• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

بررسی عملکرد تیم های لیگ دسته اول فوتبال انار در سال ۹۳ (بخش سوم)

  • 08 دی 1393 - 0:12
بررسی عملکرد تیم های لیگ دسته اول فوتبال انار در سال ۹۳ (بخش سوم)

در بخش های قبل عملکرد تیم های اول تا هفتم مورد بررسی قرار گرفت ، در این بخش به بررسی عملکرد سه تیم آخر جدول پرداخته می شود.

۸) امید

تیم امید  سال گذشته چند روز قبل از شروع جام  سهمیه لیگ دسته اول را بدست آورد .این در حالی بود که در آستانه شروع بازی ها بازیکنان جذب تیم های دیگر شده بودند و امید  برای ورود به بازی ها از بازیکنان غیر بومی از شهر رفسنجان و کشکوئیه در ترکیب خود استفاده کرد و موفق شد در لیگ دسته اول باقی بماند و در سال جاری با حفظ بازیکنان رفسنجانی و اضافه کردن چند بازیکن اناری وارد مسابقات شد و ازهمان ابتدا یکی از مدعیان قهرمانی بود و در چند هفته صدر نشین هم بود اما در هفته های پایانی با چند باخت متوالی نه تنها از صدر جدول دور شد بلکه برای حفظ سهمیه خود باید در مرحله پلی آف با تیم سوم لیگ دسته دوم(شاهم آباد) رقابت کند.

امید با حمایت مالی عباس هادی زاده و سرپرستی یوسف عبادی و مربیگری حسین عبادی (ازبازیکنان قدیمی فوتبال انار) در این مسابقات حضور یافت. در این تیم محمد میرزایی دروازه بان و رضا حسینی نوه هافبک راست از بازیکنان شاخص بودند.

این تیم با ۳برد،۳تساوی،۳باخت ،۱۲گل زده ،۱۲گل خورده و ۱۲ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه هشتم به کار خود پایان داد.

۹)شاهین

شاهین یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین تیم های انار است و نزدیک به سه دهه در فوتبال انار حضور دارد.

روزگاری کیفیت فوتبال شاهین در سطحی بود که معمولا تیم ها برای کمتر گل خوردن در مقابل این تیم قرار می گرفتند اما چند سالی است که ازدوران اوج خود فاصله گرفته و چند بار بین دسته اول و دوم بالا و پایین شده است تا اینکه در سال گذشته با بازگشت سید محمود موسوی و نصرت الله ابولی (بازیکنان قدیمی شاهین) و تلاش های محمد ابولی این تیم با اقتدار قهرمانی لیگ دسته دوم را از آن خود کرد و مجوز ورود به دسته اول را کسب کرد اما امسال بخاطر کمبود بازیکن با کیفیت در خطوط مختلف باعث شد که نتواند امتیاز لازم برای ماندن در لیگ دسته اول را بدست آورد .این تیم با ۲برد،۳باخت،۴مساوی،۱۲گل زده ،۱۴گل خورده و کسب ۱۰ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه نهم بکار خود پایان داد.

 ۱۰)بهمن

تیم بهمن  در سال های گذشته رتبه های بالای جدول را در اختیار داشت و بازی های با کیفیتی نیز از خود به نمایش می گذاشت اما امسال علیرغم اینکه بازیکنان شاخصی همچون سجاد طزرجی ،امیرکریمی و سید احمد سید محمدی را در ترکیب خود داشت ، هیچگاه نتوانست آن تیم خوب سال های قبل باشد و سرانجام با قرار گرفتن در رتبه آخر راهی دسته دوم شد.

مجید حسینی نوه به عنوان سرپرست و مربی در چند سال گذشته زحمات زیادی برای این تیم کشیده است و امید است بار دیگر این تیم را جمع کند و فوتبال انار از وجود این تیم محروم نشود.

بهمن با یک تساوی،۸باخت ، ۸گل زده و ۳۰گل خورده وفقط یک امتیاز در رتبه آخر جدول قرار گرفت.

نکته پایانی: معمولا تیم هایی که بعد از چند سال تلاش وهزینه کردن به مقام قهرمانی دست پیدا می کنند بلافاصله دوران افت آن ها شروع می شود برای نمونه امروز دیگر خبری از تیم های مسلم و فاطمیون قهرمانان دوره های قبل نیست و تیم بهمن قهرمان سال های گذشته هم وضعیت خوبی ندارد.      از مسوولین تربیت بدنی و هیات فوتبال انار انتظار می رود این مساله را مورد بررسی قرار دهند و با حمایت های مادی و معنوی از تیم های قهرمان و نایب قهرمان ، انگیزه لازم برای تداوم کار در مسوولین و بازیکنان این تیم ها ایجاد نمایند.

عباس افضلی


عباس افضلی

مطب مرتبط:

بررسی عملکرد تیم های لیگ دسته اول فوتبال انار در سال ۹۳(بخش اول)
بررسی عملکرد تیم های لیگ دسته اول فوتبال انار در سال۹۳(بخش دوم)

 

ثبت دیدگاه