• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

تجلیل از ۱۷ برگزیده بخش تولید و استاندارد در فارس

  • 01 آبان 1400 - 10:20
تجلیل از ۱۷ برگزیده بخش تولید و استاندارد در فارس

مدیرکل استاندارد فارس در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری بخش تولید و استاندارد، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ پیشنهاد تدوین و تجدید نظر استاندارد از فارس به سازمان ملی استاندارد ارسال و بیش از ۴۵ استاندارد جدید برای تدوین توسط دانشگاهیان، صنعتگران و تولید کنندگان فارس به استان تکلیف می‌شود
رهنما با بیان این که تامین ایمنی و تامین سلامت مصرف کننده خط قرمز اداره کل استاندار است افزود:. کسانی که به تذکرات، اخطاریه‌ها و راهنمایی‌های این اداره توجه نمی‌کنند و ایمنی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و این اداره کل همواره بازوی کمک کننده به تولید کنندگان قانون مدار است.
وی به کاهش تخلفات در دو سال اخیر در حوزه استاندار اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه اول امسال ۱۷ واحد تولید کننده متخلف شناسایی و با حکم دستگاه قضا پلمپ شدند که تولید کنندگان مصالح ساختمانی با ۴۰ در صد افزایش در صدر متخلفان این حوزه قرار داشته اند.
مدیرکل استاندارد فارس افزود: بیست و پنجم هرماه لیست واحد‌های تولید کننده معتبر به دستگاه‌های راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اعلام می‌شود.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد هم که میهمان این مراسم بود با بیان اینکه استاندارد سازی صرفا به سازمان ملی استاندارد بر نمی‌گردد و به عنوان یک تکلیف و راهبرد در کشور همه دستگاه‌ها را درگیر می‌کند افزود: بر خلاف تصور عموم، استاندار صرفا مباحث فنی را در بر نمی‌گیرد و مباحث اجتماعی، اقتصادی، اخلاق در کسب و کار و مسایل فردی و اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد.
در پایان این مراسم که به مناسبی روز جهانی استاندارد برگزار شد از ۱۷ تولید کننده برتر استانی و ۹ مسئول کنترل کیفی استانی که دو نفر از آن‌ها در لیست ۱۰ برگزیده کشوری هم بودند، تجلیل شد.
۱۷ تا ۲۳ مهر هفته ملی استاندارد و چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر شعار امسال روز جهانی استاندارد است.

ثبت دیدگاه