• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون

  • 20 مهر 1395 - 21:58
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه یک ماند.

 به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۸٫۱۰ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف کره جنوبی رفت و در پایان این بازی با تک گل سردار آزمون حریف قدرتمند خود را از پیش رو برداشت تا با اقتدار در صدر جدول گروه یک انتخابی جام جهانی در قاره آسیا قرار گیرد.

تک گل تیم ملی فوتبال ایران را در این دیدار برروی کار تیمی جهانبخش و رضاییان و ارسال زیبای رامین رضاییان از جناح راست برای سردار آزمون در دقیقه ۲۴ به دست آمد.

تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا این دیدار تیم برتر میدان بود و در همان دقایق اولیه مسابقه نیز چند موقعیت خطرناک بر روی دروازه کره ایجاد کرد.

ملی پوشان کشورمان با وجود برتری در نیمه نخست به لاک دفاعی نرفته و تا پایان این نیمه همچنان موقعیت خوبی را برروی دروازه حریف ایجاد کردند.

با شروع نیمه دوم شاگردان کی روش دست از ارایه بازی هجومی خود برنداشتند و بار ها موقعیت های بسیار خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کردند که با بی دقتی بازیکنان تیم ملی کشورمان از دست رفتند.

مهدی طارمی در دقیقه ۸۱ جایگزین علیرضا جهانبخش شد که با مصدومیت روبه رو شده بود. همچنین با تصمیم کارلوس کی روش آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۸۴ به جای سردار آزمون زننده تک گل ارزشمند این بازی وارد میدان شد.

یکی از نکات قابل توجه تیم ملی ایران در دیدار مقابل کره جنوبی ارایه بازی هجومی تر نسبت به سه دیدار گذشته خود بود که به نظر می رسد شاگردان کی روش رفته رفته به هماهنگی لازم رسیده اند.

قضاوت این دیدار حساس برعهده ریوجی ساتو داور ژاپنی است.

با نتیجه به دست آمده در این دیدار، حسرت ۴۲ ساله فوتبال کره جنوبی برای کسب پیروزی در ورزشگاه آزادی تهران همچنان باقی ماند.

با تصمیم کی روش برای تیم ملی ایران در این دیدار حساس علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، وحید امیری ، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون به میدان رفتند.

همچنین برای تیم ملی کره جنوبی نیز کیم سونگ جیو، او جائه سوک، کیم کی هی، هوام تائه وی، سون هیونگ مین، کیم بو کیونگ، جی دونگ وون، هان کوک یونگ، کی سونگ یونگ، لی چونگ یونگ، جانگ هیونسو به میدان رفته بودند.

تیم ایران در راه صعود به جام جهانی با تیم های کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه هم گروه است که در چهار دیدار انجام شده تاکنون موفق به شکست تیم های قطر، ازبکستان و کره جنوبی شده است و با کسب تساوی خارج از خانه مقابل تیم ملی چین، ۱۰ امتیازی است و مقتدرانه در صدر جدول این گروه ایستاده است.

ثبت دیدگاه