• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

گزارش تصویری اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش بانوان

  • 12 مرداد 1395 - 20:31
گزارش تصویری اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش بانوان

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایحه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن می‌باشد که به یک نوع کشتی محلی گفته می شود.

این ورزش از سالهای بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان، … و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در  ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران، … دارای آثار دیرینه می‌باشد و هم اکنون ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و ۵۸ کشور جهان بصورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.

رشته آلیش وگراپلینگ حدود سه سال است که زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته است .این دو رشته در پوشش کاملا متفاوت هستند. در آلیش فنون اصلی با استفاده از کمربند زده می‌شود و از کمربند بسیار استفاده می‌کنند. علاوه بر این تفاوت اصلی در این است که در آلیش با زمین خوردن حریف امتیاز داده می‌شود و مجددا در سر پا کشتی  را آغاز می‌کنند، اما در گراپلینگ زمانی که حریف به زمین می خورد مبارزه آغاز می‌شود و در خاک باید امتیازها گرفته شود.

ضربه زدن در گراپلینگ ممنوع است و فن‌های مخصوص را اجرا می‌کنند تا زمانی که حریف تسلیم شود.

اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش بانوان  به منظور شرکت در مسابقات جهانی آلیش که در شهریور ماه برگزار می‌شود، با حضور مربی «میریم مامونوا» از کشور قرقیزستان در کرج برگزار شد.

۵۷۳۲۷۲۳۱ ۵۷۳۲۷۲۳۲ ۵۷۳۲۷۲۳۴ ۵۷۳۲۷۲۳۵ ۵۷۳۲۷۲۳۶ ۵۷۳۲۷۲۳۷  ۵۷۳۲۷۲۴۳ ۵۷۳۲۷۲۴۴ ۵۷۳۲۷۲۴۵ ۵۷۳۲۷۲۴۶ ۵۷۳۲۷۲۴۷ ۵۷۳۲۷۲۴۸ ۵۷۳۲۷۲۴۹ ۵۷۳۲۷۲۵۰ ۵۷۳۲۷۲۵۱ ۵۷۳۲۷۲۵۲ ۵۷۳۲۷۲۵۴ ۵۷۳۲۷۳۳۲

۵۷۳۲۷۲۴۲

ثبت دیدگاه