• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

تنش سیاسی بین ایران و عربستان به فوتبال کشیده شد؛ باشگاه‌های فوتبال عربستان: در ایران بازی نمی‌کنیم

  • 14 دی 1394 - 17:07
تنش سیاسی بین ایران و عربستان به فوتبال کشیده شد؛ باشگاه‌های فوتبال عربستان: در ایران بازی نمی‌کنیم

تنش سیاسی بین ایران و عربستان به فوتبال کشیده شده و باشگاه‌های فوتبال عربستان اعلام کرده‌اند که در ایران بازی نمی‌کنند.

باشگاه النصر عربستان که در لیگ قهرمانان آسیا با ذوب آهن همگروه است موضعی مشابه با دو باشگاه الهلال و الأهلی گرفت و اعلام کرد که در ایران بازی نخواهد کرد.

النصر درخواست رسمی خود در این باره را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است. فدراسیون فوتبال عربستان هم در این زمینه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که تنش سیاسی بین ایران و عربستان این بار جدی‌تر از قبل به فوتبال هم کشیده شده است و جنجال سازی سعودی‌ها پایانی ندارد.

بعد از آنکه رئیس باشگاه الهلال سخنان تندی را علیه باشگاه‌های ایرانی بر زبان آورد و تاکید کرد که تیمش در ایران به میدان نمی‌رود و از کشورهای عربی خواست که همدردی و همکاری خود را با باشگاه‌های عربستانی اعلام کنند به نظر می‌رسد که دیگر باشگاه‌های عربستانی هم در این راستا حرکت می‌کنند.

باشگاه النصر عربستان هم که در لیگ قهرمانان آسیا با ذوب آهن همگروه است به صراحت اعلام کرد که برابر نماینده ایران در خاک ایران به میدان نخواهد رفت.

این باشگاه عربستانی اعلام کرد که با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا از سران AFC خواسته است که بازی با ذوب آهن را در کشور بی‌طرفی برگزار کند، چرا که از امنیت بازیکنان خود نگران است.

جنجالی که باشگاه‌های عربستانی به وجود آورده‌اند بسیاری را به واکنش واداشته است. فدراسیون فوتبال این کشور هم در این زمینه واکنش نشان داد.

عدنان المعیبد سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان در گفت‌وگویی که با “نشره أخبار الریاضه” داشت، گفت: تا الان هیچ درخواستی از باشگاه‌ها درباره بازی نکردن در ایران به ما نرسیده است. البته باید تاکید کنم که فدراسیون فوتبال عربستان چنین نگرانی و ترسی را از بازی کردن در ایران درک می‌کند. من با احمد عید رئیس فدراسیون هم صحبت کرده‌ام. به هر حال نگرانی‌هایی وجود دارد و نمی توان چنین شرایطی را قبول کرد. همه جوانب را در نظر خواهیم گرفت و بهترین تصمیم ممکن را می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، البته فدراسیون فوتبال ایران هم بیکار ننشسته است تا جایی که مهدی تاج، رییس سازمان لیگ در‌ رابطه با فضا سازی تیم‌های باشگاهی عربستان مبنی بر این که در ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نخواهند آمد، اظها‌ر کرد که با هماهنگی رئیس فدراسیون شکایتی را علیه باشگاه های عربستانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهد داد.

ثبت دیدگاه