• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

بیش از ۱۳۵۰ بازرسی در نوروز از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در انار

  • 15 فروردین 1397 - 10:29

رئیس مرکز بهداشت انار از بیش از ۱۳۵۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار، مهندس محمد موسی زاده گفت : بازرسان بهداشت محیط شهرستان انار در طرح نوروزی که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین می باشد بیش از ۱۳۵۰ مورد بازدید از سطح مراکز مواد غذایی اعم از سوپر مارکتها ، رستورانها ، اغذیه فروشیها ، نانوائیها و نیز اماکن عمومی داشتند

وی افزود بازدید از سامانه آبرسانی ، استخر شنا ، نمونه برداری آزمایشگاهی مواد غذایی و رسیدگی به شکایات و گزارشات تلفنی از دیگر فعالیتهای بازرسان بهداشت محیط در این طرح نوروزی بوده است.

مهندس هادوی مسئول بهداشت محیط شهرستان انار نیز با اشاره به اینکه بازرسان بهداشت محیط در ایام نوروز به صورت ویژه مراکز مواد غذایی ، اماکن پذیرایی و اماکن اقامتی را بازدید نمودند ، درجه بندی رستورانها و اغذیه فروشیها از ۱ تا ۳ را شاخصی برای میزان بهداشتی بودن آن مرکز برای شهروندان خبر دادند و فرمودند رستوران و اغذیه فروشی که تابلو درجه بندی درآن نصب نباشد غیر بهداشتی محسوب می شود . ایشان همچنین ملاک این درجه بندی را آخرین بازدید بهداشتی از رستوران و اغذیه فروشی ذکر کردند بدین منظور که ممکن است در یک بازرسی یک رستوران درجه ۱ باشد و در بازرسی بعدی درجه ۳ منظور گردد .

به گفته مهندس هادوی از دیگر فعالیتهای جدید در بازرسیهای امسال استفاده از تجهیزات پرتابل جهت اندازه گیری دما ، شوری ، پراکسید روغن ، رطوبت و تشخیص فساد بعضی از مواد غذایی بوده است .

وی در پایان ضمن اعلام سامانه ۱۹۰ جهت گزارش شکایات بهداشتی ( هر شهروند یک بازرس بهداشتی ) توسط شهروندان محترم که میتوانند ما را در جهت افزایش سطح سلامت مواد غذایی و بهداشت محیط یاری نمایند ، آماری از طرح نوروزی ۹۷ را ارائه داد :
تعداد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی : ۱۳۵۰ مورد
بازرسی از سامانه آبرسانی : ۲۷ مورد
تعداد کلر سنجی از آب آشامیدنی : ۵۰۶ مورد
تعداد نمونه برداری از مواد غذایی : ۱۹ مورد
تعداد نمونه برداری از آب آشامیدنی : ۳۵ مورد
تعداد نمونه برداری از آب استخر شنا : ۲ مورد
تعداد استفاده از تجهیزات پرتابل : ۵۸۲ مورد
تعداد مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده : ۸۴۰ کیلو گرم
تعداد اخطار بهداشتی صادر شده : ۲۰ مورد
تعداد رسیدگی به شکایات بهداشتی : ۱۵ مورد
تعداد برخورد با دستفروشان دوره گرد : ۱۵ مورد

ثبت دیدگاه