• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

۹ هزار هکتار از محصولات استراتژیک کشاورزی فارس بیمه شد

  • 15 آذر 1399 - 13:47
۹ هزار هکتار از محصولات استراتژیک کشاورزی فارس بیمه شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال زراعی ۹۹ تاکنون، بیش از ۹ هزار هکتار از محصولات استراتژیک کشاورزی فارس شامل گندم، جو، کلزا  و چغندرقند پاییزه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

جعفر صبوری پور افزود: میزان سطح بیمه محصولات استراتژیک کشاورزی از ابتدای سال زراعی ۹۹ تاکنون نسبت به سال گذشته  ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی که سخنانش را روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس نقل کرده، ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته حدود هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از این محصولات بیمه شده بود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بیمه محصولات کشاورزی از اهرم‌های حمایت دولت از بخش کشاورزی است که به ایجاد اطمینان و کاهش و انتقال ریسک و خسارت از بهره‌برداران در زمان بروز عوامل خطر کمک می کند.
صبوری پور با بیان اینکه ۷۰ درصد تعرفه بیمه را دولت به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌کند، افزود: تنها ۳۰ درصد از طرح را کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می پردارند.
وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه حمایت دولت از خسارت‌های بخش کشاورزی است، اظهار کرد: صندوق بیمه نیز با تنوع بخشی به تعرفه ها، مکانیزه کردن فرآیند بیمه پذیر و استانی شدن، بخش عمده ای از غرامت ها را جبران کرده است.
صبوری پور اضافه کرد: شایسته است بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن استقبال از بیمه محصولات، زمینه کاهش ریسک و انتقال آن به پوشش بیمه ای را فراهم کنند و در صورت بروز خسارت از غرامت های پرداختی و در صورت عدم بروز از تخفیف های سال های بعد بهره مند شوند. 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استقبال کشاورزان هر شهرستان از این صندوق حمایتی، ضریب ریسک آن شهرستان کاهش می یابد و نرخ تعرفه های بیمه ای در سال بعد همان شهرستان از حمایت های بیشتر دولت بهره‌مند خواهد شد.

ثبت دیدگاه