• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

انتقاد جمعی از اهالی ساقی در خصوص افزایش آلودگی محیط زیست

  • 06 دی 1395 - 13:19
انتقاد جمعی از اهالی ساقی در خصوص افزایش آلودگی محیط زیست

جمعی از اهالی روستای ساقی شهرستان انار از افزایش دود ناشی از سوخت چوب‌های درختان پسته و آلودگی محیط زیست انتقاد کردند. این شهروندان خواهان رسیدگی اداره محیط زیست و شبکه بهداشت به این مساله شدند.

photo_2016-12-26_12-31-29

به گزارش کانال ساقی در نامه این اهالی خطاب به فرماندار انار، بخشدار مرکزی، دهیاری و شورای ساقی آمده: «دود ناشی از سوخت چوب‌های درختان پسته خصوصا در فصل زمستان در سطح زمین و داخل منازل مسکونی ساقی کاملا مشهود است، این دود کاملا سمی بوده و برای تمامی سنین از پیر و جوان و کودک و جانبازان شیمیایی و بیماران تنفسی خطر مرگ به همراه دارد.»

در ادامه این نامه آمده:‌ «آیا هیچ ارگانی در این انار جهت پلمپ این کوره‌ها قدرت اجرایی ندارد؟ خدا را شکر در زمان‌های سخنرانی مراسم همه مسئولین پر از ادعا صحبت می‌کنند اما در زمان عمل، مردم این روستا در معرض خطر بیماری‌های تنفسی و حتی برخی جانبازان شبمیایی در معرض خطر مرگ قرار گرفته و هیچکس هیچ اقدامی نمی‌کند. این روز‌ها از مسولین داخلی روستا و شهر انار سوال می‌شود همه پاسخشان این است که جلسه گرفتیم بابت این کار و…. جلسه… جلسه و جلسه و صرف چایی و شیرینی و میوه. »

در پایان نامه آمده است: «مسولین محترم بهداشت، محیط زیست انار، فرماندار محترم انار، بخشدار محترم انار، شورای اسلامی ساقی، دهیار ساقی لطفا این موضوع مهم را هر چه زود‌تر پیگیری فرمایید که هرلحظه امکان خطر مرگ برای یکی از ساکنین این روستا وجود دارد.»

ثبت دیدگاه