• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

راهپیمایی انصار حزب‌‌الله علیه برگزاری دیدار ایران و کره‌ جنوبی

  • 16 مهر 1395 - 15:07
راهپیمایی انصار حزب‌‌الله علیه برگزاری دیدار ایران و کره‌ جنوبی

انصار حزب‌الله در اعتراض به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره‌جنوبی، ۱۶ مهر پس از نماز جمعه تهران اقدام به راهپیمایی کردند.

حسین الله‌کرم، رئیس انصار حزب‌الله در این تجمع گفت اگر حرمت‌شکنی شود، مسئولان سه قوه باید استعفا کنند یا از کار برکنار شوند.

۱

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از منتقدان برگزاری بازی ایران و کره به علت برگزاری این دیدار در روز سه شنبه که همزمان با شب عاشوراست، تجمع کردند.

۴

بازی ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قرار است ساعت ۱۸:۱۵ روز ۲۰ مهر که برابر با تاسوعاست، برگزار شود. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز مجوز برگزاری این بازی را صادر کرده است.

الله‌کرم در بیانیه خود با بیان اینکه این بازی بسترساز حرمت‌شکنی عاشوراست، گفت: اگر برگزاری فوتبال در شب عاشوراست، بازی در کشور دیگر انجام شود که مسئولان آن را نپذیرفتند.

او افزود: پیشنهاد دوم این بود که مسابقه بدون تماشاگر برگزار شود تا در صورت گل زدن، بستر شادی احتمالی فراهم نشود که مسئولان معتقد به برگزاری بازی با حضور تماشاگران بودند و گفته‌اند جلوی مسائل احتمالی را می‌گیرند.

الله‌کرم گفت: از قوه قضاییه درخواست داریم با کسانی که بسترساز تصمیم برگزاری بازی هستند، برخورد شود و به آنها انذار داده شود. از آنجا که حرمت‌شکنی پذیرفته نیست، در صورت حرمت‌شکنی مسئولان سوه قوه باید پاسخگو باشند و به دلیل عدم پیشگیری و بی‌توجهی به طرح‌های حزب‌الله باید استعفا کنند یا از کار برکنار شوند.

بازی این دو تیم در روزتاسوعا با مخالفت‌ برخی افراد از جمله آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مواجه شده بود. وی گفته بود که این بازی باید لغو شود. با این حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران در نامه‌ای به آیت‌الله یزدی گفت که این نوع اظهارات باعث «دین‌گریزی» در جامعه می‌شود.

۲ ۳

ثبت دیدگاه