• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

فراخوان ثبت‌نام رشته ورزشی «برای تونیک» در شهرستان انار

  • 13 آبان 1395 - 12:33
فراخوان ثبت‌نام رشته ورزشی «برای تونیک» در شهرستان انار

هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان انار اعلام کرد که مربیان و علاقه‌مندان رشته ورزشی «برای تونیک» جهت ثبت‌نام می‌توانند حداکثر تا پایان ساعت اداری روز سه شنبه ۲۵ آبان با شماره ۰۹۱۳۸۹۱۲۰۰۱ تماس بگیرند.

این رشته ورزشی زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمان جهت فعال‌سازی مجدد رشته ورزشی «برای تونیک» قصد دارد جلسه هماهنگی و آشنایی با این رشته مهیج ویژه مربیان و علاقه‌مندان  (آقایان و بانوان ) را ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۷ آبان در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار کند.


ورزش «برای تونیک» را بیشتر بشناسیم


“برای تونیک” روشی است که با الهام از کدگذاری بین المللی حروف الفبا طراحی شده است.این ورزش اجرای تمرین های همزمان کلیه ورزشکاران در سنین مختلف با شرایط جسمانی متفاوت را امکان پذیر می سازد .هر فردی می تواند برای تونیک را با انتخاب و سلیقه شخصی خود اجرا نماید.

در سال ۱۸۷۰ میلادی یک فرد نابینای فرنسوی به نام لوئی برای جهت ایجاد سهولت در خواندن و نوشتن از طریق لمس برای هر حرف الفبا کدگذاری ویژه ای طراحی نمود.پیرو این ابتکار به تدریج تمامی ملت ها این روش را بکار گرفتند و خط برای بین المللی گشت.در اوایل دهه ۱۳۸۰ یاسمن موئدی یک ایرانی فعال در امور اجتماعی فرهنگی نیکوکاری ورزشی با ترکیب قوانین کدگذاری حروف الفبا با اجرای تمرینات ورزشی ،برای تونیک را ابداع نمود.

وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۱ این ورزش را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۹۲ انجمن «برای تونیک» زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت خود را آغاز کرد.

با تجسم یک جدول ۶ خانه ای در فضا یا بر روی زمین ورزشکار با انتخاب کد مورد نظر تمرین های ورزشی را با دست ها و پاه ها اجراء می نماید.

برای تونیک با گرایش های مختلف قابل اجراء است. نرمش همگانی روزانه -تخصصی (گروه های خاص)-کششی -قدرتی-رزمی دفاعی-تمرکزی-بدنسازی-هوازی با زنجیره(ایروبیک)-آرامش روحی-بومی محلی-حماسی-با ابزار-آکروباتیک-ابتکاری-نمایشی-تفرحی و بازی-ویژه بهداشت باروری-کاهش وزن.

کاربردهای این ورزش به شرح زیر است:

نوآوری و تنوع در اجرای کلاس های آموزشی
کارآفرینی برای متخصصین ماساژ
ایجاد تنوع در آموزش زبان
تولیدات-پوشاک و ضمایم-ابزار و تجهیزات وابسته
پوشاک:پوشاک برای تونیک توسط ورزشکاران ،مبتکران به ویژه تولیدکنندگان ایرانی منطبق با شئون جامعه و هماهنگ با گرایش های انتخابی طراحی می شود .

فعالیت های بین المللی برای تونیک در زیر عنوان شده که می توانید در متن بخوانید:

برای تونیک در سال ۱۳۸۷ در فرانسه به ثبت رسیده است. فدراسیون ورزشهای همگانی فرانسه با هماهنگی با مبتکر آن گسترش دهنده برای تونیک در فرانسه و سایر کشور های متقاضی است. موسسه بین المللی صلح و دوستی برای تونیک در سال ۱۳۸۸ در جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

تشکل ورزشی بین المللی آن در کشور فرانسه درسال ۱۳۸۹ در فرانسه به ثبت رسیده است.
با هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی ها یفرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت معرفی روش برای تونیک و آموزش زبان فارسی و دوستی بین ملت ها از طریق آن،همایش ها و نمایشگاه های مرتبط در کشور های فرانسه ،بلژیک،مالزی و ارمنستان برگزار گردیده است.
کارشناسان برایتونیک در کشور چین جلسات برای تونیک را برگزار کرده اند.

جهت معرفی برای تونیک و بخش ویژه آن به عنوان ورزش مناسب دوران بهداشت باروری و تمرین های ورزشی ویژه گروه های خاص با هماهنگی مسئولین بیمارستان ایرانیان دبی جلسه توجیهی آن در باشگاه ایرانیان دبی برگزار گردیده است.

امتیازات این بازی به شرح زیر است:

برای تونیک یک ابداع انساندوستانه است.
برای توینک یک ابتکار ایرانی بوده و گسترش آن در کشور های مختلف معرف توانمندی مبتکرین ایرانی است.
برای تونیک یک نوآوری است که در زمینه های مختلف برای کارشناسان و مجریان آن در آمد اقتصادی ایجاد می نماید.
برای تونیک می تواند زبان مشترکی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها باشد.
انجمن برای تونیک مفتخر است که گسترش دهنده یک ابتکار ایرانی در کلیه مناطق باشد.

ثبت دیدگاه