• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

جوابیه داور بازی فجر و ارشاد

  • 16 شهریور 1392 - 0:05
جوابیه داور بازی فجر و ارشاد

در پی انتشار گزارشی در انارپرس درباره بازی فجر و ارشاد، محمد اسفندمز، داور درجه ۲ ملی فوتبال شهرستان انار، جوابیه‌ای ارسال کرده که به شرح زیر است:

باسلام واحترام خدمت کلیه فوتبال دوستان شهرستان اناروهمچنین کلیه دست اندرکاران سایت وزین ومتشخص انارپرس.

ضمن احترام به نظرات همه دوستان،بنده حقیربه چندنکته درخصوص بازی تیمهای ارشاد وفجرعلی آباد که دردروز جمعه۰۸/۰۶/۹۲برگزارگردید اشاره ای خواهم داشت:

۱-ازهرداوری درهرسطحی از داوری درخصوص اخراج بازیکن فجرسؤال شود مطمئناً با قاطعیت نظربنده را تأییدمی فرماید. چرا که درمتن قانون حرکت خشن وخطرناک بازیکن که منجر به صدمه بازیکن دیگری شود بی درنگ با کارت قرمز جریمه می‌شود. اگراین حرکت در تیم مقابل نیزاتفاق می افتاد بدون شک نظر بنده همین تصمیم بود.

۲-درخصوص اخطار برادر بنده، بایدعرض کنم که شاید اگر داور دیگری غیر از بنده این بازی را قضاوت می کرد، این کارت به بازیکن داده نمی شد. چرا که درمورد این خطا بصورت۵۰-۵۰ می شد تصمیم گرفت یعنی هم میتوانستم کارت زرد بدهم وهم می‌توانستم ندهم. یعنی ناظرین داوری دراین صحنه هاهیچ خورده ای به داور در مورد دادن یا ندادن کارت زرد نمی گیرند. فقط وفقط بخاطر اینکه برادرم بوداین کارت رادادم و۵۰ درصد اول رابرگزیدم که مورد اتهام نباشم.

نمی دانم منظوردوستان درخصوص اینکه برادربنده باید اخراج می شد کدام صحنه بوده است؟ این صحنه که اصلاًکارت قرمزنداشت. اگرمنظورشان صحنه دیگری است الله اعلم.

۳-کدام جانبداری ازتیم ارشاد شده است که اینگونه بعضی دوستان به خشم آمده اند.دوستانی که یقیناً از تیمهای رقیب تیم ارشاد هستند که توقع دارند بنده حقیر و دیگرهمکارانم با زیرپاگذاشتن قوانین و وجدانمان،آنگونه که باب میل ایشان هست قضاوت کنیم.

مگرغیرازاین است که اعتراضات مداوم و پی درپی بازیکنان تیم فجر،می‌توانست این تیم را۹و یا حتی۸نفره کند؟ ولی اگرخودستایی نباشد با مدیریتی که بنده حقیر در حین بازی اعمال کردم توانستم جوبازی رابه سمتی ببرم که این اتفاق نیفتد.

اگر بنا به جانبداری تیم خاصی بود به راحتی با اخراج برخی بازیکنان تیم فجر(مانندآقای حسین رئیسی)این کارعملی بود وهیچ کس هیچ خورده ای ازبنده نمی‌گرفت. چراکه طبق قانون هر بازیکنی که به داور اعتراض کند،مستحق دریافت کارت زرد می‌باشد. ولی بنده ازحق شخصی خودم گذشتم وکارت زردی نشان ندادم. ازحق خودم می توانم بگذرم ولی ازحق بازیکن وهمکارانم خیر!

در پایان ازهمه کسانی که عادلانه و از روی عقل و منطق از داوری بنده انتقاد می‌کنند و به نوعی موجبات پیشرفت بنده در امر داوری را فراهم می‌آورند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. چراکه معتقدم داوران درهرسطحی که باشند امکان اشتباه وجود دارد واگرانتقادات و راهنمایی ها ازروی دلسوزی و منطق باش دنه ازروی غرض! قطعاً به پیشرفت جامعه داوری کمک خواهد نمود.
با آرزوی توفیق الهی
کوچک همه همشهریان عزیز
محمداسفندمز

ثبت دیدگاه