• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

گران‌ترین بازیکنان فوتبال ایران / گزارش تصویری

  • 20 مرداد 1394 - 23:51
گران‌ترین بازیکنان فوتبال ایران / گزارش تصویری

در پایان روزهای نقل و انتقالات که همه اخبار درباره قیمت بازیکنان است، بد ندیدیم بررسی ویژه‌ای درباره قیمت بازیکنان فوتبال ایران انجام دهیم تا گران‌ترین بازیکنان تاریخ مشخص شوند. ملاک‌های مختلفی برای سنجش قیمت بازیکنان وجود دارد که مثلا یکی از این معیارها سایت معتبر ترانسفر مارکت است.

در هر صورت پس از حضور کی روش در تیم ملی و نمایش‌های قابل قبول تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های ۲۰۱۵ سایت‌های معتبر قیمت‌گذاری هم وارد شدند و روی بازیکنان ایرانی قیمت گذاشتند و البته با حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قطر و رسانه‌ای شدن قیمت‌های آنان می‌شود به ارزش بازیکنان پرداخت، اما به عنوان مثال بهتر است بدانید که براساس ادعای سایت ترانسفرمارکت، مثلا بازیکنی مثل سردار آزمون یک میلیون یورو ارزش دارد.

یعنی چیزی حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که در باشگاه روستونف توپ می‌زند، یا علیرضا جهانبخش یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو که می‌شود حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان. اما همین بازیکنان با قیمت‌هایی به مراتب کمتر با باشگاه‌های جدیدشان قرارداد بسته‌اند. در هر حال اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی در میان میلیاردها تومان پارو زده‌اند، این گزارش را بخوانید و از این که می‌توانسته‌اید فوتبالیست شوید، اما نشده‌اید، حسابی ناراحت شوید.

جواد نکونام: 29 میلیارد تومان / قراردادی که جواد نکونام با با سایپا بست، برخی می‌گویند یک میلیارد تومان بوده، با این حال در سایت ترانسفر مارکت قیمت او در روزهای اوجش هشت میلیون یورو بوده که با توجه به قیمت کنونی یورو تقریبا 29 میلیارد تومان قیمت داشته است. ضمن این که یورو تا حوالی 4 هزار و 500 هم رفته، اما براساس سایت ترانسفر مارکت در حال حاضر قیمت نکونام 500 هزار یورو یعنی حدود یک میلیارد و هشت میلیون تومان است.

جواد نکونام: ۲۹ میلیارد تومان / قراردادی که جواد نکونام با با سایپا بست، برخی می‌گویند یک میلیارد تومان بوده، با این حال در سایت ترانسفر مارکت قیمت او در روزهای اوجش هشت میلیون یورو بوده که با توجه به قیمت کنونی یورو تقریبا ۲۹ میلیارد تومان قیمت داشته است. ضمن این که یورو تا حوالی ۴ هزار و ۵۰۰ هم رفته، اما براساس سایت ترانسفر مارکت در حال حاضر قیمت نکونام ۵۰۰ هزار یورو یعنی حدود یک میلیارد و هشت میلیون تومان است.

مهدی مهدوی کیا: 27 میلیارد تومان / هافبک راست تیم ملی ایران در سال‌های نه چندان دور، دوران پرفروغی را در هامبورگ آلمان سپری کرد. او در تمامی سال‌های حضور در این تیم، ارزشی بالاتر از دو میلیون یورو داشت و در دو مقطع در سال‌های 2004 و 2006 به ارزشی بالاتر از شش و نیم میلیون یورو رسید. این در حالی بود که در اکتبر 2004، قیمت مهدوی‌کیا هفت و نیم میلیون یورو شده بود. قبل از خداحافظی‌اش از فوتبال قیمت او 250 هزار یورو، یعنی 900 میلیون تومان بوده است. مهدی مهدوی‌کیا یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال ایران است. مهدی مهدوی‌کیا یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال ایران است.

مهدی مهدوی کیا: ۲۷ میلیارد تومان / هافبک راست تیم ملی ایران در سال‌های نه چندان دور، دوران پرفروغی را در هامبورگ آلمان سپری کرد. او در تمامی سال‌های حضور در این تیم، ارزشی بالاتر از دو میلیون یورو داشت و در دو مقطع در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به ارزشی بالاتر از شش و نیم میلیون یورو رسید. این در حالی بود که در اکتبر ۲۰۰۴، قیمت مهدوی‌کیا هفت و نیم میلیون یورو شده بود. قبل از خداحافظی‌اش از فوتبال قیمت او ۲۵۰ هزار یورو، یعنی ۹۰۰ میلیون تومان بوده است. مهدی مهدوی‌کیا یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال ایران است. مهدی مهدوی‌کیا یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال ایران است.

اشکان دژاگه: 18 میلیارد تومان / بازیکن دورگه تیم ملی پس از سال‌ها بازی در لیگ برتر انگلستان و لیگ آلمان، ترجیح داد به لیگ قطر بیاید تا یکی از پردرآمدترین ورزشکاران ایرانی شود. براساس اعلام سایت ترانسفر مارکت رقم قرارداد دژاگه برای پیوستن به العربی قطر چیزی حدود پنج میلیون یورو (معادل تقریبی 18 میلیارد تومان) است. او ژوئن 2009 و در حالی که در ولفسبورگ آلمان توپ می‌زد، ارزشی معادل پنج میلیون یورو داشت. البته در روزهایی که دلار و یورو قیمتش به ثبات رسیده بود، دژاگه با 25 میلیارد تومان به تیم العربی رفته بود، اما در نهایت پس از کاهش قیمت دلار و یورو و روی کار آمدن دولت جدید قیمت ارز افت کرد تا قیمت این بازیکن هم افت کند! قراردادی که دژاگه بسته بود، با یوروی 4 هزار و 200 تومانی بود، اما حالا قیمت یورو 3 هزار و 600 تومان است.

اشکان دژاگه: ۱۸ میلیارد تومان / بازیکن دورگه تیم ملی پس از سال‌ها بازی در لیگ برتر انگلستان و لیگ آلمان، ترجیح داد به لیگ قطر بیاید تا یکی از پردرآمدترین ورزشکاران ایرانی شود. براساس اعلام سایت ترانسفر مارکت رقم قرارداد دژاگه برای پیوستن به العربی قطر چیزی حدود پنج میلیون یورو (معادل تقریبی ۱۸ میلیارد تومان) است. او ژوئن ۲۰۰۹ و در حالی که در ولفسبورگ آلمان توپ می‌زد، ارزشی معادل پنج میلیون یورو داشت. البته در روزهایی که دلار و یورو قیمتش به ثبات رسیده بود، دژاگه با ۲۵ میلیارد تومان به تیم العربی رفته بود، اما در نهایت پس از کاهش قیمت دلار و یورو و روی کار آمدن دولت جدید قیمت ارز افت کرد تا قیمت این بازیکن هم افت کند! قراردادی که دژاگه بسته بود، با یوروی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بود، اما حالا قیمت یورو ۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

علی کریمی، 20 و نیم میلیارد تومان / بی‌شک یکی از مستعدترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، علی کریمی بود؛ فوتبالیستی که با وجود شایستگی بسیار برای حضور در لیگ‌های برتر اروپایی، بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در حاشیه خلیج فارس گذارند و با رقم‌های میلیاردی در بین تیم‌های عربی جا به جا شد. کریمی در مقطع دو سال حضور خود در بایرن مونیخ آلمان بین سال‌های 2005 تا 2007، ارزش 5 میلیون یورویی را هم تجربه کرد. جالب آن که او در سال‌های پایانی بازی خود و در حالی که در استیل آذین توپ می‌زد، یک دفعه با قراردادی آزاد به شالکه آلمان رفت و تنها یک بازی رسمی برای این تیم انجام داد.

علی کریمی، ۲۰ و نیم میلیارد تومان / بی‌شک یکی از مستعدترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، علی کریمی بود؛ فوتبالیستی که با وجود شایستگی بسیار برای حضور در لیگ‌های برتر اروپایی، بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در حاشیه خلیج فارس گذارند و با رقم‌های میلیاردی در بین تیم‌های عربی جا به جا شد. کریمی در مقطع دو سال حضور خود در بایرن مونیخ آلمان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، ارزش ۵ میلیون یورویی را هم تجربه کرد. جالب آن که او در سال‌های پایانی بازی خود و در حالی که در استیل آذین توپ می‌زد، یک دفعه با قراردادی آزاد به شالکه آلمان رفت و تنها یک بازی رسمی برای این تیم انجام داد.

مسعود شجاعی: شانزده و نیم میلیارد تومان / هافبک نفوذی تیم ملی ایران که مدت‌ها در تیم‌های اسپانیایی توپ می‌زد، در بازه بین ژوییه تا دسامبر 2009 ارزشی معادل چهار میلیون یورو داشته است. او سپتامبر 2014 با قرارداد یک میلیون و دویست هزار یورویی به تیم الشحانیه قطر پیوست و البته دلارهای قطری همچنان به مذاق استاد مسعود شجاعی خوش آمده است که در قطر مانده است.

مسعود شجاعی: شانزده و نیم میلیارد تومان / هافبک نفوذی تیم ملی ایران که مدت‌ها در تیم‌های اسپانیایی توپ می‌زد، در بازه بین ژوییه تا دسامبر ۲۰۰۹ ارزشی معادل چهار میلیون یورو داشته است. او سپتامبر ۲۰۱۴ با قرارداد یک میلیون و دویست هزار یورویی به تیم الشحانیه قطر پیوست و البته دلارهای قطری همچنان به مذاق استاد مسعود شجاعی خوش آمده است که در قطر مانده است.

وحید هاشمیان: 14 و نیم میلیارد تومان / وحید هاشمیان که روزی با قرارداد دو میلیون یورویی از بوخوم آلمان به بایرن مونیخ پیوست، این روزها بدون هیاهو و به دور از حاشیه‌ها مشغول یادگیری مربیگری، آن هم به طور حرفه‌ای است. او در سال 2004 ارزشی معادل سه و نیم میلیون یورو (14 و نیم میلیارد تومان) را تجربه کرد.

وحید هاشمیان: ۱۴ و نیم میلیارد تومان / وحید هاشمیان که روزی با قرارداد دو میلیون یورویی از بوخوم آلمان به بایرن مونیخ پیوست، این روزها بدون هیاهو و به دور از حاشیه‌ها مشغول یادگیری مربیگری، آن هم به طور حرفه‌ای است. او در سال ۲۰۰۴ ارزشی معادل سه و نیم میلیون یورو (۱۴ و نیم میلیارد تومان) را تجربه کرد.

سید جلال حسینی: 12 و نیم میلیارد تومان / مدافع وسط تیم ملی ایران، این روزها یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان ایران است که ارزشی معادل یک میلیون و 800 هزار یورو دارد. سید جلال حسینی در زمان انتقال خود از سایپا به سپاهان، در سال 88 رقمی بیش از یک و نیم میلیارد تومان گرفته است. اما به ادعای سایت معتبر ترانسفرمارکت، او در همین سال ارزشی معادل سه میلیون یورو (12 و نیم میلیارد تومان) داشته است.

سید جلال حسینی: ۱۲ و نیم میلیارد تومان / مدافع وسط تیم ملی ایران، این روزها یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان ایران است که ارزشی معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو دارد. سید جلال حسینی در زمان انتقال خود از سایپا به سپاهان، در سال ۸۸ رقمی بیش از یک و نیم میلیارد تومان گرفته است. اما به ادعای سایت معتبر ترانسفرمارکت، او در همین سال ارزشی معادل سه میلیون یورو (۱۲ و نیم میلیارد تومان) داشته است.

علی دایی: 11 میلیارد تومان / بی‌شک مهاجم سابق تیم ملی یکی از موفق‌ترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های خارجی بود. او در هرتابرلین، بایرن مونیخ و آرمینیا بیله فیلد آلمان دوران قابل قبولی داشت و در حد فاصل سال 1998 تا 2000 توانست ارزش خود را به حدود دو میلیون و 700 هزار یورو برساند.

علی دایی: ۱۱ میلیارد تومان / بی‌شک مهاجم سابق تیم ملی یکی از موفق‌ترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های خارجی بود. او در هرتابرلین، بایرن مونیخ و آرمینیا بیله فیلد آلمان دوران قابل قبولی داشت و در حد فاصل سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ توانست ارزش خود را به حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار یورو برساند.

مجتبی جباری: 12 میلیارد تومان / مجتبی جباری یکی از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه اخیر بود که به واسطه روحیه‌ای که داشت هم خیلی زود از تیم ملی خداحافظی کرد و هم به لیگ‌های اروپایی نرفت! جباری که گفته می‌شود در ابتدای لیگ سیزدهم با سپاهان قراردادی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون تومان امضا کرد و در میانه راه قید حضور در این تیم را زد، با قراردادی دو ساله به ارزش سه و نیم میلیارد دلار (12 میلیارد تومان) به الاهلی قطر پیوسته است.

مجتبی جباری: ۱۲ میلیارد تومان / مجتبی جباری یکی از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه اخیر بود که به واسطه روحیه‌ای که داشت هم خیلی زود از تیم ملی خداحافظی کرد و هم به لیگ‌های اروپایی نرفت! جباری که گفته می‌شود در ابتدای لیگ سیزدهم با سپاهان قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان امضا کرد و در میانه راه قید حضور در این تیم را زد، با قراردادی دو ساله به ارزش سه و نیم میلیارد دلار (۱۲ میلیارد تومان) به الاهلی قطر پیوسته است.

آندرانیک تیموریان: 12 میلیارد تومان / هافبک ناراضی و جداشده استقلالی‌ها که چند سال کم فروغی را در بولتون و فولهام گذراند، هیچگاه نتوانست بازیکن گران‌قیمتی باشد و ارزش او در تمامی سال‌های حضور در انگلیس بین 500 تا 700 هزار یورو در نوسان بود. او در پایان سال میلادی 2013 و در حالی که در استقلال تهران توپ می‌زد، ارزشی معادل دو میلیون یورو داشته است.او از استقلال به تراکتورسازی رفت و بعد از تراکتورسازی به ام‌صلال قطر ترانسفر شد تا 12 میلیارد تومانی شود.

آندرانیک تیموریان: ۱۲ میلیارد تومان / هافبک ناراضی و جداشده استقلالی‌ها که چند سال کم فروغی را در بولتون و فولهام گذراند، هیچگاه نتوانست بازیکن گران‌قیمتی باشد و ارزش او در تمامی سال‌های حضور در انگلیس بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار یورو در نوسان بود. او در پایان سال میلادی ۲۰۱۳ و در حالی که در استقلال تهران توپ می‌زد، ارزشی معادل دو میلیون یورو داشته است.او از استقلال به تراکتورسازی رفت و بعد از تراکتورسازی به ام‌صلال قطر ترانسفر شد تا ۱۲ میلیارد تومانی شود.

غلامرضا عنایتی: هشت و نیم میلیارد تومان / مهاجم کهنه‌کار فوتبال ایران با وجود حضور طولانی مدت در سطح اول فوتبال کشور، هیچ‌گاه نتوانست به جایگاهی ثابت در تیم ملی برسد. او یکی از فوتبالیست‌هایی است که سایت ترانسفر مارکت، ارزش دو میلیون یورویی (هشت و نیم میلیارد تومان) را برای او ثبت کرده است. عنایتی در حال حاضر در سال پایانی بازی خود به تیم استقلال برگشت، اما در نهایت به تیم سیاه جامگان پیوست. براساس همین سایت معتبر او در حال حاضر چیزی حدود 300 هزار یورو قیمت دارد.

غلامرضا عنایتی: هشت و نیم میلیارد تومان / مهاجم کهنه‌کار فوتبال ایران با وجود حضور طولانی مدت در سطح اول فوتبال کشور، هیچ‌گاه نتوانست به جایگاهی ثابت در تیم ملی برسد. او یکی از فوتبالیست‌هایی است که سایت ترانسفر مارکت، ارزش دو میلیون یورویی (هشت و نیم میلیارد تومان) را برای او ثبت کرده است. عنایتی در حال حاضر در سال پایانی بازی خود به تیم استقلال برگشت، اما در نهایت به تیم سیاه جامگان پیوست. براساس همین سایت معتبر او در حال حاضر چیزی حدود ۳۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

حسین کعبی: هفت میلیارد تومان / مدافع راست سابق تیم ملی کشورمان که در دوران جوانی به تیم ملی راه یافت و در حال حاضر و در شرایطی که 31 سال دارد، دیگر جایی در تیم ملی ندارد، روزگاری به یکی از پردرآمدترین بازیکنان ایرانی برای بازی در تیم‌های صاحب نام اروپایی مطرح شده بود. او بعد از یک فصل ناموفق در لسترسیتی و انجام تنها سه بازی برای این تیم انگلیسی، دیگر هیچ‌گاه نتوانست در اروپا بازی کند و ارزش یک میلیون و 700 هزار یورویی (حدود هفت میلیارد تومان) را به عنوان بالاترین ارزش در دوران اوج فوتبالی‌اش، ثبت کرد.

حسین کعبی: هفت میلیارد تومان / مدافع راست سابق تیم ملی کشورمان که در دوران جوانی به تیم ملی راه یافت و در حال حاضر و در شرایطی که ۳۱ سال دارد، دیگر جایی در تیم ملی ندارد، روزگاری به یکی از پردرآمدترین بازیکنان ایرانی برای بازی در تیم‌های صاحب نام اروپایی مطرح شده بود. او بعد از یک فصل ناموفق در لسترسیتی و انجام تنها سه بازی برای این تیم انگلیسی، دیگر هیچ‌گاه نتوانست در اروپا بازی کند و ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی (حدود هفت میلیارد تومان) را به عنوان بالاترین ارزش در دوران اوج فوتبالی‌اش، ثبت کرد.

علیرضا جهانبخش: پنج و نیم میلیارد تومان / استعداد نوشکفته فوتبال ایران که سابقه بازی در داماش تهران و گیلان را داشت، این روزها به مهاجم تاثیرگذار نایمخن هلند تبدیل شده و در سایت‌های معتبر فوتبال به ارزشی معادل یک میلیون و 300 هزار یورو (معادل پنج میلیارد و نیم میلیون تومان) رسیده است. فروردین ماه 93 بود که گمانه زنی‌هایی برای حضور جهانبخش در منچستر یونایتد شنیده شده بود. اما با توجه به نیاز تیم هلندی به مهاجم جوان ایرانی برای بازگشت به لیگ برتر هلند، وی کماکان در نایمخن باقی ماند. جالب است بدانید که به نوشته سایت elfvoetbal هلند، هنک گریم، مسئول استعدادیابی باشگاه نایمخن مبلغ 220 هزار یورو (900 میلیون تومان) برای جذب او پرداخته است.

علیرضا جهانبخش: پنج و نیم میلیارد تومان / استعداد نوشکفته فوتبال ایران که سابقه بازی در داماش تهران و گیلان را داشت، این روزها به مهاجم تاثیرگذار نایمخن هلند تبدیل شده و در سایت‌های معتبر فوتبال به ارزشی معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو (معادل پنج میلیارد و نیم میلیون تومان) رسیده است. فروردین ماه ۹۳ بود که گمانه زنی‌هایی برای حضور جهانبخش در منچستر یونایتد شنیده شده بود. اما با توجه به نیاز تیم هلندی به مهاجم جوان ایرانی برای بازگشت به لیگ برتر هلند، وی کماکان در نایمخن باقی ماند. جالب است بدانید که به نوشته سایت elfvoetbal هلند، هنک گریم، مسئول استعدادیابی باشگاه نایمخن مبلغ ۲۲۰ هزار یورو (۹۰۰ میلیون تومان) برای جذب او پرداخته است.

فرهاد مجیدی، چهار و نیم میلیارد و دویست میلیون تومان / دیگر استعداد فوتبال ایران که ترجیح داد جز در یک مقطع یک ساله (سال 2000)، بیشتر دوران ورزشی خود را برای تیم استقلال و تیم‌های حاشیه خلیج فارس بازی کند، همواره با قراردادهای میلیاردی و کوتاه مدت میان تیم‌های عربی جابه‌جا شد. او اگرچه در سایت ترانسفر مارکت ارزشی یک میلیون یورویی دارد، اما با هشت بار جا‌به‌جایی بین تیم‌های متمول عربی، احتمالا یکی از پردرآمدترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور بوده باشد.

فرهاد مجیدی، چهار و نیم میلیارد و دویست میلیون تومان / دیگر استعداد فوتبال ایران که ترجیح داد جز در یک مقطع یک ساله (سال ۲۰۰۰)، بیشتر دوران ورزشی خود را برای تیم استقلال و تیم‌های حاشیه خلیج فارس بازی کند، همواره با قراردادهای میلیاردی و کوتاه مدت میان تیم‌های عربی جابه‌جا شد. او اگرچه در سایت ترانسفر مارکت ارزشی یک میلیون یورویی دارد، اما با هشت بار جا‌به‌جایی بین تیم‌های متمول عربی، احتمالا یکی از پردرآمدترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور بوده باشد.

کریم باقری: چهار میلیارد تومان / او یکی از معدود ستارگان تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 بود که با وجود لژیونرشدن؛ نتوانست انتظارها را برآورده کند و در اوج دوران فوتبالی خود در تیم‌های آرمینیا بیله فیلد آلمان، چارلتون انگلیس، السد قطر و پرسپولیس تهران به ارزشی برابر با یک میلیون یورو (چهار میلیارد تومان) رسید.

کریم باقری: چهار میلیارد تومان / او یکی از معدود ستارگان تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ بود که با وجود لژیونرشدن؛ نتوانست انتظارها را برآورده کند و در اوج دوران فوتبالی خود در تیم‌های آرمینیا بیله فیلد آلمان، چارلتون انگلیس، السد قطر و پرسپولیس تهران به ارزشی برابر با یک میلیون یورو (چهار میلیارد تومان) رسید.

خداداد عزیزی: چهار میلیارد تومان / غزال تیزپای فوتبال ایران، یکی از بازیکنانی است که در لیگ‌های متعدد خارجی توپ زده است؛ از آلمان و امارات گرفته تا اتریش و آمریکا. خداداد عزیزی را نیز می‌توان یکی دیگر از بازیکنانی دانست که با وجود شایستگی برای بازی کردن در تیم‌های معتبر اروپایی، تنها سه فصل برای کلن آلمان بازی کرد و در 50 بازی هم 10 گل به ثمر رساند. او در اوج دوران فوتبالی خود هیچ‌گاه به ارزشی بالاتر از یک میلیون یورو نرسید.

خداداد عزیزی: چهار میلیارد تومان / غزال تیزپای فوتبال ایران، یکی از بازیکنانی است که در لیگ‌های متعدد خارجی توپ زده است؛ از آلمان و امارات گرفته تا اتریش و آمریکا. خداداد عزیزی را نیز می‌توان یکی دیگر از بازیکنانی دانست که با وجود شایستگی برای بازی کردن در تیم‌های معتبر اروپایی، تنها سه فصل برای کلن آلمان بازی کرد و در ۵۰ بازی هم ۱۰ گل به ثمر رساند. او در اوج دوران فوتبالی خود هیچ‌گاه به ارزشی بالاتر از یک میلیون یورو نرسید.

سردار آزمون: چهار میلیارد تومان / جوان 20 ساله فوتبال ایران که از استعدادهای درخشان دهه اخیر فوتبال ایران است، در رادار برخی از تیم‌های مطرح اروپایی قرار گرفته بود. اوایل امسال بود که سایت رسمی هواداران تیم آرسنال از حضور استعدادیاب‌های این باشگاه لندنی در تمرینات روبین کازان پرده برداشت. بنا بر اعلام این سایت، آرسن ونگر قصد داشت آزمون را جایگزین نیکلاس بندتر، مهاجم دانمارکی خود کند. هم زمان با این مسئله، بحث حضور آزمون در اینترمیلان و آث میلان ایتالیا و بنفیکای پرتغال نیز به گوش رسید. ستاره گنبدکاووسی تیم روبین کازان در حالی که قرار بود که به تیم لیورپول بپیوندد، سر از تیم روستوف درآورد. ارزش این بازیکن چیزی حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

سردار آزمون: چهار میلیارد تومان / جوان ۲۰ ساله فوتبال ایران که از استعدادهای درخشان دهه اخیر فوتبال ایران است، در رادار برخی از تیم‌های مطرح اروپایی قرار گرفته بود. اوایل امسال بود که سایت رسمی هواداران تیم آرسنال از حضور استعدادیاب‌های این باشگاه لندنی در تمرینات روبین کازان پرده برداشت. بنا بر اعلام این سایت، آرسن ونگر قصد داشت آزمون را جایگزین نیکلاس بندتر، مهاجم دانمارکی خود کند. هم زمان با این مسئله، بحث حضور آزمون در اینترمیلان و آث میلان ایتالیا و بنفیکای پرتغال نیز به گوش رسید. ستاره گنبدکاووسی تیم روبین کازان در حالی که قرار بود که به تیم لیورپول بپیوندد، سر از تیم روستوف درآورد. ارزش این بازیکن چیزی حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

ثبت دیدگاه