• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

واکنش به «بی‌غیرت» نامیدن لیلا رجبی، ورزشکار ایرانی

  • 23 مرداد 1395 - 7:04
واکنش به «بی‌غیرت» نامیدن لیلا رجبی، ورزشکار ایرانی

به دنبال حذف لیلا رجبی،پرتابگر وزنه در المپیک ریو، احسان مهاجرشجاعی، قهرمان سابق دو و میدانی ایران در برنامه زنده تلویزیونی گفت که این ورزشکار رو به طور تلویحی به «بی‌غیرتی» متهم کرد.

رجبی در واکنش به این موضع‌گیری مهاجرشجاعی گفت که «شنیدم که احسان مهاجر شجاعی در یک برنامه تلویزیونی و جلوی چشم ۷۰ میلیون ایرانی، مرا متهم به بی‌غیرتی کرده است، در حالی که من در این ۸ سالی که در ایران هستم، افتخارات بیشتری نسبت به او کسب کرده‌ام. همیشه تلاش کرده ام که پرچم ایران را بالا ببرم، چه با مربی، چه بدون مربی، چه با امکانات یا بی امکانات. مهاجر شجاعی در المپیک ۲۰۰۸ پکن پنجاهم شد، آیا فکر می‌کند با این نتیجه خودش هم بی‌غیرت است که حالا در مورد من این‌طور حرف می‌زند؟ او اگر به خودش بی‌غیرت نمی‌گوید، پس چطور می‌تواند جلوی تمام مردم به من توهین کند؟»

RIOEC8C12BT9F_768x432

این ورزشکار افزود:‌ «گفتن بی‌غیرت به کسی، توهین بزرگی است و من از این بابت برای ایشان خیلی متاسفم، چون من همیشه ایران را کشور خودم دانسته‌ام و کم نگذاشته‌ام.»

لیلا رجبی، ورزشکار ایرانی‌الاصل متولد فروردین ۱۳۶۲ در کشور بلاروس با نام «اتسیانا ایلیوشچانکا» است.

پیمان رجبی، همسر و مربی لیلا رجبی نیز در این خصوص گفت: «اندازه پراید هزینه کردند و آن وقت توقع دارند ورزشکار از المپیک برای آن‌ها لامبورگینی بیاورد.»

وی افزود: «ورزشکار در جای بزرگی می‌جنگد و با امکاناتی که داشت همین‌قدر زورش می‌رسید، کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند بررسی کنند چقدر هزینه شده است. با هیچ یک از اردوهای ما موافقت نشد، فقط پنج ماه آخر را به ما حق ایاب و ذهاب دادند.»

احسان مهاجرشجاعی نیز گفت که «من اصلا جمله‌ای در مورد بی غیرتی این ورزشکار به زبان نبردم و تنها گفتم که باید با غیرت و تمرکز بیشتری در مسابقه حاضر می‌شد و این هم حرف بدی نیست.»

در همین حال پس از این رویدادها، در دفاع از لیلا رجبی حدود ۳۰هزار کامنت با هشتگ #باغیرت در صفحه اینستاگرام این ورزشکار ثبت شد.

 

ثبت دیدگاه