• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

حجت‌‌الاسلام شیخ رضا خانی، روحانی «دوران انقلاب در انار» درگذشت

  • 21 مهر 1395 - 12:14
حجت‌‌الاسلام شیخ رضا خانی، روحانی «دوران انقلاب در انار» درگذشت

حجت‌الاسلام شیخ رضا خانی، روحانی «دوران انقلاب در انار» شب عاشورا (سه‌شنبه شب ۲۰ مهر) درگذشت. وی ساکن یزد بوده است.

این روحانی در زمان مبارزات پیش از انقلاب، یکی از چهره‌های شاخصی بود که در انار فعالیت می‌کرد.

photo_2016-10-12_12-02-40

در روز ۱۸ آذر ۱۳۵۷ شمسی برابر با هشتم محرم ۱۳۹۹ هجری قمری که مردم انار برای راهپیمایی ضد پهلوی با یک اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی عازم نوق بودند که در چهار کیلومتری شهر انار توسط سربازان رژیم پهلوی حرکت آن‌ها متوقف می‌شوند.

شیخ رضا خانی نیز که همراه مردم بوده، وقتی متوجه می‌شود که رئیس و ماموران پاسگاه انار قصد دارند مردم را به رگبار ببندند، به سوی آن‌ها می‌رود و به رنجبر، رئیس وقت پاسگاه انار می‌گوید که این مردم همراه من آمده‌اند، پس فقط مرا بزنید.

رئیس پاسگاه انار نیز که ظاهرا گفته بوده محمد قنادزاده را به من تحویل دهید تا گلوله‌ای به او شلیک کنم. در این هنگام سیداحمد صابری یکی دیگر از اهالی انار رو به رئیس پاسگاه می‌کند و می‌گوید اگر مرد هستی، مرا بزن.

در این رخداد، شیخ رضا خانی و ۴۰ تن دیگر از اهالی انار بر اثر شلیک ماموران زخمی می‌شوند و سه نفر از جوانان منطقه انار به نام‌های محمود انارکی محمدی، حسن قدیری و علی ندافیان به شهادت می‌رسند و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی می‌شوند.

اطلاعیه مراسم تشییع و ترحیم حجت‌الاسلام حاج شیخ رضا خانی

به دنبال درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ رضا خانی، دفتر آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا خانی به بازماندگان محترم و روحانیون معزز، به اطلاع می رساند مراسم تشییع ساعت ۱۵:۳۰ چهارشنبه مورخ ۲۱ مهر ۱۳۹۵ عصر عاشورا از منزل آن مرحوم واقع در خیابان آیت ا… کاشانی خیابان نعیم آباد(دکتر مسعود) به طرف گلزار شهدای نعیم آباد و مجلس ترحیم از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد حضرت آیت الله ناصری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سپاه الغدیر استان پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ از ساعت ۷:۳۰ الی ۹:۰۰ صبح در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار می گردد. از عموم مردم عزیز و ولایتمدار یزد بویژه سلسله جلیله روحانیت دعوت می شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.

photo_2016-10-12_13-19-00

*********

ضمنا مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ رضا خانی در انار نیز برگزار خواهد شد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌گردد.

ثبت دیدگاه