• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خبرگزاری‌های ایسنا و ایسکانیوز: دوچرخه‌سواران انار برای حمایت از احیای دریاچه ارومیه رکاب می‌زنند

  • 22 مرداد 1393 - 0:13
خبرگزاری‌های ایسنا و ایسکانیوز: دوچرخه‌سواران انار برای حمایت از احیای دریاچه ارومیه رکاب می‌زنند

کرمان-ایسکانیوز: هفت عضو تیم دوچرخه‌سواری شهرستان انار کرمان، ۱۵۰۰ کیلومتر را با شعار «حمایت از احیای دریاچه ارومیه» رکاب می‌زنند.

 این تیم دوچرخه‌سواری، حرکت خود را روز یکشنبه ۱۹ مرداد از کرج آغاز کرده و در ادامه، مسیر شهرهای چالوس، تنکابن، رامسر، رودسر، بندر انزلی، تالش، آستارا، اردیبل، سرعین، سراب، بستان‌آباد، تبریز، عجب‌شیر، بناب، نقد، اشنوئیه و ارومیه را رکاب می‌زنند.

 قاسم هادوی، علی شکاری، مهدی احمدی، مهدی محی‌الدینی، رضا خبری، مهدی احمدی‌پور اناری، محمد قنادزاده و ابوذرحسین‌زاده اعضای این تیم دوچرخه‌سواری هستند. ابوالفضل رئیسی و علیرضا باقری نیز به عنوان اسکورت این تیم را همراهی می کنند.

 تا کنون بیش از ۹۰ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و شرایط بحرانی این دریاچه، زندگی میلیون ها نفر از ساکنان روستاها و شهرهای اطراف دریاچه را تهدید می کند.

 بر اساس برنامه زمان‌بندی، اعضای تیم دوچرخه‌سواری شهرستان انار ششم شهریور به دریاچه ارومیه خواهند رسید.

 دریاچه ارومیه در حال حاضر کمتر از دو میلیارد مترمکعب آب دارد در حالی که این دریاچه در وضعیت پرآبی حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب داشته و باید در وضعیت اکولوژیک حدود ۱۴ میلیارد متر مکعب آب داشته باشد.

 این دریاچه دومین دریاچه شور جهان به شمار می رود و از زمان تشدید بحران آب آن، نمایندگان سازمان ملل و سازمان های بین المللی برای بررسی وضعیت آن به آذربایجان غربی سفر کرده اند.

 + همین خبر در خبرگزاری ایسنا

ثبت دیدگاه