• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مطلبی طنز درباره حل مشکل کم‌آبی در انار: فحش دادن به مسئولین در نود و خرده‌ای درصد از موارد جواب می‌دهد

  • 08 اردیبهشت 1393 - 0:13
مطلبی طنز درباره حل مشکل کم‌آبی در انار: فحش دادن به مسئولین در نود و خرده‌ای درصد از موارد جواب می‌دهد

محمد پور رشیدی یکی از طنزپردازان موفق است که در اصفهان زندگی می کند و اهل انار است. نام هنری این طنزپرداز “محمد آذر” است.

دیروز شعری طنز از وی منتشر کردیم. از این پس مطالب بیشتری از این طنزپرداز در انارپرس منتشر خواهد شد.

امروز هم مطلبی طنز از محمد پور رشیدی درباره مشکل کم‌آبی در انار:

رفع مشکل کم آبی

در راستای اینکه ما مثل بولدوزر می‌خواهیم مشکلات شهرستان انار را با طنزهایمان یکی یکی از پیش رو برداریم، این بار گفتیم برویم سراغ مشکل کم آبی که دغدغه خیلی از اناری‌هاست. بخصوص در فصل گرمایی که در پیش داریم. چون ما کلا برای دغدغه‌های مردم انار جانمان در می‌رود و هدفمان صرفا خدمت به خلق‌الله است و علی رغم بی‌ میلی‌مان به مناصب و میز و این چیزهای دست و پا گیر، حاضریم فرماندار انار بشویم. این از پنجاه درصد کار که خواستن ما بود، حالا دیگر خود دانید…

از آنجا که محقیقن و متخصصان شهر هر چه گفتند ما فردایش از دل و جان گوش کردیم و اینقدر در عمل به توصیه هایشان کوشا بودیم که همه رباط صلیبی پاره کرده‌ایم ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و مشکل کم آبی به قوت خودش باقی ماند، ما می‌خواهیم راه‌حل‌های جدیدی را اعلام کنیم که رد خور ندارد و جواب می‌دهد.این راه حل ها قبلا در تمدن‌های داخل کویر لوت، صحرای اتیوپی و ربع‌الخالی عربستان امتحان شده و جوابش را به خوبی پس داده است، بنابراین مطمئن باشید با انجام این راه‌حل‌ها مشکل کم آبی کلا از بین خواهد رفت؛

۱- آنقدر تعداد چاه‌های کشاورزی را افزایش دهیم یا چاه‌ها را جابجا کنیم که سفره‌های آب زیر زمینی کلا از رو بروند و حیثیتشان پیش ما به باد برود. آن وقت شاید خودشان برای خودشان (و البته برای ما) کاری انجام بدهند.

۲- از آنجایی که شستن ماشین در منزل میزان زیادی آب هدر می‌دهد، بهتر است ماشین خود را در خانه اقوام بشویید. مثلا وقتی مهمانی می‌روید یک آه سوزناک از ته دل بکشید و بگویید “این ماشین ما هم چقدر کثیف شده است…هععی” و از آنجا که ما اناری‌ها خیلی تعارفی و مهمان دوست هستیم، میزبان می‌گوید: “جان تو اگر ماشین را نیاوری وسط آشپزخانه تا بچه‌ها بشورندش، ناراحت می‌شوم و دیگر نه من، نه تو!”. پنج دقیقه بعد کل اعضای خانواده ی میزبان از سر و گوش ماشین‌تان بالا می‌روند و ماشین را شسته و اتو کشیده تحویل می‌دهند…

۳- از آنجایی که تحقیقات جدید نشان می‌دهد  کنتورهای آب عامل اصلی نشان دادن رقم‌های بالای مصرف هستند، می‌توانید برای رفع این مشکل، کنتور آب منزلتان را طوری دستکاری کنید که کلا چیزی نشان ندهد و هر وقت مامور اداره آب در کنتور را بر می‌دارد و به رقم‌شمار داخلش نگاه می کند، بجز سلام و صلوات و التماس دعا چیزی برای گفتن نداشته باشد.

۴- فحش دادن به مسئولین در نود و خرده ای درصد از موارد جواب می‌دهد.این مهم را هم فراموش نکنیم.

۵- طرح آبیاری قطره‌ای خیلی به مذاق همایونی ما خوش نیامده است. بنابراین ما دیگر از این سوسول بازی‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم. به جایش می‌توانیم آبیاری غرق‌آبی را به آبیاری”سیل آبی” یا ” سونامی آبی” تبدیل کنیم که همچین این جیگرمان خنک شود.

۶- وقتی ردیابی می کنیم در تمام مشکلات مردم انار پای همین سایت معلوم‌الحال انارپرس در میان است. کلا آنقدر مشکلات از انارپرس آب می‌خورد که کم آبی بوجود آمده است. با بستن انارپرس مشکل آب برطرف می‌شود.

با انجام موارد بالا دیگر مشکل کم آبی کاملا حل شده و به مشکل بی‌آبی تبدیل خواهد شد. بالاخره یک مشکل که حل می‌شود. برای مشکلات بعدی بعدا راه‌حل ارائه می دهیم. ما که دستمان در راه‌حل دادن باز است…دستمان هم درد نکند.

ثبت دیدگاه