• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آیت‌الله محمد یزدی: مسابقه ایران – کره تعطیل شود

  • 11 مهر 1395 - 22:09
آیت‌الله محمد یزدی: مسابقه ایران – کره تعطیل شود

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار لغو مسابقه ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال شد.

آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران- کره در روز تاسوعا اظهار داشت که وزیر ورزش در حد خود تلاش کرده این مسابقه را جابه‌جا کنند اما گفته شد این تقویم چهار سال پیش چیده شده و وزیر اگرچه تلاش خود را کرده اما نتوانسته این تاریخ را جابه‌جا کند.

وی افزود: به ایشان می‌گویم «آقای وزیر! وزارت شما در سایه احترام به تاسوعا و عاشورا محقق شد، شما وزیر این نظام هستید؛ این نظام در سایه محرم و صفر محقق شده و این نعمت‌ها در سایه اسلام و انقلاب و عاشورا است. اینکه نمی‌توانید این مسابقه را جابجا کنید این جواب‌ها قانع‌کننده نیست.»

فیفا به درخواست ایران برای تغییر روز بازی پاسخ منفی داده و گفته اگر این بازی لغو شود، نتیجه سه بر صفر به سود کره جنوبی اعلام خواهد شد.

آیت‌الله یزدی خطاب به وزیر ورزش با تأکید بر اینکه اگر این برنامه را حذف کنید هر زیانی ببینید در برابر آن سودی که از احترام عاشورا به دست می‌آید، برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این محاسبه را دقیق‌تر انجام دهند و مسابقه را تعطیل کنند، چراکه سود آن در حال و آینده بیشتر خواهد بود ضمن تقدیر از زحماتی که کشیده‌اند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: من شما را نصیحت نمی‌کنم بلکه از شما می‌خواهم این بررسی را انجام دهید و اگر قرار است تعطیل شود بهتر از حرمت شکنی است. اگر قرار باشد که برای حفظ حرمت عاشورا قبل از مسابقه مداحی صورت بگیرد، پس از گل توسط ایران آیا کسی خوشحالی نخواهد کرد و آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟

آیت‌الله یزدی در حالی با برگزاری مسابقه ایران و کره جنوبی در روز تاسوعای امسال مخالفت کرده که در تاسوعای سال ۱۳۷۸ دو تیم استقلال تهران و دالیان چین در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. استقلال در این بازی تحت هدایت مرحوم ناصر حجازی توانست ۴ بر ۳ به برتری رسیده و راهی فینال جام باشگاه های آسیا شود.

۶۶۰۳۱

 

ثبت دیدگاه