشته شده است.

ستاره های سیاه لقب تیم غنا است که بیشتر یک شعار می باشد برای بستن دهان نژادپرستان.

تیم های آسیایی

لقب تیم کشورمان همچون آلمان«تیم ملی »می باشد. هرچند که قبل از جام جهانی بخاطرجلوگیری از انقراض نسل یوزپلنگ آسیایی(ایرانی) ، کشورمان خواستار درج تصویر یوزپلنگ ایرانی برروی پیراهن تیم ملی بود فکر می کردیم که این لقب تیم ملی در جام جهانی است ولی یوزپلنگ هیچ گاه لقب رسمی تیم کشورمان نشد. البته در پایان دیدار با آرژانتین ترانه ای که در توصیف بازی تحسین برانگیز بازیکنان از سیما پخش شد بر مبنای اصطلاح یوزپلنگ بود . شیرهای پارسی لقب دیگری است که در برخی منابع به تیم ملی داده شده است.

سامورایی های آبی لقب تیم ژاپن می باشد . سامورایی یکی از سبک های دفاع شخصی می باشد. همچنین سامورایی به سوارکارانی بسیار ماهرمی گفتند که در استفاده از شمشیر و کمان ونیزه زبردست می باشند.

ساکرو لقب تیم استرالیا می باشد . استرالیایی ها به فوتبال علاقه خاصی دارند و کانگورو هم حیوان مورد علاقه آن ها می باشد . ساکرو(the socceroo)ترکیبی از دو کلمه فوتبال و کانگورو می باشد.

ببرهای آسیا هم لقب تیم کره جنوبی می باشد.

عباس افضلی، از پیشکسوتان فوتبال و کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، دبیر شاغل در آموزش و پرورش شهرستان انار

 

ثبت دیدگاه